Gå til innhold

spørsmål angående Evo VII?


JKT!

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg er av den oppfatning at VII er den peneste modellen, kanskje sett bort ifra IX. Har derfor noen spørsmål angående Evo VII.

Hva skiller de ulike modellene (GSR, RS, RSII)?

Hvor mye veier den, og hvor mye er det mulig å lette den ved å kvitte seg med interiøret? Noen info når det gjelder dette?

Lurer også på hvilke mulighetener det finnes for sekvensiell girkasse i denne modellen.

 

På forhånd takk! mvh. Jørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Jeg er av den oppfatning at VII er den peneste modellen, kanskje sett bort ifra IX. Har derfor noen spørsmål angående Evo VII.

Hva skiller de ulike modellene (GSR, RS, RSII)?

Hvor mye veier den, og hvor mye er det mulig å lette den ved å kvitte seg med interiøret? Noen info når det gjelder dette?

Lurer også på hvilke mulighetener det finnes for sekvensiell girkasse i denne modellen.

 

På forhånd takk! mvh. Jørn

 

Hvis du går på Lancerregister.com finner du alt av info der ;)

 

Mvh

 

P.s. Sjekket ralliart sin seq kasse.. bare 110.000kr for den :oohh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes sekvensielle kasser til langt bedre priser enn Ralliart!

Du kan få kasser ned til 60-70.000 !! Dyrt nok alikevell men vell så bra produkter det!

Nå er det vell strengt tatt ikke nødvendig med en slik kasse med mindre du skal kjøre fullblods drag eller race.. Jeg kjører med standrad GSR kasse på min og 561hk på hjula går greit! Selv om jeg sitter på feil side og føler meg som en kjevent nordmann som skal skrive for første gang... Sirkelen blir ikke helt rund for å si det sånn :)

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes sekvensielle kasser til langt bedre priser enn Ralliart!

Du kan få kasser ned til 60-70.000 !! Dyrt nok alikevell men vell så bra produkter det!

Nå er det vell strengt tatt ikke nødvendig med en slik kasse med mindre du skal kjøre fullblods drag eller race.. Jeg kjører med standrad GSR kasse på min og 561hk på hjula går greit! Selv om jeg sitter på feil side og føler meg som en kjevent nordmann som skal skrive for første gang... Sirkelen blir ikke helt rund for å si det sånn :)

 

Var nå bare den jeg kikket på tilfeldig og var ikke snakk om hvor man får billigste kasse ;)

 

Kan vel nevne med samme at de har en overhallings interval på 50mil så forstår man fort at det ikke er for biler i daglig bruk..

 

Er man ute etter "looken" kan man kjøpe spaken for noen tusen. Samme system med opp/ned bevegelser, men må bruke clutchen som normalt..

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Kjipt at jeg er en så sugen fotograf, ellers kunne man lett sett forskjell mellom 8'ern og 9'ern...http://i41.photobucket.com/albums/e263/EVO916/Bilde027.jpg

 

Syns du er en flink fotograf jeg ;)

 

Stakkars VIIIen, så jo nesten gammel ut jo.. Svensk bil, eller?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du er en flink fotograf jeg ;)

 

Stakkars VIIIen, så jo nesten gammel ut jo.. Svensk bil, eller?

 

Takk ; )

Ja det er en svenske som eier den. Den aktuelle svensken kjøpte bilen i Sverige, har bodd i Norge over et år og skal nå få bilen inn til Norge...som flyttegods. Betaler visst ingenting for det : (

Vurderer å melde flytting til utlandet og gjøre det samme selv om noen år!

Be nice. I'm blond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med virkning fra 01.01.2002 opphevet Stortinget muligheten for å innføre motorkjøretøy toll- og avgiftsfritt i forbindelse med eiers flytting til Norge.

Dette betyr at alle som innfører motorkjøretøy til Norge i forbindelse med flytting skal betale ordinære avgifter ved innførsel. Dette gjelder uavhengig av statsborgerskap og hvor vedkommende flytter til Norge fra.

What we`re dealing with here is a complete lack of respect for hard work.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med virkning fra 01.01.2002 opphevet Stortinget muligheten for å innføre motorkjøretøy toll- og avgiftsfritt i forbindelse med eiers flytting til Norge.

Dette betyr at alle som innfører motorkjøretøy til Norge i forbindelse med flytting skal betale ordinære avgifter ved innførsel. Dette gjelder uavhengig av statsborgerskap og hvor vedkommende flytter til Norge fra.

Sant det ja, er vel ikke få som har gått på en smell på den der i ettertid... Dessutet var det ikke bare og ha postadresse i utlandet heller ;) Var mange krav som skulle oppfylles. Måtte bo sammenhengede i utlandet i 5 år mener jeg det var, og bilen måtte du beholde minimum 1 år etter at du tok den med deg tilbake til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår