Gå til innhold

2 kanals monoblokk?

Ranger emnet

PerryZaphire

Anbefalte innlegg

Jeg sitter å tenker litt

Jeg hadde en Macrom M1A.1000D monoblokk... den har 2 tilkoblinger for sub(ere) ..

Slik jeg har forstått så er den slik at hvis du kobler på 1 stk. 4 ohm element på den ene utgangen så blir det 4 ohm mono... kobler du 1stk. 4 ohm element på hver utgang så får du 2 ohm mono..

Sett at jeg har 1stk. pioneer ts-w3004spl da ..åssen kobler jeg den da slik at jeg får 2ohms belastning ¨på monoblokka?

Haster litt...

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke at jeg helt skjønte om du ga meg noe info der eller ikke men ja det er en monoblokk ... og den har 2 utganger/tilkoblinger

kobler du 2 stk. 4ohms elementer på hver utgang (tradisjonellt + og - på + og -) så får du 2ohms last på monoblokka.

Det jeg lurer på er hvordan koble med 1 stk. pioneer 3004spl som er på 2x4ohm slik at jeg får 2ohms belastning.. tegning på det?

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det er 2 stk 4 Ohm spoler så kobler du vel bare den ene spolen på det ene uttaket ( + / -) og den andre spolen på det andre uttaket (+ / -)

det er vel bare dobbelt sett med tilkoblinger på forsterker for å forenkle tilkobling ved paralellkobling vil jeg tro...

correct me if I'm wrong

edit:

se denne!

http://www.macrom.it/IMG/pdf/Manual-M1A1000D.pdf

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det er 2 stk 4 Ohm spoler så kobler du vel bare den ene spolen på det ene uttaket ( + / -) og den andre spolen på det andre uttaket (+ / -)

det er vel bare dobbelt sett med tilkoblinger på forsterker for å forenkle tilkobling ved paralellkobling vil jeg tro...

correct me if I'm wrong

edit:

se denne!

http://www.macrom.it/IMG/pdf/Manual-M1A1000D.pdf

Det jeg mente, bare skrevet mer forståelig :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DVC = dobbel talespole?

så på komplett/norek at dette elementet har dobbel talespole..

så da kobler du + og - på ene spolen på subben til + og - på venstre uttak på forsterker. Og så kobler du + og - på den andre spolen på subben til høyre + og - uttak på forsterker

EDIT: KORREKT PÅ BILDET!

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øøhmm. hvis du foreksempel vil ha to 4 ohms elementer ned til 2 ohm så må du vel seriekoble?... det vil si at du serie kobler spolene på subben din.

hvis du tar fra + på forsterkeren til + på den ene spolen og - fra samme spole til + på den andre spolen og - fra den sistnevnte spolen til - på forsterkeren. men da må du huske på at du må brokoble forsterkeren din også.

hvis du skjønner meg riktig:P

FAEN: copsen kom me handcops å så sa jeg bare hvatthefak:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øøhmm. hvis du foreksempel vil ha to 4 ohms elementer ned til 2 ohm så må du vel seriekoble?... det vil si at du serie kobler spolene på subben din.

hvis du tar fra + på forsterkeren til + på den ene spolen og - fra samme spole til + på den andre spolen og - fra den sistnevnte spolen til - på forsterkeren. men da må du huske på at du må brokoble forsterkeren din også.

Dette er feil.. Seriekobling ville gitt 8ohm

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

paralellkobling heter det om du skal koble 2 st. 4ohm til 2ohm.

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider