Gå til innhold

Stakkars bilen min dør når jeg gir gass

Ranger emnet


Rabagast1

Anbefalte innlegg

Når bilen er kald(dvs før jeg har kjørt minst femten minutter) og jeg gir gass, så dør den. Av og til bare når jeg gir brå gass, men også av og til uansett hvordan jeg trår.

 

Jeg har en B230K med Solex-forgasser.

 

Er det bare tenninga som må justeres?

 

Det er blitt påmontert en ECON-måler eller noe sånt, og når den når over halvveis så *blupp blupp blupp blupp blææh*

og så må jeg slippe gassen og bare gi litt for å holde liv i stakkaren. Noen som har peiling på hva problemet kan være?

 

 

Takker for alle svar:)

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet på akkurat samme motor.

 

Mitt problem var at jeg ikke fikk noen forvarming til luftfilteret, og når det var kaldt

frøs det til is inni der, og når jeg hadde kjørt litt, og motoren varma seg litt,

så stoppa den, uansett gir, uansett gasspådrag. Fiksa forvarminga, og da ble problemet

borte

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende det som er galt. Har lagt merke til at forvarmerslangen var litt gåen ja...

Men den dør somregel bare ved litt raskt gasspådrag...

 

Kan jo legge til at fordelerlokket ble byttet ut etter en dårlig tur mot stjørdal som endte i en helvetes hosting og tilslutt totale død, TO ganger mot stjørdal. Ene gangen var det fordelerlokket som var blitt uten stift, andre gangen var det ikke noe annet enn at den smalt til døde.. Og da mener jeg smalt...

 

Men så starta den helt plutselig igjen, etter to minutter, og gikk fint videre. Helt fint til stjørdal, men på vei inn i innkjørsla mi her hjemme, ei hel helg og 40 mil senere, så dør den.. praktisk nok akkurat i garasjeporten. Måtte trille manuelt de to siste metrene, men men :p

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være.

Fikk jo tilsota alle de nye pluggene mine på to uker. Var ikke gnist igjen i dem. Har rensa dem, men skal muligens koke dem for å få dem helt rene.

 

Fant liksom ut at luft/bensin-blandingen var feil, men vi fant ikke feilen.

Åssen finner man ut om vacumslangene er lekk? Er det bare å kjenne etter?

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå amokk me startgass der du mistenke att d kan lekka, då hørre du me ein gang om turtale stige, å vis turtale stike så sue an falske loft der du spraye:)

A\F blandingen må du sikkert justera inn så bler d gydd.

Hadde og sama probleme på ein b23A, så daua vis eg ga for møje gass. der va d blandinga så va for feide, å itte justering blei d møje bedre

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

madammen har samme problem med sin b230k...

 

jeg har ikke hatt tid å sjekket så veldig, men når jeg åpnet panseret første gang den begynte å tulle for en tid tilbake så jeg en vakum slange som var hoppet av...

 

har ikke fått tid å sjekke noe nærmere.. men går enno, selv om den er litt tullete når det er mildt ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vomaz, har samme problem som deg. Sjekka vacumslangene i dag, alle er hele og sitter der de skal. Blandingen er ALT for feit. Tar som sagt bare to uker og så er alle pluggene oversota igjen, og uten gnist.

 

Hvor justerer man dette da?

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samma sleit j med på min B230K også... der var det samme feil som ibanez hadde, forvarminga var som var problemet...! i litt fuktig/rått vær, og spesielt snøvær, var bilen uforutsigbar, stoppa med jevne mellomrom, og da måtte bilen stå en halvtimes tid før j fikk den i gang igjen, og sånn kunne den drive på i mange mange mil, alt etter føret...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som hadde hatt penger til det.. :/

hehe... sant det..

men har man det man trenger er det ikke mye penger man trenger;)

 

men tror jeg skal "sponse" hun en b230ft istede for den b230e-motoren jeg har stående... men det blir neppe noe før til sommeren.. såfremt at motoren går enda sick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår