Onkelvegard Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 noen som har peiling paa denne motoren?er det mulig og chippe den? Siter -audi 80 quattro(med s2motor og litt trim) x945lt x240classic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas V Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Er vel liten vits i aa chippe sugemotor, koster vel mere enn det smaker. Mener det er 135 hester i den, er litt paa tynn is her, er vel ogsaa oljeunderspyling tror jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr666 Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 er vel 136 hester for å være helt pirkete korrekt :P også kalt "snutmotoren" pga mesteparten av 240`ene som ble levert til politiet hadde denne motoren. en chip vil vel ikke hjelpe all verden. sats på effektanlegg, filter og chip, så går det sikkert litt bedre ;) Siter "kjør med vett, ligg bredt!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 En FX motor er en helt vanlig F motor med 531 topp og annen kam... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 å chippe den motoren, er som å spyle ned penger i dass... borte blir de, og til ingen nytte... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Onkelvegard Skrevet Januar 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Hehe såpass, hadd effanlegg men purken ba meg om aa fjærn d Siter -audi 80 quattro(med s2motor og litt trim) x945lt x240classic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Onkelvegard Skrevet Januar 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 bi vell heller og sats på turbo Siter -audi 80 quattro(med s2motor og litt trim) x945lt x240classic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peety Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 blir like oppgitt vært gang:) Dette effektanlegge folk prater om hjelper mest på lyden!! på en orginal motor som har gått 2 ganger rundt jorda å hvor 70% av oppgitte hk sitter ved siden av bilen i heier har dette veldig lite for seg!!men så lenge dere lever i håper er det vel kanskje håp... Siter Volvo 240 Lazer blue *Volvo 940 Turbo *Volvo 740 Turbo *Volov 745 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 b230fx er som nevnt oppe en standard b230f motor,med 531 topp også sitter det vx kam i.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Roger Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Har Fx, er godt bunndrag i alle fall men er ikke så mye kvikere en en vannelig F motor og min er en gammel sivil snutebil.Gått 200k de første tre årene av sitt liv og nå gått 265k og går like gått. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bigswede Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Sjølv om det ikkje er så svert mange komponentar som skill FD og FX vil eg berre nevne det att då eg å ein kamerat var ute å kjørte "tur" han i 93mod FD å eg i 93 mod FX på strekka Ropeid - Sauda kunne eg ligge opp bakkane i 5 mens han i 4, hadde eg "trødd" bilen hadde eg lett toke han ijen. Har sjølv kjørt bilen hans, å den slutte bare å yta etter x antal omdreiningar, mens min mater på enda eit lite stykke. Dessutan er FX kvikkare fra 80- 120. Hadde B23E 83mod før, å har aldrig opplevd 240 som hundau.. Siter - Volvo 240 GL, 1993. VOLVO - A car you can believe in Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0milt Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Sjølv om det ikkje er så svert mange komponentar som skill FD og FX vil eg berre nevne det att då eg å ein kamerat var ute å kjørte "tur" han i 93mod FD å eg i 93 mod FX på strekka Ropeid - Sauda kunne eg ligge opp bakkane i 5 mens han i 4, hadde eg "trødd" bilen hadde eg lett toke han ijen. Har sjølv kjørt bilen hans, å den slutte bare å yta etter x antal omdreiningar, mens min mater på enda eit lite stykke. Dessutan er FX kvikkare fra 80- 120. Hadde B23E 83mod før, å har aldrig opplevd 240 som hundau.. Blir jo fortsatt ikke korrekt å måle dette siden motorene er gått x antall 100´km da. Men det er vel gjerne en merkbar forskjell. Ikke veit jeg, men hadde motorene vært i lik stand, altså f.eks begge nyoverhala (nei, ikke nyovermala:p) så hadde det nok blitt mer korrekt å sammenligne. Eller er noen veldig uenige her? Siter -99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing) -87 24o Turbo (under oppussing) Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bigswede Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Motorane er begge gått tett opp under 200k... Absolutt enig med deg, å eg vett godt att ein finn aldrig 2 identiske motorar! Dog FD og FX oppfører seg heilt annleis frå kverandre. Siter - Volvo 240 GL, 1993. VOLVO - A car you can believe in Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.