Gå til innhold

B230e

Ranger emnet

Knett

Anbefalte innlegg

Hvordan skal jeg få mest mulig hester ut av denne motoren for minst mulig penger? hehe.. dårlig kombinasjon.. Men har tenkt å plane toppen (Hvor mange mm?), bytte kam (Hvilken kam er optimal?) og korte inn innsuget slik at det kommer nærmere motoren (Bedre aks/reaksjon?) eller bygge et nytt innsug.

Eller burde jeg bruke en B20 som jeg har hentet fra en bandvogn? Det er for øyeblikket ingen kompressjon i motoren. Vanntett tenningsanlegg (Bytte dette?)

Har også en original Opel 2.2i. Motorene skal brukes til bilcross og skal stå i en Ascona B. Volvo B230E motoren er den som står i bilen nå.

Hva kan jeg komme billigst ut fra og samtidig spare mest mulig?

Takk

Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil

Opel Ascona B 20v - prosjektbil

Volvo 760/960 T5 - Skrotes

Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hvordan skal jeg få mest mulig hester ut av denne motoren for minst mulig penger? hehe.. dårlig kombinasjon.. Men har tenkt å plane toppen (Hvor mange mm?), bytte kam (Hvilken kam er optimal?) og korte inn innsuget slik at det kommer nærmere motoren (Bedre aks/reaksjon?) eller bygge et nytt innsug.

Eller burde jeg bruke en B20 som jeg har hentet fra en bandvogn? Det er for øyeblikket ingen kompressjon i motoren. Vanntett tenningsanlegg (Bytte dette?)

Har også en original Opel 2.2i. Motorene skal brukes til bilcross og skal stå i en Ascona B. Volvo B230E motoren er den som står i bilen nå.

Hva kan jeg komme billigst ut fra og samtidig spare mest mulig?

Takk

års modell er motoren??

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naila: hei, du også fra Harstad.... Åssen bil kjører du?

Kjøre en Volvo 760 TIC 1984 mod som e nylig overhalt for en verdi av ca 30 000kr..

Per-Henrik: års modell er motoren??

Veit ikke. Kjøpte den i sverige på et huggeri.

turbojonas: kvass kam, grenrør å effektannlegg. alkohol\vanninnsprøytning, større dyser, å balangser allt innmat

Skal brukes til bilcross, så kan ikke påkostes så veldig mye.

Vomaz: har hørt at e-motorer ikke er så gunstige når det gjelder bilcross... men hva vet jeg

Det kan godt hende. Har hørt noe lignende, men omman tar vare på ting holder de lengre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke?? det koster deg fort! 6-7000 kr hvis du skal ha noe som helst mer effekt! å da er det billiger i hente en turbo motor fra sverige!! det er min mening! men er ikke sikkert du deler den da! men uansett lykke til!blir sikkert bra til slutt!

Volvo 240 Lazer blue

*Volvo 940 Turbo

*Volvo 740 Turbo

*Volov 745 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager! Min feil!:)

Da ville jeg byttet den ut med en B230f motor! Pga E motoren har mekanisk innsprut!

Men en kam å hjelpe sprut (smt6) trur jeg du klarer 145 - 155 hk i B230f motor!

Takk.. Hvordan ser jeg forskjell mellom mekanisk og elektrisk sprut? Hva tror du det vil komme på i pris å gjøre som du sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider