Peltz Skrevet Mai 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2003 Ehh..har vivært plaget med at det elektriske brenner litt på bilene...?? Har plutselig fått litt sånn brendt elektronikk lukt i bilen, og så en anntydning til en røyk kommende fra "rattstammen"...det kan vell ikke være bra? Vanlig problem, eller speciall for mine....?? Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Mai 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2003 Hadde samme problem på mor sin polo(95-mod). Demonterte endel, men fant ikke tegn på at noen ledninger som var ødelagt... Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Mai 13, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2003 Hva gjorde du med den da...??? Kan jo bli vell spennende hvis greia skulle brenn litt... Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Mai 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2003 ingenting sånn egentlig. Vindusviskerarmen er litt merkelig, henger seg opp mellom trinnene av og til... bilen er en -95 mod uhyre sleten, gått 145kkm motoren er svært svært dårlig... Skal selge den snart. ryker sikkert for 25k eller no slikt... Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corrado16v Skrevet Mai 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2003 Sliter litt med elektronikken i min også. `93 Corrado. 10A sikring til instrumentbelysningen går i øyeblikket jeg bytter sikring + at vinduene noen ganger plutslig går ned av seg selv. heldigvis har det bare skjedd mens den har stått i garasje Siter http://privat.bluezone.no/moro/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AUGU Skrevet Mai 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2003 jeg hadde nettopp ganske så veldig stor brann i bilen min en golf 84, grunnen var at jordinga i lednings nettet i coupen var blitt slitt! så jordings kabeln som går gjennom hele lednings nette begynte å gløde og brant av isolasjon på alle di andre kablene ....sprøtt nokk men tok meg 1 time å fikse det!! var på huggern å hentet ett nytt ledningsnett betalte 50 spenn for det. så tok det ca 10 min å bytte det ut med det gammle lednings nette!!! Siter 97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS" X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dinglevims Skrevet Mai 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2003 Skjedde noe litt merkelig i Jetta'n min her om dagen. Skrudde på tenninga og etter 2 sekunder var hele bilen full av røyk. Viste seg at ledningene til dashbordlyset var blitt stekt (sikringen gikk ikke) Vidusviskerne mine er også litt kranglete til tider. Siter 2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive 1993 Audi 80 2.0S Avant Jettaeinser.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Mai 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2003 Originally posted by Dinglevims Skjedde noe litt merkelig i Jetta'n min her om dagen. Skrudde på tenninga og etter 2 sekunder var hele bilen full av røyk. Viste seg at ledningene til dashbordlyset var blitt stekt (sikringen gikk ikke) Vidusviskerne mine er også litt kranglete til tider. ser ikke røyken lengre..... ....mmmmm...nyoverhalt G-lader, gitt....deilig... Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xtreme-corrado Skrevet Mai 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2003 hva måtte du betale for hele overhalinga og hvor lang tid tok det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Mai 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2003 Selve overhalings settet kom på ca 3000 ,- kr, og overhalingen ble gjort for 4000,- . I denne prisen leverte jeg kittet, og bilen på verkstedet på morgene, tirsdag og hentet den på tirsdag kl 4. I denne prisen skrudde de ut laderen, og tok en full overhaling, med det somskal til. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Mai 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2003 har litt scary opplevelse med no stereo kortsluttninger jeg.. hehe.. bilen ble plustselig fylt med en slags gul røyk som stinka no inni helvete! kom ut over alt i dasjen! ett par ledninger som hadde liggi mot metallet på cd spilleren..og så sikkert kortslutta...fant svi merker på spilleren og! :) hehe.. begynte og ryke ut av forsterkeren en gang jeg prøvde og skru av strømkablen uten og ha kobla av på batteriet....hehe .. utrolig nok funker alt enda...sånn halvveis... (skjønner ikke det ass...) :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xtreme-corrado Skrevet Mai 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2003 hvor kjøpte du overhalingskittet? har en turbo trykkmåler på g60´n min som ikke virker, sikkert bare en ledning som har løsnet. ska se på det i helga no og prøv å få den til å virke. viser kjøre komp når det er på tide å overhale laderen, hva mente du med det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PorscheFreak Skrevet Mai 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2003 Originally posted by vwgolf2 begynte og ryke ut av forsterkeren en gang jeg prøvde og skru av strømkablen uten og ha kobla av på batteriet....hehe .. utrolig nok funker alt enda...sånn halvveis... (skjønner ikke det ass...) :rolleyes: Akkurat det samme skjedde meg, og forsterkeren fungerer som bare det. Siter Jaja.. *lete febrilsk etter bil* Har ihvertfall bestemt meg for rundt 200 hk ;) --- (x) '82 Porsche 924 Weissach nr. 6 / 400 - Totalskade (brann) --- /out Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Mai 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2003 Originally posted by xtreme-corrado hvor kjøpte du overhalingskittet? har en turbo trykkmåler på g60´n min som ikke virker, sikkert bare en ledning som har løsnet. ska se på det i helga no og prøv å få den til å virke. viser kjøre komp når det er på tide å overhale laderen, hva mente du med det? VW har en service innstilling på kjørecomp. som viser litt essensielle ting, deriblandt hvor mye laderen lader. Trykker knappen ved MFA knappen til pos. 2, stopper bilen, trykker inn MFA knappen, slår på tenningen (ikke start), slukker tenning, og vrir helt om mens du holder MFA knappen inne. Når du nå starter skal det vises 4 siffer der du normalt ha Km. Etter dette mener jeg du trykker 1 gang til for å få opp hvor mye laderen måler. Er to standarder, en europeisk, og en amerikansk. Slik følger: Stock timing is 6-8 degrees, with good 93+octane gas , you should be able to go higher. With poor 91 octane, you are going to have to back off timing a bit with most chips. Do you know how to test your boost levels? 1. Start Motor 2. Move the MFA selector to "2" 3. Press and hold the MFA end button (keep holding) 4. Stop motor 5. Start Motor 6. Release the MFA end button. 7. Press the MFA End button one time. You should now see 84-104 readings fluctuating with idle. Anything higher than 104 is not right (vacuum leak). Much less than 84 is probably too much timing advance. Go run your car!!! 3rd and 4th gear to REDLINE. Carefully note the highest #'s you've got. A pullied charger should not make less than 11.6psi, and even so, thats weak. A Stock charger should make ~~11psi in perfect shape! USA EURO Hg(#'s of boost/vacuum) Comments 15 200 -23.7 55 400 -17.8 90 600 -11.9 127 800 -5.9 148 1000 0 (Atmosphere- ala no boost, charger is bypassed) 172 1200 2.9 psi (Your charger is dead or big boost leak) 192 1400 5.8 psi (Your charger is about dead or big boost leak) 211 1600 8.7 psi (Your charger needs new apex strips or big boost leak) 228 1800 11.6 psi (Great for stock pulley, Probably needs new apex strips if 68mm pulley) 242 2000 14.5 psi (Great for 68mm pulley on stock charger) 255 2200 17.4 psi (Great for 68mm pulley on heavily ported charger, hold on to your ass fast!!) 255 and up folks need to be careful with fueling, as the programming maps end at about 242 on the ecu :) Dynotuning, and air/fuel/egt gauge, and custom chip recommended Ellers bare værsegod! Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.