Gå til innhold

cleanvw:prosjekt volvo340 banebil

Ranger emnet

cleanvw

Anbefalte innlegg

kjøpte meg en volvo 340 her om dagen, skulle egentlig bli brukt som bilcross bil, men jeg kjøpte den for å bruke den på bane:D

setter opp en liste som skal gjøres med den

få inn en k kam

grenrør

ford weber gasser,

justere opp litt tenning

få inn en bøttestol til,

6 punkts sele,

å lakere den ..

jeg kommer til å lakke den selv, siden den skal se helt jævlig ut, å gå "bra"

bilder kommer senere i kveld

85 Audi Coupe Quattro banebil

72 volvo 142 Drifting Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du tenkt å gjøre med understell, standard er det jo skummelt å kjøre med etter norske grenser :D

Gikk forresten en 360 på gatebil treffet på våler for 3-4år siden. Den hadde b230et og senkeklosser av tre bak :)

Orginal grenrør og turbo fra 240/740 passer visst du flytter motorfeste fra å ligge an opp rammevangen til under.

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte meg en volvo 340 her om dagen, skulle egentlig bli brukt som bilcross bil, men jeg kjøpte den for å bruke den på bane:D

setter opp en liste som skal gjøres med den

få inn en k kam

grenrør

ford weber gasser,

justere opp litt tenning

få inn en bøttestol til,

6 punkts bøttestol,

å lakere den ..

jeg kommer til å lakke den selv, siden den skal se helt jævlig ut, å gå "bra"

bilder kommer senere i kveld

åssen motor sitter det org i den??

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er gjort ett eller anna med den bak, så den er stiv som juling! hehe.. så tenkte jeg skulle modifisere golf senkefjører på den framme! men åssen skal jeg gjøre det med intercooler? er jo en gasser motor?

orginalt i den satt det en b 19.. dne gikk så dårlig! heh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du tenkt å gjøre med understell, standard er det jo skummelt å kjøre med etter norske grenser :D

Gikk forresten en 360 på gatebil treffet på våler for 3-4år siden. Den hadde b230et og senkeklosser av tre bak :)

Orginal grenrør og turbo fra 240/740 passer visst du flytter motorfeste fra å ligge an opp rammevangen til under.

Hilsen Trond

er foresten gjort om motorfester til under! motoren ble for høy, så vi flytte de til under rammevangen! så er vel bare plug, and play da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er foresten gjort om motorfester til under! motoren ble for høy, så vi flytte de til under rammevangen! så er vel bare plug, and play da?

Virke som det går greit da. Åssen intercooler'n blir montert kommer jo mye an på åssen cooler du velger. Karosseriet kan jo tilpasses litt også. Golf fjærer høres bra ut, eneste ulempen er at det er vanskelig å få tak i noe grommere dempere foran til 340'n, når jeg hadde det fant jeg kun Koni bakdempere.

Jeg liker forresten ikke signaturen din :smilbmw

Visst den golfen i avataren din er bilen din må jeg si jeg liker bilen din!

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uptate! i dag starta bilen ! gjorde rein plugga å fant riktig tenning så går den så det suser! mangler bare å få tak i dynamo å ei riktig reim jeg så er alt i orden:D så blir det vel å ta ut motoren å gjøre litt smått med den så kommer det overladning:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider