Gå til innhold

Audi A4 TSq dumpventil-LMM??

Ranger emnet

leo76

Anbefalte innlegg

Hei folkens

Jeg kunne trenge noe tips for å venlge dumpventil til min A4 1,8TSq 2000mod. 180hk, jeg lurer på om min er gåen... for bilen mister pluttselig turtallet av og til nå jeg gir gass og begyner å jage.... jeg har buttet ut tempmåleren men det hjalp ikke.... jeg bruker åpen K&N luftfilter og da kan jo det hende at LMM er gåen pgv det...mest sansynlig så er det det... men jeg har tenkt å bytte ut både filteret, dumpventilen og muligens LMM... får se hva verkstedet sier om LMM,

jeg har vurdert dumpventil fra Turbosmart http://www.turbosmart.com.au/bov_kompact.htm som de selger på http://www.vwcarconsult.no/catalog/product_info.php?products_id=776.... vet noen hvilket type jeg bør velge... jeg vil ha litt lyd ut av det men ikke så fryktlig mye... men holder det da med at jeg velger den lukket versjonen... eller bør jeg gå for den med dual-port... for da får jeg koblet til alle slange slik som på den orginale ventilen... i tilleg så har jeg tenkt å chippe bilen om sommern...

håper noen kan komme med tip og anbefallinger på forhånd takk!!!

Audi A4 TS Quattro

medlem av http://www.extremeteam.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens

Jeg kunne trenge noe tips for å venlge dumpventil til min A4 1,8TSq 2000mod. 180hk, jeg lurer på om min er gåen... for bilen mister pluttselig turtallet av og til nå jeg gir gass og begyner å jage.... jeg har buttet ut tempmåleren men det hjalp ikke.... jeg bruker åpen K&N luftfilter og da kan jo det hende at LMM er gåen pgv det...mest sansynlig så er det det... men jeg har tenkt å bytte ut både filteret, dumpventilen og muligens LMM... får se hva verkstedet sier om LMM,

jeg har vurdert dumpventil fra Turbosmart http://www.turbosmart.com.au/bov_kompact.htm som de selger på http://www.vwcarconsult.no/catalog/product_info.php?products_id=776.... vet noen hvilket type jeg bør velge... jeg vil ha litt lyd ut av det men ikke så fryktlig mye... men holder det da med at jeg velger den lukket versjonen... eller bør jeg gå for den med dual-port... for da får jeg koblet til alle slange slik som på den orginale ventilen... i tilleg så har jeg tenkt å chippe bilen om sommern...

håper noen kan komme med tip og anbefallinger på forhånd takk!!!

Dette var en VELDIG kostbar dumpventil! Om du er ute etter en tøff lyd så ville jeg valgt Forge sin resirk. ventil som er ment for VAG 1.8T motorene. TS-Racing selger disse. Med denne ventilen får du en veldig fin lyd som ikke skremmer katta i huset 100 meter borti høgget.

Kan også anbefale TS-Racing til chipping. :)

Får jeg lov til å skrive dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det virker som om lmm har gått... tok den ut igår og renset med el-rens, noen som nevnte det her på forummet, men tror ikke det hjalp.... bilen fusket fortsatt..... sjekket på mekanomen tror den lå på rundt ca 2500... det var ikke så galt i forhold til det jeg hadde forventa, men de pengene kunne jeg ha brukt på andre ting.... kanskje de kan ta min i innbytte... noen som vet om jeg kan bytte den ut selv eller må bilen's programvare resettes eller noe slikt???

Har samtidig tenkt å bytte ut dumpventilen og luftfilter til en slik en på bildet, den ser litt bedre ut en k&n filteret som er stripset og henger og slenger.... bsr_filter.jpg

... da merker jeg sikkert litt forskjell på gangen... kanskje?

når det gjelder dumpventilen så takker jeg for tipsene, jeg at jeg går for en forge lukket ventil... ellers så likte jeg også den fra turbosmart som er beregnet til vag biler og kan justeres (se bildet)....

FG-BOV-KTPB.gif

vel jeg får se... har noen noe av det jeg trenger å selge så er jeg åpen for det.... har litt begrensa med penger for tiden... men bilen må jo fikses den også.....

Audi A4 TS Quattro

medlem av http://www.extremeteam.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lmm kan du bytte selv.. er kun ett par skrurer og så napper du den ut, tar 2 min.. hvis den har dratt på seg noen feil meldinger må du evnt slette disse da.. Dette må du gjøre hos vag.. de skal ta den gamle måleren din i bytte, er pante ordning på den.. Ser den fortsatt er ganske dyr til bilen din ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det virker som om lmm har gått... tok den ut igår og renset med el-rens, noen som nevnte det her på forummet, men tror ikke det hjalp.... bilen fusket fortsatt..... sjekket på mekanomen tror den lå på rundt ca 2500... det var ikke så galt i forhold til det jeg hadde forventa, men de pengene kunne jeg ha brukt på andre ting.... kanskje de kan ta min i innbytte... noen som vet om jeg kan bytte den ut selv eller må bilen's programvare resettes eller noe slikt???

Har samtidig tenkt å bytte ut dumpventilen og luftfilter til en slik en på bildet, den ser litt bedre ut en k&n filteret som er stripset og henger og slenger....

... da merker jeg sikkert litt forskjell på gangen... kanskje?

når det gjelder dumpventilen så takker jeg for tipsene, jeg at jeg går for en forge lukket ventil... ellers så likte jeg også den fra turbosmart som er beregnet til vag biler og kan justeres (se bildet)....

vel jeg får se... har noen noe av det jeg trenger å selge så er jeg åpen for det.... har litt begrensa med penger for tiden... men bilen må jo fikses den også.....

LMM bytter du som sagt selv. Det er ganske enkelt.

Prisen på forge resirk. ventil er ca 1200,- Ring til TS så får du en pris. NBS har også disse.

Får jeg lov til å skrive dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør uten dump, reduser levetiden på turboen, bruk mere bensin, få prrrrrr lyd..

Kjør med resirk dump, levetiden på turboen blir som før, bensinforbruket som før, få en liten woshh lyd..

som over, men med chip (=bl.a høyere ladetrykk) og luftfilter og du vil få en høyere woshhh lyd..

Kjøp så en resirk dump som du kan stramme fjæra på og stram denne.. Da vil du kanskje få en litt mellomting mellom prrrrr og woshh.......

Mange muligheter, men de motorene liker retur-dump best pga luftmengdemåler og registrert luft ifm blandingsforhold luft/bensin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør uten dump, reduser levetiden på turboen, bruk mere bensin, få prrrrrr lyd..

Kjør med resirk dump, levetiden på turboen blir som før, bensinforbruket som før, få en liten woshh lyd..

som over, men med chip (=bl.a høyere ladetrykk) og luftfilter og du vil få en høyere woshhh lyd..

Kjøp så en resirk dump som du kan stramme fjæra på og stram denne.. Da vil du kanskje få en litt mellomting mellom prrrrr og woshh.......

Mange muligheter, men de motorene liker retur-dump best pga luftmengdemåler og registrert luft ifm blandingsforhold luft/bensin..

Du får ikke noe "woshh" lyd i luftfilteret på en turbomotor som på en sugemotor. Det er kanskje bare når du ruser fra tomgang og litt opp.

MEN, du får ikke noe merkbart høyere bensinforbruk ved og kjøre uten dump. Du reduserer levetida på turboen ja, er jo bare til og kjøpe ny da når den ryker.

Og du får ikke noe liten phtsjj lyd med resirk. dump, du få et pitte lite "ssssuup" som du kanskje hører inni bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke noe "woshh" lyd i luftfilteret på en turbomotor som på en sugemotor. Det er kanskje bare når du ruser fra tomgang og litt opp.

MEN, du får ikke noe merkbart høyere bensinforbruk ved og kjøre uten dump. Du reduserer levetida på turboen ja, er jo bare til og kjøpe ny da når den ryker.

Og du får ikke noe liten phtsjj lyd med resirk. dump, du få et pitte lite "ssssuup" som du kanskje hører inni bilen.

Har du prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd hva for noe? Viss du tenker på filteret ja.

Har kjørt med og uten dump, og hatt 3 forskjellige dumper. Nå i det sisste har det gått med dump, men når jeg får mappet bilen så skal jeg ikke ha noe dump ventil.

Hvilken bil har du prøvd det på?

Kjørte uten dump for å prøve på min, rart hele bakenden var full av svarte prikker etter uforbrent bensin ved girskift... :wonder Har akkurat det filteret som er avbildet over her på min og det BLIR woshh lyd ved resirk-ventil og ca en bar i trykk ved girskift.. Rart det er det på 4 stk 1,8T motorer kamerater har.. De har filter, chip og forsterka resirkventil ala forge... Skal man ha mere lyd enn det, er det kun åpen ventil som gjelder, eller STRAM ventil eller uten ventil i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider