Gå til innhold

Ottesen & Larsen: Mb 190 2,6 6 syl turbo prosjekt

Ranger emnet


Ottesen

Anbefalte innlegg

Heisann heisann...

 

Mange andre har lagt ut sitt prosjekt, så da tenkte jeg at vi kan legge ut hva vi gjør/skal gjøre...

 

Først vil jeg si at vi ikke vet hvor langt tid osv vi vil bruke, men det gjøre ingenting siden tiden er på vår side :)

 

Oktober 2005 begynte det hele, en god venn av med hadde akkurat kjøpt seg en mb 190 med en 2,6 liter 6 sylindra x-sivil poltibil, bilen gikk bra den med sine 160 hk, men mye vil ha mer... og lettingen etter en annen motor til å bygge litt på begynner...

 

2. november 2005 får jeg en pm av "W201-90mod" (Frank Inge) er på forumet at han har en 2,6 liter 6 sylindra motor han vuderer å selge, etter mye fram og tilbake pga Larsen, Frank Inge og jeg jobber til rare tider og er ikke så mye hjemme, fant vi datoen 19 januar 2006 til å være den dagen vi skulle hente motoren og 5-trinns girkasse vi skulle ha av han... så dere kan se at det ikke var så lett å få tidene våre til å passe...

 

Imellom tiden har Mercedesen fått på seg nye drivakslinger og monroe dempere og Lesjøfors fjører, også noen 235 dekk på 17"...

 

19. Januar 2006 står vi opp tidelig, tar min volvo 240 vinterbil med sveiset sperre og leier en tilhenger. Vi skal kjøre litt over 110 mil i kaos tilstander, stormen Narve nærmet seg og det snødde MYE... etter å ha kjørt så langt og svinget unna lastebiler og campingvogner som kom skliende var vi endelig hjemme hos meg sent på kvelden og fikk satt ifra oss motoren/kassa. Været var så ille at det faktisk kom snøballer og isbiter i bakruta min mens jeg kjørte...

 

Nå står motoren utafor garasjen min pga vi skal sette en inn her hos meg når vi får hentet motorløfteren og kjøpt motorstativ til den...

 

Litt info angående hva vi skal gjøre, og vær tålmodige fordi vi trenger ikke stresse med å bli ferdig, heller har jeg ikke fått kjøpt meg kamera ennå. MEN det kommer... Motoren er alså en 2,6 liter mb 190 motor som er 6 sylindra rekke, med 9,2 i komp og deler som tåler litt juling bør dette være et bra utgangspunkt. Nå må vi få kjøpt turbo og deler, sveiset et turbogrenrør og begynne prosjektet, hva vi lander på i effekt vet vi ikke ennå, men over 250 hk bør ikke være noe hardt...kanskje noen har noen tanker på hva vi kan lande på i effekt med en halvstor turbo ? Mye mulig vi også går for Haltech e6x dataspruten, vi får se ;)

 

Vi vil egentlig bygge så vi har nogelunde holdbarhet og helst ikke ende opp så turboen slår inn ved altfor høyt turtall...

 

Så følg med visst dere vil, bilder og ting vil nok komme...

 

Mvh Magnus Ottesen & Kim Larsen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bra saker dette her men har bare en ting å si desverre...... :pics

 

hehe....enig, Det kommer det kommer... :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bøffa ideen min du :P haha.. nei men kjekt å se dette, følger med, skal bli 2.6 med luftehjelp på min etter "army'en" så får se om det blir det samme!

 

godt at fler trår til med 190 :D bra saker!

Mitt Prosjekt:

- Mercedes 190e w201 90"

"You should never underestimate the predictability of stupidity!"

Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bøffa ideen min du :P haha.. nei men kjekt å se dette, følger med, skal bli 2.6 med luftehjelp på min etter "army'en" så får se om det blir det samme!

 

godt at fler trår til med 190 :D bra saker!

 

Hehe....sorry sorry, jeg tok ideen, neida :)

 

Har vært planen lenge dette, vi skulle egentlig ha kjøpt motoren til sylte, men det ble det ikke noe av :( så da bygger vi den bare selv ;)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe....sorry sorry, jeg tok ideen, neida :)

 

Har vært planen lenge dette, vi skulle egentlig ha kjøpt motoren til sylte, men det ble det ikke noe av :( så da bygger vi den bare selv ;)

 

joa, gamle maskinen til sylte, ikke 24v'n vel ?

men blir bra detta :D

 

får spare penger til rundt det samme dere bruker +litt mer ettersom noe kommer til å gå skeis..

 

mye kom maskin/kasse på da ?

Mitt Prosjekt:

- Mercedes 190e w201 90"

"You should never underestimate the predictability of stupidity!"

Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa, gamle maskinen til sylte, ikke 24v'n vel ?

men blir bra detta :D

 

får spare penger til rundt det samme dere bruker +litt mer ettersom noe kommer til å gå skeis..

 

mye kom maskin/kasse på da ?

 

ja, den gamle, ikke 24v'n...

 

Vi kjøpte kassa og motoren for 6 lapper, etter vi har fått motoren inn i garasjen nå og tittet litt bedre på den, så virker det som den er i ganske så bra stand...:)

 

Skal bli moro å se åssen dette går, hvor mye vi kommer til å legge i dette osv vet jeg ikke, larsen som tar seg av pengene...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viper: helt enig ! :)

 

Supraguy: Den blir nok kjørt ja, er jo ikke mye vits å bygge også ikke bruke den :) Men siden vi ikke vet når vi blir ferdig så får vi sladde med mustangen så lenge, den skal faen meg brukes i år :cocain:

 

Viper_TsX: Stolene er veldig fine egentlig ja, jeg vil jo egentlig hatt noen ennå mer sportslige stoler og 4-punkts belter, men jeg tror ikke Larsen er helt enig :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke vurdert: http://www.mb190klubb.com da ? der får dere svar på ALT som trengs vil jeg tro :)

 

Joa, har tittet litt der, har bare ikke kommet så langt ennå :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår