Gå til innhold

Ottesen & Larsen: Mb 190 2,6 6 syl turbo prosjekt

Ranger emnet


Ottesen

Anbefalte innlegg

Joa, har tittet litt der, har bare ikke kommet så langt ennå :)

 

er jo en søt prislapp på ironiske 190kr og med det får du jo masse hjelp til det meste og gode rabattavtaler, kjekt når du driver med det mekket du holder på meg :P

 

håper du beholder den fine rødfargen, mangler bare 90plastikken så er den lik som min (signatur,sjekk ;))

Mitt Prosjekt:

- Mercedes 190e w201 90"

"You should never underestimate the predictability of stupidity!"

Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er jo en søt prislapp på ironiske 190kr og med det får du jo masse hjelp til det meste og gode rabattavtaler, kjekt når du driver med det mekket du holder på meg :P

 

håper du beholder den fine rødfargen, mangler bare 90plastikken så er den lik som min (signatur,sjekk ;))

 

Hehe...dem er ganske like ja ! :) Rødfargen blir nok der ja, vi har snakket litt om åssen det ville blitt med svart panser, men men

 

Får vel få ræva i gir å komme oss inn på 190 forumet :)

 

Edit: inlegg 2000 :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...dem er ganske like ja ! :) Rødfargen blir nok der ja, vi har snakket litt om åssen det ville blitt med svart panser, men men

 

Får vel få ræva i gir å komme oss inn på 190 forumet :)

 

Edit: inlegg 2000 :)

 

godt det ;) kommer til å bli tatt imot med åpne armer,

 

men ikke svart panser da, skaff carbon, så en side engang i tyskland som hadde panser og bagasjerom til 190 i carbon faktisk :D

 

eit lite bilde jeg fant fra ett bagasjerom til 190 med carbon:

 

DSC00111.jpg

Mitt Prosjekt:

- Mercedes 190e w201 90"

"You should never underestimate the predictability of stupidity!"

Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig fått kjøpt meg kamera, så nå kan jeg endelig legge ut noen bilder :)

 

Fikk også opp motoren på bukken igår, greide faktisk å løfte den på stativet :)

 

Jeg var akkurat ute og tok noen bilder nå, og ja, det er rotete :)

 

HPIM0026.jpg

 

HPIM0025.jpg

 

HPIM0031.jpg

 

Håper ikke stempla ender opp som min gamle stempel :S

HPIM0035.jpg

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Får vel holde litt liv i tråden :)

 

Har blitt lite skruing pga mye trening og ny jobb osv, har tittet på mange turboer i det siste, men har aldri klaffet, får bare leite videre...

 

Snakket også med en svenske om å handle deler av han, ble enige om at vi skulle kjøpe en evo6 intercooler,dump, malpassi 1:1,4 bensintrykksregulater og noen rør, men så når vi ringte neste dag hadde han solgt alt til noen andre :(

 

Har snakket med en annen som har en btr (bensintrykksregulator) som skulle til sarpsborg i helga, var tydeligvis en malpassi det også men jeg vet ikke om det er 1:1 , 1:1,2 eller 1:1,4...vi får se...

 

Vi har også tittet litt på åssen vi skal gjøre det med intercooler, det er så sykt dårlig plass i fronten på bilen, skal vi ha en cooler forran ved radiatoren må den være liten, og jeg tror nok vi egentlig trenger en med litt størrelse. Vil vel heller ikke bli spesiellt optimalt med 2 coolere heller...:S noen som har bra forslag her kanskje ?

 

Angående turbo titter vi litt på:

 

1. Garrett TA45/T04V (ny) trim 63mm A/R72-A/R1,22 ut 3"

(400-650Hk)

 

2. Garrett T04E (helt ny) T4 fläns

trim 53mm, A/R 60- A/R 1,15

(350-550Hk)

 

3. Holset H2D trim 63 (samma mått som TA45/T04v)

(400-650Hk)

 

4. KKK27 T3 (300-500Hk)

 

5. KKK29 (400-650Hk)

 

Ingen av turboene ser så store ut ved siden av gt53'n iallefall...

 

0077112845.jpg

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca mye hk er målet?

Ser du har vært på blocket og leta etter turbo ;) Detta blir bra! :)

 

Hehe....blocket er fast sted å titte vettu, autopower også :)

 

Egentlig så er ikke målet satt for hk, vi får nesten se hvor mye vi får i denne først, blir det bra så går vi nok for litt hk ettervært ;)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Liten oppdadering...

 

Idag har vi iallefall fått ordnet litt, har bestilt dette:

 

http://images.andale.com/f2/119/127/11731251/1123405451011_fuel_regulator_reg.jpg

 

Også nestet/sveiset på rør på eksosmanifolden for å ta den av og ha en mal, det er 2 stk manifolder med 3 grenrør hver... glemte å ta bilde da :S

Nå skal vi få snart begynt å sveise nytt grenrør, og når vi er ferdig leverer vi grenrørt til fattern, som isolerer...(nå skjønte dere mye ? neida) Vi bruker isolasjonsmaskin og kjører max trykk igjennom grenrøret så det blir jevnt og glatt inni der :)

 

Mvh Ottesen & Larsen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå er litt til gjort, bensintrykksregulatoren er kommet inn og festene/plata der grenrøret begynner har tatt form :)

 

HPIM1092.jpg

-

HPIM1094.jpg

 

Plata skal alså ikke være så tykk, men vi var litt redde for at den kunne slå seg når vi sveiset. Vi kommer til å plane den ned såklart :D hehe

 

Mvh

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal vel ikke beholde K(ødd)-Jet'en? :hvaskjera

 

Halla :)

 

I første omgang så beholder vi nok det ja, så får vi se videre når vi har kommet litt lengere... vi har snakket om datasprut ol noen ganger, men en ting om gangen :)

 

Mvh

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. og det er bygd om til å kunne kjøres med turbo da? orginalBensinfordeler vil vel aldri klare å gi nok bensin til dobling av hk uansett hva du gjør med dyser e.l. Hvertfall det man sliter med i volvo verden med k-jet.

Men Kult prosjekt! :)

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. og det er bygd om til å kunne kjøres med turbo da? orginalBensinfordeler vil vel aldri klare å gi nok bensin til dobling av hk uansett hva du gjør med dyser e.l. Hvertfall det man sliter med i volvo verden med k-jet.

Men Kult prosjekt! :)

 

Takk takk, er nok riktig som du sier at den ikke greier all verden, men litt mer klarer den fint. Jeg vil vel tro denne er litt større enn på volvo'ene ? 2,6 liter 6 sylindra på 160/166 hk orginalt, og tyskerene er jo også kjent for å overdrive litt... men så har jeg pent lite peiling på volvo da :)

 

Litt av poenget i første omgang er å få satt tinga på, og få det til å fungere. Når det er gjort kan vi begynne og se hvor mye de orginale tinga tåler, k-jet var på gamle porscher også, og de har litt iallefall litt mer hk enn 160/166, så vi får se :D

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår