Gå til innhold

B230e

Ranger emnet

Knett

Anbefalte innlegg

Hvordan skal jeg få mest mulig hester ut av denne motoren for minst mulig penger? hehe.. dårlig kombinasjon.. Men har tenkt å plane toppen (Hvor mange mm?), bytte kam (Hvilken kam er optimal?) og korte inn innsuget slik at det kommer nærmere motoren (Bedre aks/reaksjon?) eller bygge et nytt innsug.

Eller burde jeg bruke en B20 som jeg har hentet fra en bandvogn? Det er for øyeblikket ingen kompressjon i motoren. Vanntett tenningsanlegg (Bytte dette?)

Har også en original Opel 2.2i. Motorene skal brukes til bilcross og skal stå i en Ascona B. Volvo B230E motoren er den som står i bilen nå.

Hva kan jeg komme billigst ut fra og samtidig spare mest mulig?

Takk

Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil

Opel Ascona B 20v - prosjektbil

Volvo 760/960 T5 - Skrotes

Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Hvordan skal jeg få mest mulig hester ut av denne motoren for minst mulig penger? hehe.. dårlig kombinasjon.. Men har tenkt å plane toppen (Hvor mange mm?), bytte kam (Hvilken kam er optimal?) og korte inn innsuget slik at det kommer nærmere motoren (Bedre aks/reaksjon?) eller bygge et nytt innsug.

Eller burde jeg bruke en B20 som jeg har hentet fra en bandvogn? Det er for øyeblikket ingen kompressjon i motoren. Vanntett tenningsanlegg (Bytte dette?)

Har også en original Opel 2.2i. Motorene skal brukes til bilcross og skal stå i en Ascona B. Volvo B230E motoren er den som står i bilen nå.

Hva kan jeg komme billigst ut fra og samtidig spare mest mulig?

Takk

230E er den sugemotoren m høgest kompressjon fra før , så vil ikk plane så masse , og kammen er også den med mest løft. ehhe

Toyota Cressida

Volvo S60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 3 weeks later...