Gå til innhold

Turbo på Opel Kadett

Ranger emnet


pjokkis

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig er det mulig. Utfordringen din her blir jo å lage turbomanifoil, resten er jo bare slanger å div. Vil anbefalle deg å få på intercooler. Og ikke lade så alt for mye trykk.......... ca 0,5

 

Det vil nok skje noe, men hvor mye er ikke godt å si

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er bare og prøve. vil ikke bli noe dyrt prosjekt heller vist du får billige brukte deler. turbomanifoild , slanger , innsug , wastgate osv. og ikke glem IC'en da! vet ikke om du trenger og forsterke noe vitale deler med turboinstallasjon ?

 

du bør som golf 3 sier ikke bruke for mye ladetrykk! då vil det garantert gå til helvette!

x - Cagiva Mito 125cc

 

Kommer bil , satser på japse-bil! alacocaina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et problem blir selvfølgelig gasseren. Prøv å finne en fra en Renault 5 GTT serie1. Den har forgasser turbomaskin! Ellers så må du finne et sted å ta olje fra, lage retur, lage trykkrør, mekke manifold og eksos, adapter sak til forgasser, mekke filtersats osv.

 

Det meste er ikke noe stort problem men er du som de fleste av oss så makter du å bruke intens lang tid på ting! Og den manifolden er ikke noe nybegynner sak!

Biler:

 

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et problem blir selvfølgelig gasseren. Prøv å finne en fra en Renault 5 GTT serie1. Den har forgasser turbomaskin! Ellers så må du finne et sted å ta olje fra, lage retur, lage trykkrør, mekke manifold og eksos, adapter sak til forgasser, mekke filtersats osv.

 

Det meste er ikke noe stort problem men er du som de fleste av oss så makter du å bruke intens lang tid på ting! Og den manifolden er ikke noe nybegynner sak!

 

Manifoilen er vell ikke så vanskelig på dette prosjektet, siden ting ikke skal være optimalt..... rør ut, bend(90) ned og koble de samme på en måte nede:titties: funker til en viss grad, trur meg, eller kom ut til knarviken for å se på et lignende prosjekt.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,3 literen er vel ikke noe supert utgangspunkt, tåler lite. Men de koster jo ingenting, så er bare å få tak på en haug med ekstra motorer :D

Originalforgasseren kan vel monteres før turboen da, så slipper du å lete opp en trykkforgasser (og slipper IC, bensin kjøler bra). Tror kanskje den turboen blir litt stor, den motoren hater jo også turtall, noe du må ha for å få bra snurr på en så stor turbo. Turbo fra fiat uno kanskje? Manifoilen lager du slik Golf 3 GTD special sier. Ikke optimalt, men fungerer nok helt greit.

Tror ikke jeg ville gått for mer enn 0,3-0,4 i trykk på den maskina.

Er sikkert noen som sitter på linker til slike underdog prosjekt? Mye moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,3 literen er vel ikke noe supert utgangspunkt, tåler lite. Men de koster jo ingenting, så er bare å få tak på en haug med ekstra motorer :D

Originalforgasseren kan vel monteres før turboen da, så slipper du å lete opp en trykkforgasser (og slipper IC, bensin kjøler bra). Tror kanskje den turboen blir litt stor, den motoren hater jo også turtall, noe du må ha for å få bra snurr på en så stor turbo. Turbo fra fiat uno kanskje? Manifoilen lager du slik Golf 3 GTD special sier. Ikke optimalt, men fungerer nok helt greit.

Tror ikke jeg ville gått for mer enn 0,3-0,4 i trykk på den maskina.

Er sikkert noen som sitter på linker til slike underdog prosjekt? Mye moro!

 

Har en med to "underdog" prosjekt hjemme som du sier. Skal se om jeg får tatt litt bilder å dokumentasjon i vinterferien min da jeg skal hjem. Han bruke opp et par mazda motorer før han fant en løsning som funket, faktisk så bra at girkassene begynte å ta kveld. Han bruke 1,3 og 1,5 mazda motorer, som kanskje er noe sterker enn en gammel 1,3 opel motor?

Men uansett, så hold oss oppdatert da om du hiver dei utpå noe slikt. Mye morro får du hvertfall for en billig penge, også lærer en så mye av slikt.

Her er foresten "fase" 2 motor, på underdog prosjektet, brukt org manifoil og sveist på flens som passer turboen.

 

Bilde023.jpg

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sveise støpejern blir sjeldent bra da, men det kan jo selvfølgelig gå!

Å sette forgasser før turbo er jo en grei utvei men det har vel sine begrensninger(Men de skal jeg ikke gå inn på da jeg ikke vet hva de er... :rolleyes: )

Vet jaffal om en 1.1 kadett b(trur je) med turbo og 100hk. Går sikkert greit det da den veier... 7-800kg?

 

Golf 3 GTD Special: Hadde faktisk vært litt artig å sjekke ut da det er gratis å kjøre over broen nå!:)

 

EDIT: Eg fant, eg fant!

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=1315

Biler:

 

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sveise støpejern blir sjeldent bra da, men det kan jo selvfølgelig gå!

 

Golf 3 GTD Special: Hadde faktisk vært litt artig å sjekke ut da det er gratis å kjøre over broen nå!:)

 

 

Bare å komme, han snakker om at bilen skal være klar ut i februar med "fase 2" motor. Skulle være ferdig til den 18 feb da jeg skal hjem en ukes tid.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår