Gå til innhold

Gå frem for og taut 16v motor!!

Ranger emnet


raz

Anbefalte innlegg

Jeg har nå fått tak i en 16vmotor, men det som er problemet er jo at jeg må ta ut den gammle motoren, hvordan skal jeg gå fram? osv...trenger litt jelp her=)

Mototren som står i er en 16v. Trenger hjelp til og hvite hva jeg skal ut me først osv..

Kjør hart kjør me stil gjør GTI bil...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det første du kan gjøre, er å lære deg og skrive norsk!

 

uansett.. koble fra alt som sitter på motoren, ledninger, osv..

 

deretter skrur du den av motorfester og drivaksler, fjerner giroverføring og røret fra eksosmanifold ned under bilen..

 

 

da skal det bare være og lette den ut

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det første du kan gjøre, er å lære deg og skrive norsk!

 

Jeg er enig med deg i at vi primært ønsker et forum uten skrivefeil, holdt i våre to offisielle skriftspråk (selv om jeg personlig foretrekker bokmål)...og er veldig for at folk skal droppe dialekt, SMS-språk o.l. Men hvor ignorant er ikke kommentaren din? "Det første du kan gjøre er å lære deg å skrive norsk"... Hva om vedkommende har slitt og strevd i 10-12 år på skole for å lære seg å skrive norsk, men kanskje har dysleksi som gjør dette til en svært vanskelig oppgave? Jeg har papirer på aller beste karakterer i norsk/på norskeksamen, det gir meg ikke rett til å smelle en slik kommentar i fjeset på noen som prøver å få litt hjelp. Hva hvis du skal skrive på VWVortex og ikke er 100% stødig i engelsk - har du da lyst til å få høre "first of all, learn how to write proper english"???

 

Ikke ment som et personangrep, bare en lite pekefinger til deg og andre som kritiserer folk som ikke skriver "skoleboknorsk"....

 

 

 

Så, til trådskriver:

 

Hvis du kun skal bytte motor, og ikke girkasse, ville jeg beholdt luftmengdemåler i bilen (luftfilterboksen) og bare løsnet slangene til innspruten fra den, og koblet fra innsugsrøret v/spjeldet. Så plukker du av frontfanger og frontplate, da slipper du å plukke bort panseret (jeg synes iallefall dette er enklere). Så merker du som Housey nevner alle kablene, og skrur løs eksosmanifoilen. Deretter kan du plukke bort vannslanger (merk dem også, selv om det er rimleig selvforklarende hvor de skal), skrur løs de boltene som står mellom kasse og blokk, og plukker motoren ut. Da slipper du å skru løs drivaksler og sånt.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også er det vel ikke dumt med noen små pappesker/poser som du kan legge skruer ol. oppi, og merke det, så du vet hvor de forskjellige skruene skal når du begynner å skru sammen igjen. Litt kjedelig å måtte prøve seg fram med alle skruene, mener jeg. Hehe. Da kan det fort ta litt lenger tid, enn det du egentlig behøver å bruke. I det store og det hele, bare gjøre det systematisk med kontakter, vannslanger osv. som nevnt over her.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår