Gå til innhold

SOMMERTREFF 2006 - Arctic Circle Raceway

Ranger emnet


Nismo

Anbefalte innlegg

Var ikke no hard kritikk så ikke bli nedfor av den grunn altså :) Som sagt, alt annet var bra. Og tullete kommentarer om å være snurt fordi man ble forbikjørt av vrak gidder jeg ikke kommentere engang, les og du vil få med deg sammenhengen.

 

Den dagen du sitter i din edelsten som du har brukt alt du har på og får den nesten vraka pga at enkelte ikke følger spillereglene og kjører ulovlig vil du også bli forbannet.

 

I den situasjonen ville det jo vært hans ansvar, sku søren meg punga ut mye for advokat og saksøkt utta helvette, så da hadde det jo straffa han også. Er bare å tenke seg litt om, kanskje ett bedre system for innrapportering?

 

Vil også presisere at mr2'en i mitt tilfelle oppførte seg bra slik jeg så det, var jettaen som lagde problem, hva de gjorde ellers vet jeg ikke dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 702
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

helt enig at denne "tekniske" kontrollen var noe av det latterligste jeg har vært borti. Det eneste de sjekka på min bil var hva som bagasjerommet inneholdt og åpnet panseret å lot som om han viste hva han holdt på med. så ut som om han leita etter oljelekasje rundt påfyllingslokket..

 

Dette er hva som burde være minimum i en teknisk-kontroll av en bil som skal farte i høy hastigheter i 3dager. Dekk/dekk dybde, bremseklosser, bremsevæsker, oljelekasje (stikk hodet under bilen), løse deler inni bil og ikke minst sertifikat. først søndag ettermiddag fant banemannskapene at de skulle begynne å sjekke hvem som egentlig hadde sertifikat for å kjøre bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes treffet var bra jeg :) Eneste "situasjonen" jeg var borti...var da jeg glemte klokka...og kjørte uttpå banen siste kvarteret i timen...da driftegutta fikk love å holde på som værst :D Det ble med den ene runden på banen den gangen gitt :D

 

Ellers...var det ufattelig mye flasker overalt ja...tiltross for at området hadde fullt av avfallsdunker...og jeg vet at de fleste funksjonærene drev flaske-innsamling hele tia også...

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:driving Syns treffet var meget bra gjennomført. Fikk kjørt mye, ca 55 mil på banen (da var dekka sluttkjørt...).

 

Eneste jeg syns det burde vært var et obligatorisk førermøte for alle som skulle på banen. Det pleier det alltid å være på andre baner som jeg har vært. Der blir det fortalt litt om skikk og bruk på banen + sporvalg.

 

Jeg er også enig med at den tekniske kontrollen var en stor vits. Det bør da ihvertfall sjekkes at bremser er iorden....

 

Syns det gikk stort sett greit på banen, de fleste var flinke til å slippe forbi, men enkelte av drifterne kunne tatt en kikk i speilet litt oftere og slippi forbi oss som lå bak før de begynte å hive seg på tvers og i alle retninger...

 

Alt i alt så syns jeg crewet gjorde en kjempe innsats:win , et par små ting til å rette på så er dette her 110%.

 

Dere sløvinger som ikke gidder å samle sammen søpla deres og hive det i søplekassa; ER DET SÅNN DERE PLEIER Å GJØRE HJEMME OGSÅ?

 

Håper flere sørfra også får øynene opp for dette arrangemanget, det er ti reiser bedre enn Gatebil! (ihvertfall for oss som har en tanke for å kjøre på banen)

 

Hotell er allerede bestilt til Høsttreffet, så nå er det bare å spare til noen nye dekk...

03 Impreza HTS Cosworth (forskningsprojekt)

04 Outback (daglig bilen)

06 Caravelle TDI 4motion (verkstedvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er man ikke selv ansvarlig for at bilen er i forskiftmessig stand?? på min bil sjekket di ihvertfall etter synlige oljelekkasjer.. tror det hadde blitt lite med banekjøring på mange om di skulle ha sjekket bremseklosser på hver bil.. synes det var nok venting å stå 2 timer å vente på å komme innfor porten.

 

men sjekk av kokepunget på bremseveske er vel kanskje noe å tenke på til neste gang?

uansett så synes jeg det var et helt supert treff.. blir bare bedre for hver gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det skulle ha vært "kurs" på hvordan enkelte skal kjøre på banen, ble selv plaget da jeg lå bak en Nissan Sunny gti-r, utrolig irriterende der han ikke blinker folk forbi og bruker hele veibanen da vi ikke hadde nok hk til å dra i fra han på strekkene (kjørte en svart bmw 518, hele 90 hk).

 

Og det som sto på arket ang. flagg og noen små regler tror jeg ikke mange leste så veldig godt.

Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters.

 

Privat : 96 Volvo 850 T5

Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver.

Garasjen: 91 Volvo 245 230FT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meget bra treff :)

Har mye posetivt å si om det..

Og endel negativt..

 

Først det som ikke var så bra.

Køen ble noe lang for å kåmme seg inn på banen.

Og stort sett ALLE i køen ante ikke hva som foregikk !!

Det viste seg at egentli halvparten av dem som stod i Kø ikke trengte å stå der :hvaskjera

Halvparten av bilene skulle ikke inn engang.. men sto i kø ilag med bilene som skulle inn dit !!!!

Og det fordi INGEN hadde organisert noe form for innkjøring\kø ordning (vel på lørdag ble det litt bedre organisert :) )

 

Når man hadde stått i kø i 2 timer for å kåmme inn så var det ikke over nei..

Da måtte man selv finne ut hvor man skulle kjøre når man passerte portene..

Høyre, venstre, rett frem.... club-honda, club opel, bmw.. osv..

Sto merka her å der ja ! men det blir litt sent å finne merkinga ETTER man har kjørt feil.

Så der burde noen stå å dirigere også ;)

 

Og nesten til slutt så kunne det vert litt mere underholdning der for dem som ikke kjørte ?

Kanskje et tips for å få mere Publikum dit... (for d er vel ønskelig for alle?)

Dem som kjører på bane har jo nok å gjøre, men dem 3000 tilskuerene som var der oppe hadde lite å se på bortsett fra biler som var utstilt !

 

Hva med litt show, musikk, stor skjerm med video ifra ACR osv..

Jeg leser fra andre at party ikke er ønskelig slik som rudskogen..

Men litt kveldsshow burde da ikke være helt ute av dagen ?

Er jo bare å få vaktene til å vise seg litt bedre blant folk (noe dem var veldi flinke til på lørdagsnatten ;) )

 

Og til slutt Hvor var alle plakatene ???

Kompiser av meg ante ikke at det var treff denne helgen faktisk (folk uten internett)

Så der kunne man ha fått flere folk dit uten problem.. jeg vet mange som bor på Mo som gledelig henger opp plakater bare vi får dem tilsendt ;)

 

 

Ellers så var det et meget flott treff !!

Sommertreff har definetivt blitt bedre for hvert eneste år !!

Og nesten ALT som ikke klaffet ifjor ble perfekt i år ;)

så jeg regner med høstreffet blir tilnermet fullkomment :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med kveldshow blir det samme opplegget som på "fjortisfest" Gatebil... Feste kan man vel gjøre i Mo,for de som ønsker det..

 

er det ikke ca 10ganger så mye folk som drar til gatebil også nettop av denne grunn ?

folk= mere penger.... mere penger= bedre organisert også..

Har man vakter som passer på så er det ikke noe problem vel..

Litt sosial kvelds aktivitet med en øl eller 2 rundt et bål skader ingen..

Så lenge det IKKE er noen fjortisser der så blir det heller ikke noe "fjortiss-fest" !!

 

Men jeg sier ikke at det må være det ;) har aldri vert på rudskogen heller dah..

Unasett "natt-party" eller ikke.. så kunne det være litt mere som skjedde på den lastebilen der dah.. musikk eller stor skjerm med video blir ingen beruset av vel ? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All honør til gutta bak treffet, MEGET bra :)

Det viser seg at dette konseptet bare fortsetter å vokse og kan bli riktig så stort :)

Traff mye hyggelige folk å været var slett ikke så ille :)

 

noen små ting jeg synes bør gjøres justeringer på:

Alkohol på treff området er helt ufattelig å unødvendig.

må ikke bli slik Gatebil tilstander at man må lar være å stille ut bilen for å unngå å få den skadet.

jeg tar meg gjerne en dram der nede men venter til jeg kommer til hotellet.

 

Også sjønner jeg ikke hvorfor ikke peoples choise stemme sedlene ikke blir delt ut når man betaler inngangs billett og det opplyses hvor de skal leveres.

 

Men takk så langt gutter, dere gjør veldig mye for gatebil mijøet i nord.

Stå på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da må man spørre seg, hvis sommertreffet er så utrolig mye bedre enn gatebil, og grunnen til at dette blir oppgitt til at det er bedre bane, mer seriøst samt mindre fyll, hvorfor forandre dette?

 

Jeg driter i om det er masse publikum eller ikke, det er kun en årsak til at gatebil satser mest på dette, og det er penger til griske investorer. Nå er jo sommertreffet mer frivillig arrangement som er der for kjøringens del først og fremst, synes dette høres ypperlig ut. At man kan gjøre litt mer ting av show for de som er der for å kjøre og stille ut høres greit ut, vel og merke på dagen og uten alkohol innblanding (festing osv), men å lage underholdning for at folk skal komme å feste vikke jeg ha iallefall. Bare min lille mening etter kun å vært der en gang nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gratulere sommertreff-gjengen med et utmerket treff! Kom nettopp hjem og er utmattet. Bra organisering, _flinke_ flaggvakter og relativt bra vær gjorde det til et meget bra treff. Eneste som var litt kjedelig var at det var lang kø for å slippe utpå banen innimellom, men det gikk seg jo til.

 

Fikk testa autovernet litt da ene bakdekket eksploderte da jeg lå i fint driv i bånn av bakken ned fra nordpolen, men ellers holdt bilen greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår