Gå til innhold

Godkjent Turbo i E30 325i?

Ranger emnet


Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

Hvordan få det godkjent med 230 (hehe) hester i sleden?

Og Kai Bakken på KRB Trading skulle ha cirka. 15.000 kroner for å bygge en eksosmanifoild for en T04 :(. Noen billigere?

Altså, ikke det at jeg har en 325, men det blir mest sansynlig min neste bil pga. kjøreegenskaper og trimminspotensiale!

 

Bildet her er fra http://www.bmwpower.no, og viser en Turbonetics 60-1 under panseret på en E30 325i.

post-2019-13804851317964_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Bmw345

Er ikke det bilen til engen racing? Den som var på Rudskogen i høst? Hvis du skulle få lyst til å sette turbo i den, så mail meg! Jeg og en kamerat lager all verdens rarieteter i stål. syrefast og vanlig... Har laget ett par turbogrenrør til E30 allerede, og de funket finfint! Bor du langt unna da? Jeg holder til i Kr.sand...

 

Et tips ... Et par linjer under nicket hans står det et engelsk ord "location" som kanskje hjelper deg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

Hvordan få det godkjent med 230 (hehe) hester i sleden?

Og Kai Bakken på KRB Trading skulle ha cirka. 15.000 kroner for å bygge en eksosmanifoild for en T04 :(. Noen billigere?

Altså, ikke det at jeg har en 325, men det blir mest sansynlig min neste bil pga. kjøreegenskaper og trimminspotensiale!

 

Bildet her er fra http://www.bmwpower.no, og viser en Turbonetics 60-1 under panseret på en E30 325i.

 

230 "hehe" hester??

 

Hva har jeg da? 200 "haha" hester:D

-98 Almera GTi

 

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

Hvordan få det godkjent med 230 (hehe) hester i sleden?

Og Kai Bakken på KRB Trading skulle ha cirka. 15.000 kroner for å bygge en eksosmanifoild for en T04 :(. Noen billigere?

Altså, ikke det at jeg har en 325, men det blir mest sansynlig min neste bil pga. kjøreegenskaper og trimminspotensiale!

 

Bildet her er fra http://www.bmwpower.no, og viser en Turbonetics 60-1 under panseret på en E30 325i.

 

 

Tror kanskje han her kan hjelpe deg litt...... ;)

http://www.streetracing.no/index.php?side=m1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle innspill! Det er nok Engen sin BMW, ja.

Jeg bor i Tromsø, og det er ikke mange her oppe som har kunnskap/mulighet til å lage et godt grenrør for turbo.

Med "230 hehe"-hester mener jeg 400+++, men dette kan da skrus ned til 230 i eu-kontroll-tiden, eller hvis man skulle løpe på en flygende kontroll langs de bedritne veiene her oppe i Tromsø.

Hva biltilsynet angår er det 230 hester i bilen, men hva er boostkontrollere til? :D

 

Bare fordi jeg liker å poste bilder, her er et av en turbo av ukjent fabrikat/opphav:

post-2019-13804851326062_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en liten ting til! Hvordan i all verden skal man "maksimere" turbolyden i bilen? Jeg vil ha høyfrekvent, pervers, skrikende og hylende turbolyd som sjærer i ørene! Er dette mulig med, la oss si, 0,5 bar? Altså, jeg så helst at turbolyden overdøver motorlyden ved litt pådrag, og det er akkurat passelig hvis man kan SKJÆRE GLASS med den lyden når man kjører forbi hvisse glassfasader her i byen (ja, politikerjævlene bygger seg faenmeg nytt rådhus til over 550 millioner, når vi mangler plass til eldre, barnehager, skoler, osv.)

Grunnen til at jeg vil kunne skjære glass er ganske enkelt: rådhuset kommer til å ha stooore glassfasader :D

 

Ellers av vedlegg finner dere lyden av en BMW E30 M3 med 325-turbomotor :)

 

http://www.bsmotor.com/sound/haaland.mp3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha godkjenning med TÜV papirer så ta kontakt med Martin Müller-Lampertz hos http://www.motorleistung2000.com 3 mil syd for Hamburg.

 

Han kan alt om godkjenning av E30, og sitter med godkjenningspapirer for det meste. Blandt annet E30 med V12, M5, B7 og V8. Kjempeservice der....fikk pils, røyk og middag da jeg var der nede i påsken.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det der er uten tvil en av de bedre 4-dørs E30'ene jeg har sett! :)

MEN: etter man har brukt 40.000 kroner på bilen, og ser den står og skinner i sola, så er det bare en eneste feil med den; den er 4-dørs. Uansett hvordan man snur og vender på det, så ville jeg foretrukket en 2-dørs bil fremfor en 4-dørs hver eneste gang.

Men den var pen til å være 4-dørs, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår