Knett Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Hvordan skal jeg få mest mulig hester ut av denne motoren for minst mulig penger? hehe.. dårlig kombinasjon.. Men har tenkt å plane toppen (Hvor mange mm?), bytte kam (Hvilken kam er optimal?) og korte inn innsuget slik at det kommer nærmere motoren (Bedre aks/reaksjon?) eller bygge et nytt innsug. Eller burde jeg bruke en B20 som jeg har hentet fra en bandvogn? Det er for øyeblikket ingen kompressjon i motoren. Vanntett tenningsanlegg (Bytte dette?) Har også en original Opel 2.2i. Motorene skal brukes til bilcross og skal stå i en Ascona B. Volvo B230E motoren er den som står i bilen nå. Hva kan jeg komme billigst ut fra og samtidig spare mest mulig? Takk Siter Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil Opel Ascona B 20v - prosjektbil Volvo 760/960 T5 - Skrotes Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Februar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 Hvordan skal jeg få mest mulig hester ut av denne motoren for minst mulig penger? hehe.. dårlig kombinasjon.. Men har tenkt å plane toppen (Hvor mange mm?), bytte kam (Hvilken kam er optimal?) og korte inn innsuget slik at det kommer nærmere motoren (Bedre aks/reaksjon?) eller bygge et nytt innsug. Eller burde jeg bruke en B20 som jeg har hentet fra en bandvogn? Det er for øyeblikket ingen kompressjon i motoren. Vanntett tenningsanlegg (Bytte dette?) Har også en original Opel 2.2i. Motorene skal brukes til bilcross og skal stå i en Ascona B. Volvo B230E motoren er den som står i bilen nå. Hva kan jeg komme billigst ut fra og samtidig spare mest mulig? Takk 230E er den sugemotoren m høgest kompressjon fra før , så vil ikk plane så masse , og kammen er også den med mest løft. ehhe Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 hei, er det lovlig med turbo i bilcross nå? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knett Skrevet Mars 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Tror ikke det nei.. Men det har vel vært snakk om å lage en klasse i RCN hvor de bruker turbo.. Siter Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil Opel Ascona B 20v - prosjektbil Volvo 760/960 T5 - Skrotes Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg