Gå til innhold

Decibel-nivå ved lyttevolum

Ranger emnet

ePiFaNT

Anbefalte innlegg

Ligger vel på rundt 80-90db..

Men når det gjelder "rcfrik" som sier han spiller 130-140db på rommet sitt. Det er jo ikke så sinnsykt vanskelig å tro på. Tenker han har 6*18" og 6topper med 15". Somregel ligger discohøyttalere på en følsomhet på 100-105db og peak på 130-140db, dette er da ved 1meter. Så at 6stk av disse kan spille rundt 130db og peake rundt 140db i ett normalt rom, med skikkelige forsterkere har jeg ikke såå vanskelig for å tro på.

EDIT: discohøyttalere faktisk, heter da selvfølgelig PA:)

men det dundrere noe syykt i bassen under pulten

Lurer på hvor stor pult han har om han får plass til noe PA-rigg under der i det hele tatt jeg...

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mobilene har nok good feilmargin ja.. Spesielt i lydnivåer oppimot og over 120db!

Radio shack er jo meget populær blan hjemmekino entusiaster, og den går til max 126db. Og har vel +-3db nøyaktighet ved 115db eller noe slikt mener jeg å huske. Så vil tro en stakars nokiamobil har større feilmargin;)

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få gå litt OT her for å beklage litt.

Jeg har rota litt i de siste innlegga mine. Det er "honnings88" som har pa-rigg på rommet, når det gjelder "rcfrik" så står det ikke noe om anlegget hans så det skal jeg ikke uttale meg om.

Får gå tilbake til mine egne tanker om anlegget i bilen, tralalalalalalalala

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvilken mobil han brukte, men jeg så med mine egne øyne at det sto 120+ på den... :D :D

jeg har "målt" 117 med en såkalt "trygg" dbmåler på tlf med kun et par 6" å litt over normal volumen. så jeg nekter å tro det finns noen av de tlf som tilbyr dette som gir på noen måte korrekt db. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...