Gå til innhold

240 gocart?

Ranger emnet

turbojonas

Anbefalte innlegg

E d kun eg så har tenkt tanken å ta av forstillinga me motor å d heila, skru ein bagaksling rett på girkassa å sveisa ett oppheng på fjæringa?

Eg har gått å tenkt på dette ganske lenge.

d så må jørrs:

Sveisa rama t fjæring

laga t pedaloppheng

laga t rattoppheng

E dår då andre ting eg har glømt?

Eg har allt, så d e bare å få gang på d :D

EDIT: tar selvfølgelig forstillinga fra ein 240 uden servo, for å ha styring

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har faktisk jeg og tenkt på, men jeg tror det er mye arbeid. -Jeg hadde ikke tenkt å bruke orginalforstillinga, men sveise ny ramme. (for å få den smalere og kortere).

Men bruker man den forstillinga så tror jeg ikke dette burde være noe problem, så fremst kontruksjon av bakre oppheng går greit. Må også korte inn bremserør/bensinrør.

Åsså må du skaffe noen ekstra differ. Så godt som dette kommer til å gå er det stor sannsynlighet for at sperra raser!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsså må du skaffe noen ekstra differ. Så godt som dette kommer til å gå er det stor sannsynlighet for at sperra raser!:P

her tenker du helt motsatt.

med mindre vekt, får du mindre belastning på motor, gir og diffen!

tenk logisk: om du er en feit fyr på 200kg og trør alt du kan, oppover en bakke, på en trøsykkel.. drevene vil nok bøye seg fortere, enn om du er en 20kg anorektisk uteligger som bor i skogen og spiser jungelbark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider