Amitraxx Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Jeg har begynt å tenke på å bytte bil igjen, så bytter jeg vel bil til våren tenker jeg. En av kandidatene i lista er Corrado (G60 el VR6). Men til spørsmålet: Har Corrado galvanisert karosseri? Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Besteveskant Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Jeg har begynt å tenke på å bytte bil igjen, så bytter jeg vel bil til våren tenker jeg. En av kandidatene i lista er Corrado (G60 el VR6). Men til spørsmålet: Har Corrado galvanisert karosseri? Ja! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Januar 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Ja! Kjempefint :) Takker for svar. Én god grunn til å kjøpe Corrado der iallefall :) Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaNtA_cRuZ Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 corran e bæst!!! ingen protæst! ;) gå for en corrado ikke dumt valg! lykke til på jakten ;) og seff er det galv kaross! ;) Siter 89 Corrado G60 (driver å bygger opp) 69 Bobble Rodster cab (havarert motor) 83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813 93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 sorry, kanskje litt off topic, men hva vil det egentlig si at karrosseriet er galvanisert? Er ikke det rustbeskyttende? hvordan kan det da begynne å ruste (slik det har gjort på endel corradoer)? Corrado er en kjempebil, men jeg skal slutte å bruke den om vinteren. Jeg synes synd på den :( Regn med å bli forelsket. Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blixern Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 vis stålet blir skadet så blir galvaniseringen ødelagt, å da kan det begynne å ruste. f.eks vis bilen har vært kræsja osv. Mange Corradoer som f.eks har vært utenfor veien, da skraper man dørk/understell/kanal osv, å det trenger ikke å bli større synlige skader, nok at det skraper i stålet, så galvaniseringen blir ødelagt. Har en kanal vært skadet, så blitt retta, så kan den begynne å ruste osv. Dette er ikke noe større fare for at det begynner å ruste enn en vanlige ikke-galvanisert-bil , så lenge arbeidet er gjort ordentlig vis det har vært skader. Siter 1x Audi A4 TQ (blod senka å små tuna) 1x Raddo prosjekt 1x Polo 1977 (retro bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Januar 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 Hva er det som blir slitt i G-laderen da? Lagrene eller? Synes den er litt dyr å sende bort å overhale, å man trenger jo heller ikke det om det ikke må noe særiøs maskinering til :) Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60 Racing Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 Hvis man ser det på en måte er det jo kun simringer, lister, og tettninger. Akslen blir vel også avbalangsert i noen tilfeller? noe jobb på huset (alt etter hvordan vedlikeholdet har vert) Men på en annen side, skulle man prøve selv og ødelegge noe kan du ta deg faen på at det blir mye dyrere! + at delene kostet 4700 der jeg sjekket og frode tar 5200 for overhalingen så jeg tenker meg ikke om 2 ganger! Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Januar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 Hvis man ser det på en måte er det jo kun simringer, lister, og tettninger.Akslen blir vel også avbalangsert i noen tilfeller? noe jobb på huset (alt etter hvordan vedlikeholdet har vert) Men på en annen side, skulle man prøve selv og ødelegge noe kan du ta deg faen på at det blir mye dyrere! + at delene kostet 4700 der jeg sjekket og frode tar 5200 for overhalingen så jeg tenker meg ikke om 2 ganger! Hørtes jo veldig dyrt ut for de smådelene, men dersom så er tilfelle, så er det jo ikke en gang verdt bryet å åpne den selv :) Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blixern Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 vist du syns 5200,- er for dyrt for en overhaling av g-ladern så anbefaler jeg deg å ikke vurdere å kjøpe Corrado en gang..... 5200,- for overhaling som du gjør kansje vær 40.000km (bare ett skudd i blinde) er noe man bør kalkulere inn i Corrado kjøpet uansett spør du meg. Å få ladern overhalt er nok heller ikke di eneste utgiftene du får med på Corrado kjøpet... Corradoen er hærlig på MANGE måter... men er ikke vits å kjøpe bilen å ikke ha råd til bensinen, vis du skjønner.... Siter 1x Audi A4 TQ (blod senka å små tuna) 1x Raddo prosjekt 1x Polo 1977 (retro bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Januar 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2006 vist du syns 5200,- er for dyrt for en overhaling av g-ladern så anbefaler jeg deg å ikke vurdere å kjøpe Corrado en gang..... 5200,- for overhaling som du gjør kansje vær 40.000km (bare ett skudd i blinde) er noe man bør kalkulere inn i Corrado kjøpet uansett spør du meg. Å få ladern overhalt er nok heller ikke di eneste utgiftene du får med på Corrado kjøpet... Corradoen er hærlig på MANGE måter... men er ikke vits å kjøpe bilen å ikke ha råd til bensinen, vis du skjønner.... Det går an å synes ting er dyrt selv om man har råd til det :P Bare tenker i forhold til en turbo, som holder så veldig mye lenger :) Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Januar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2006 det er mange som turbokonverterer g60ene sine, eller putter inn en vr6 / 1.8t / r32 (!) motor. G60-laderne er mye slit, men de er jo herlige når de først fungerer da. Noen setter inn en skrukompressor (lysholm), de er så godt som vedlikeholdsfrie, og lager en herlig hvinelyd. De selger dem på bahnbrenner.com, men de er ganske dyre. Corrado er (har jeg funnet ut) ikke en vedlikeholdsfri bil i det heeele tatt, så hvis du vil ha en bil som det er minimalt med stress med, kjøp en corolla eller noe ;) Vil du være corrado-eier, må du elske corradoen din :) De er jo flotte biler, og ser driiiitfete ut :) lykke til. Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Januar 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2006 det er mange som turbokonverterer g60ene sine, eller putter inn en vr6 / 1.8t / r32 (!) motor. G60-laderne er mye slit, men de er jo herlige når de først fungerer da. Noen setter inn en skrukompressor (lysholm), de er så godt som vedlikeholdsfrie, og lager en herlig hvinelyd. De selger dem på bahnbrenner.com, men de er ganske dyre. Corrado er (har jeg funnet ut) ikke en vedlikeholdsfri bil i det heeele tatt, så hvis du vil ha en bil som det er minimalt med stress med, kjøp en corolla eller noe ;) Vil du være corrado-eier, må du elske corradoen din :) De er jo flotte biler, og ser driiiitfete ut :) lykke til. Ingen problem :) Er mekaniker så jeg liker jo å skru, men Corolla er en KJEDELIG bil :) Bra bil er det dog. VW har en del tull, men det er pene biler så da driter jeg i det :) Hadde vært litt moro med en G60, men skal jeg turbomate så går jeg heller for en 16v. Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Januar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2006 hehe, jeg ville gått for en g60 med skutt motor, kjøpt en vr6 golf, og stappet inn motor, drivverk og for- og bakstilling i corradoen. Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.