Gå til innhold

1.9 TDi vs 1.8 Turbo

Ranger emnet

emphezis

Anbefalte innlegg

Prøvekjørt begge...

Men 1.8T'n hadde de bare med automat, så har ikke fått forsøkt den med gir.

Må ærlig innrømme at jeg ikke likte 1.9TDi'n, men det kan ha fint lite med motoren å gjøre. Kjørt Saab 9-5 med automat i evigheter nå, og å gå over til manuelt gir + at jeg aldri har kjørt Audi før føltes ikke helt bra.

Men synes 1.9 TDi'n var relativt sprek, men ble jo tappet utrolig fort for krefter... aldri kjørt dieselbil før jeg, og her var det ikke mye sprut oppover i registeret... (Men det visste jeg jo fra før av...)

Har egentlig ikke blitt noe klokere... ;P

Bil: Audi A4 1.8TQ Avant 2003-mod

Web: http://voluz.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dieselmotoren er i dag nesten jevnbyrdig med bensinmotoren når det kommer til effekt per liter slagvolum, noe som betyr at dieselbilen i dag akselererer nesten like raskt som bensinbilen. Samtidig produserer dieselmotoren et langt høyere dreiemoment, som attpå til er på plass ved langt lavere turtall"

fant dette hær: http://www.dinside.no/php/art.php?id=288562

BMW 320ia m-teck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører i dag en 1,9 tdi quattro 2002 selv, bilen er i tillegg chippet og angrer ikke ett sekund på at jeg valgte diesel.Etter chipping ble turtallsområdet lenger, dvs at den ikke "dør så fort ut".Meget bra ytelser, i tillegg til at den bruker meget lite drivstoff.Så for min del er det ingen tvil, velg diesel:)

mvh Erik

1986 audi coupe quattro, soon to be a sq

1977 fiat 131 abarth

2007 bmw e92 320d

2007 honda crv aero plus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du interessert i å la bilen stå mer på verksted enn til bruk, velg 2.5`eren (V6)

Hva mente du med det?

Er det mye feil på 2.5 TDi'n? Har hørt at den skal være solid, helt til jeg i dag fikk høre fra en importør at det skal være mye feil på enkelte 2.5 TDi'er... Måtte visst være nøye med hvilket "serienummer" det var på motoren...

Bil: Audi A4 1.8TQ Avant 2003-mod

Web: http://voluz.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Det jeg vet er at di gamle 2.5 Tdi'ene som var rekke 5'er går i evig tid.. En slektning har en slik i en 96' A6 stasjonsvogn.. går som ei kule, uten chipp! Dette var selvfølgelig manuell 6 trinnskasse. De nye derimot, V6'erne, de spiser både kamakslinger (det er 4 stk av de!) og lagerbukker. Dette har jeg fra kjenning som jobber på Audiverksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...