Gå til innhold

Audi A4 TSq dumpventil-LMM??

Ranger emnet


leo76

Anbefalte innlegg

Hvilken bil har du prøvd det på?

Kjørte uten dump for å prøve på min, rart hele bakenden var full av svarte prikker etter uforbrent bensin ved girskift... :wonder Har akkurat det filteret som er avbildet over her på min og det BLIR woshh lyd ved resirk-ventil og ca en bar i trykk ved girskift.. Rart det er det på 4 stk 1,8T motorer kamerater har.. De har filter, chip og forsterka resirkventil ala forge... Skal man ha mere lyd enn det, er det kun åpen ventil som gjelder, eller STRAM ventil eller uten ventil i det hele tatt...

 

Jeg har bare prøvd det på turbocontaineren min. Først Forge ventil (den lakk), en HKS SQV og nå en RFL ventil.

 

Misforsto da du snakket om filteret. Todde du mente den "suge" lyden som du får ved og sette et åpent filter på en sugemotor. Det er den lyden du ikke får på turbo bil, da det suger stort sett hele tida.

 

Det satt en orginal resirk-ventil på 760 TICen som jeg hadde, der sa det bare et pitte lite lavt "sssssvvipp" når jeg slapp gassen.

 

Jeg mener at det må enten være wastegate lyd eller dump lyd, ikke noe sånn sleeper greier som går tilbake til turbo innsuget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Tror ikke helt larsen racing har fulgt med helt her gitt.. du kjører volvo du! å da får du den lyden pga du har ett spjel inne i luft mengde måleren din som lager den lyden, og kjører du for lenge med det ødelegger du en gummi foring som sitter der og like etter er luftmengde måleren din sunn..

 

man har faktisk en ganske kul lyd selv om man kjører med er resirkulerende ventil.. på vag da vel og merke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så VAG 1.8T med resirkulerende dump gjør ikke at LMM får feil signaler og bilen får feil bensinmengde slik som med åpen dump?

 

Var å prøvde en A4 avant i dag med resikr-dump og noe slags åpent luftfilter.. Hvordan er det med LMM og åpent filter da? Det var ikke K&N filter da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så VAG 1.8T med resirkulerende dump gjør ikke at LMM får feil signaler og bilen får feil bensinmengde slik som med åpen dump?

 

Var å prøvde en A4 avant i dag med resikr-dump og noe slags åpent luftfilter.. Hvordan er det med LMM og åpent filter da? Det var ikke K&N filter da..

 

 

Den kommer jo orginalt med resirk dump, så skulle da tro det var sånn det skal være... ;)

 

LMM og åpent filter er det mye tull med hvis du velger et filter som er fullt av olje.. Skal brukes enten tørt filter eller MINIMALT med olje på dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår