BeemerZ1 Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 Ligger vel på rundt 80-90db.. Men når det gjelder "rcfrik" som sier han spiller 130-140db på rommet sitt. Det er jo ikke så sinnsykt vanskelig å tro på. Tenker han har 6*18" og 6topper med 15". Somregel ligger discohøyttalere på en følsomhet på 100-105db og peak på 130-140db, dette er da ved 1meter. Så at 6stk av disse kan spille rundt 130db og peake rundt 140db i ett normalt rom, med skikkelige forsterkere har jeg ikke såå vanskelig for å tro på. EDIT: discohøyttalere faktisk, heter da selvfølgelig PA:) men det dundrere noe syykt i bassen under pulten Lurer på hvor stor pult han har om han får plass til noe PA-rigg under der i det hele tatt jeg... Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 Mobilene har nok good feilmargin ja.. Spesielt i lydnivåer oppimot og over 120db! Radio shack er jo meget populær blan hjemmekino entusiaster, og den går til max 126db. Og har vel +-3db nøyaktighet ved 115db eller noe slikt mener jeg å huske. Så vil tro en stakars nokiamobil har større feilmargin;) Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 Må få gå litt OT her for å beklage litt. Jeg har rota litt i de siste innlegga mine. Det er "honnings88" som har pa-rigg på rommet, når det gjelder "rcfrik" så står det ikke noe om anlegget hans så det skal jeg ikke uttale meg om. Får gå tilbake til mine egne tanker om anlegget i bilen, tralalalalalalalala Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Januar 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 Det begynner å komme godt med svar her nå. Jeg regner med å skrive et oppfølgnings-innlegg i løpet av morgendagen en gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 Jeg vet ikke hvilken mobil han brukte, men jeg så med mine egne øyne at det sto 120+ på den... :D :D jeg har "målt" 117 med en såkalt "trygg" dbmåler på tlf med kun et par 6" å litt over normal volumen. så jeg nekter å tro det finns noen av de tlf som tilbyr dette som gir på noen måte korrekt db. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Antar lyttevolumet i min bil ligger litt over normalen, for jeg må overdøve motor, strake rør og dump. Man lydisolerer ikke en GT-Four! :) Men tror jaggu jeg skal få målt støyen (og musikken) så fort jeg får sjansen. Interessant å vite om jeg blir døv før jeg fyller 25! :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rcfrik Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 hehe...kan være smart det vettu ;) ;) Siter Mvh Kenneth 1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd 1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Snakker vi "bilstereolydtrykk" så har referansen blitt TERMLAB Mer info om TERMLAB finnes også her: http://www.termlab.no Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rcfrik Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 hehe...:D ok, da så ;) Siter Mvh Kenneth 1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd 1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 BUMP.. hmm.... Epifant? Zetec? Ikke for og mase altså:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Det begynner å komme godt med svar her nå. Jeg regner med å skrive et oppfølgnings-innlegg i løpet av morgendagen en gang. Jeg som ikke har fått med meg oppfølgingsinnlegget eller? Er veldig nysgjerrig på dette. *mase* :) Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Februar 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Oi oi oi! Beklager så mye! Jeg har vært bissi i det siste og har glemt bort hele tråden. knock Godt dere holder meg i ørene. Follow-up kjæm før helga! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Skal installere term-laben her nå, så skal jeg måle foran hjemmehøytaleren med term-laben og mobilen ;) så får vi jo se. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 Jeg fortsetter å mase :) Har ikke sett noe fra ePiFaNT eller Zetec enda :D Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 hehe, nei, tar vist sin tid det der. er vel Egentlig en jobb som er gjort på under 15 minutter om man har utstyret klart, men... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg