Gå til innhold

Volvo 240 spm

Ranger emnet


slayer

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er på utkikk etter en billig bilnr to, har i grunn tro på en 240 siden fruen skal bruke stasjonsvognen mest så trenger jeg en bil jeg kan leke litt med på vinteren :)

 

Noen spess årsmodell som er bedre enn andre?

Og er det noen som vet om en billig og bra en i Buskerud området?

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

380 000 er vel litt langt for en D6...disse motorane har jo vert svake.....tåler ikkje noke særli med juling....men viss den er bra stelt og vedlikeholdt er det vel kansje en bra bil...er jo samme motorane som står i VW LT-50

Volvo 142de luxe -71 (B20A)

Volvo 244GLE -77 (B230FX)

Volvo 245GL -81 (5,7 V8)

Volvo 740TURBO -87 (B230FT)

Ford E-350 Econoline Starcraft -93 (7,3 V8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt så hadde jeg ALDRI vurdert en 240 med D6 motoren.

For det første: 82Hk og svake 140Nm (Dårligere enn B20)

For det andre: dårlige motorer, toppene sprekker etter 100000km, nesten aldri unntak.

For det tredje: DYRE deler spurte en gang på pris på stempelringer og pakningssats på V.A.G, over 4000,-!!!

For det fjerde: tørst som få til diesel å være.

For det femte: Jævli tungstartet på vinteren, iallefall hvis den har noen km på baken (selv med nye glødeplugger).

Nei, skulle jeg valgt en 240 som bruksbil, hadde det blitt en 89 mod eller nyere, de bruker forholdsvis lite bensin til 240 å være, finnes med lav km stand, lite rust, og til en hyggelig penge 12-15000,- og opp.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt så hadde jeg ALDRI vurdert en 240 med D6 motoren.

For det første: 82Hk og svake 140Nm (Dårligere enn B20)

For det andre: dårlige motorer, toppene sprekker etter 100000km, nesten aldri unntak.

For det tredje: DYRE deler spurte en gang på pris på stempelringer og pakningssats på V.A.G, over 4000,-!!!

For det fjerde: tørst som få til diesel å være.

For det femte: Jævli tungstartet på vinteren, iallefall hvis den har noen km på baken (selv med nye glødeplugger).

Nei, skulle jeg valgt en 240 som bruksbil, hadde det blitt en 89 mod eller nyere, de bruker forholdsvis lite bensin til 240 å være, finnes med lav km stand, lite rust, og til en hyggelig penge 12-15000,- og opp.

 

Mvh

 

Jeg legger inn et lite EKKO her jeg. 89+ med lh-2.4. Helt OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt så hadde jeg ALDRI vurdert en 240 med D6 motoren.

For det første: 82Hk og svake 140Nm (Dårligere enn B20)

For det andre: dårlige motorer, toppene sprekker etter 100000km, nesten aldri unntak.

For det tredje: DYRE deler spurte en gang på pris på stempelringer og pakningssats på V.A.G, over 4000,-!!!

For det fjerde: tørst som få til diesel å være.

For det femte: Jævli tungstartet på vinteren, iallefall hvis den har noen km på baken (selv med nye glødeplugger).

Nei, skulle jeg valgt en 240 som bruksbil, hadde det blitt en 89 mod eller nyere, de bruker forholdsvis lite bensin til 240 å være, finnes med lav km stand, lite rust, og til en hyggelig penge 12-15000,- og opp.

 

Mvh

må si meg veldig enig. eneste grunnen til å kjøre D6 i 240 må vere med 940 motoren på 122hk..

 

eneste, lav km har ingen ting å si. bruksbilen min har gått 577 000km. og det er ingenting som feiler den egentlig. bare noen slitedeler som må byttes. motor/gir (aut) går som ei klokke enda.. kilometerstanden har mer å si på forgasserbiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår