Gå til innhold

242 L 1978

Ranger emnet

Peety

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Etter litt om å men har jeg nå bestemt meg for at det blir rally bil ut av bilen!

så blir litt mer jobb,men ennå bedre! hehe

planen er å ha bilen ferdig til neste år pga student lommebok:(

Men men ser man lyst på ting blir det ikke så ille:P

Volvo 240 Lazer blue

*Volvo 940 Turbo

*Volvo 740 Turbo

*Volov 745 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rallybil????????? er du splitterpine gal?? du kan ikke ødelegge en så fin 242 i rally! Er nok av som har blitt drept allerede! hvis du skal kjøre rally så kjøp deg heller en 4 dørs som det finns mer enn nok av og bruk 242'n som bruksbil eller selg den til en som virkeli verdsetter en så fin bil..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rallybil????????? er du splitterpine gal?? du kan ikke ødelegge en så fin 242 i rally! Er nok av som har blitt drept allerede! hvis du skal kjøre rally så kjøp deg heller en 4 dørs som det finns mer enn nok av og bruk 242'n som bruksbil eller selg den til en som virkeli verdsetter en så fin bil..

Hehe, jo da blir rally bil i nasjonal klasse! Full gass!! :drive2

Volvo 240 Lazer blue

*Volvo 940 Turbo

*Volvo 740 Turbo

*Volov 745 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, viste jeg fikk sånne reaksjoner! men men det som gjør det litt eksta gøy!! Hvis dere viste hvor mange 242 det går som rally biler i norge så gjør nok ikke 1 til så veldig mye!!

Å crazy.horse: trur heller du skal bli litt mer voksen jeg før du begynner å slenge dritt!! du starter men det første innlegge till men å snakke dritt! har du utrolig lite å gjøre?

Skjønner at jeg kommer til å bli "ugglesett" her inne etter dette men...

Volvo 240 Lazer blue

*Volvo 940 Turbo

*Volvo 740 Turbo

*Volov 745 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen er i fin stand må du jo forstå folk reagerer når du skal gjøre rallybil av den. Har lik bil som deg (gamle til estrewes avbildet i tråden), og det renner ikke akkurat over av sånne biler på veien lenger. Hadde du tatt utgangspunkt i en rusten holk, eller en 4 dørs fra mitt på åttitallet hadde du nok ikke fått disse reaksjonene.

Din bil så ingen kan bestemme hva du bør gjøre med den. Bare min mening

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en bil fra el til blir til slutt ganske mange.. hadde 242'n vært veldi sliten og i stand til å dra på høggern så hadde du nok ikke fått slike reaksjoner.. solgte nettop en 242 delebil som jeg hadde ribba fullstendig og bakskjermene var helt råtne og det var rust i gulvet.. Det var en rallydude som kjøpte den, men han skulle uannsett ha plastik bakkjermer å alt det der så da slapp han å ødelegge en strøken bil..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

242 begynner faktisk å bli litt sjelden. 70-tallmodellene av 240-serien begynner jo å tynnes ut uansett og produksjonen av 2-dørs-utgaven ble mindre og mindre omtrent for hvert år som gikk. De siste modellene fra 1981-84 er det sikkert mange her som knapt har sett...

De som er veldig i mot at denne brukes til rally, får vel bare begynne å legge inn bud...?

Selv bryr jeg meg ikke noe videre - 242 er ingen favoritt for min del. Jeg synes det "lette" 2-dørs-preget gjør seg dårlig sammen med den "tunge" 240-fronten. Jeg synes en 142 (før 74) er langt mer harmonisk i linjene.

"Off-topic": Når det gjelder stasjonsvogn, derimot, synes jeg 245 ser langt bedre ut enn 145, som med sin mindre front virker baktung av utseende.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider