Gå til innhold

Bilen kutter i 3.gir

Ranger emnet

acoupe

Anbefalte innlegg

hei!

Nå har jeg fått et lite problem på bilen, og det er at når bilen får litt turtall i 3.gir så kutter den. Da snakker vi kutting i den grad som å brå bremse.

Når dette har skjedd så har jeg bare girt opp med en gang. Har ikke sjekket om dette skjer i 4. og 5. gir, men det skjer ikke i 1. og 2.gir.

Også ett annet problem jeg har hatt i det siste er at bilen plutselig ikke lader mer, sånn helt uten videre, og så plutselig lader den som normalt igjen. Det pleier også å komme en litt spesiell eksos lyd, høres ut som om bilen lager lyd i duo...nesten to-stemt.

Jeg fornemmer kanskje at det er g-laderen som driv å sovner, men er litt usikker. Dette er heller ikke krise siden jeg ska bytte til turbo alikevell.

Noen som vet hva dette kan være?

Kan vel kanskje nevne at jeg har hatt litt problemere med dynamoen, den lager en veldig stygg krasle lyd som kan være pga noen lager e.l. Når denne lyden er på sitt værste så går bilen fra 14v til 12v når jeg kjører. Vet ikke om dette kan ha noe med problemet å gjøre jeg??

håper noen kan hjelpe meg :)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått et problem nå i kulden.

Når jeg kjører og f.eks. kommer til lys kryss og slipper den ned på tomgang så går den ned til 800rpm og øker kjapt opp til 1500rpm, kutter og synker til 800rpm og opp igjen...

Står sånn og jager... noen som har noen ide?! hadde vert fint!

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjører og f.eks. kommer til lys kryss og slipper den ned på tomgang så går den ned til 800rpm og øker kjapt opp til 1500rpm, kutter og synker til 800rpm og opp igjen...

Kan jo være falskeluft! Tror du kan prøve å ta en boks med startgass å spray rundt på slanger/rør hvis motoren ruser seg opp, så har du nok et hull. Hadde samme problem etter at jeg hadde demontert lader'n og da var det falskluft. Jeg monterte nettopp ladern igjen, og da var det borte. Ganske irriterende greie det der! vrooooom........vrooooom......vrooooom.......vrooooom

Folk rundt trur du ruser som ei gammelkjærring :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo i hvertfal begynne med å sjekke tilstanden på børstene, og eventueld demontere dynamo og pusse sleperingene litt, vist de ser dårlige ut.(sette den i dreiebenken og legge en fil på)

har satt på helt ny regulator med børster. Så tror ikke det kan være det.

Var en brukt dynamo jeg satte på, men den hadde ganske lik symtom som den gamle, at den kraslet så jævli. Den gamle slutta plutselig å lade her en dag, så jeg måtte bytte til den "nye". Men siden jeg har den gamle i kjelleren, er det mulig å fixe den tror du? ved å sette på nye lager f.eks ??

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes dette høres ut som vakumlekasje jeg. Sjekket alle slanger?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis av meg hadde samme problem med sin bil, men husker ike om det var i 2, eller 3 gir det skjedde hos han. I allefall var det en feil i chippen som gjorde dette, var som å stå på bremsa i det øyeblikket, helt jævlig opplevelse rett og slett. Bytta chip og alt var ok igjen.

Det er visst en kjennsgjerning at chippene mister program etterhvert, og da vil du få slike feil som det der.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil sette en finger på at det er CO-potentiometeret ditt, eller hva det heter... Min var sånn, og da var det den som hadde gått... Sjekk om du har motstand på pin'ene, husker ikke hvor mye det skal være, men er det ikke motstand, så har den gått...

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

seriøst stian, du beskriver nesten problemet med golfen min der du!

dog jeg har ingen G60 motor.. men symptomene mine er de samme.. (dog ikke det med ladinga).. men kutt og rusking osv

hehe, okey, men da har du kanskje svaret på hva som er galt da eller? :)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider