HuStLaH Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Har en volvo 240 me B230FX er d noen som har noen tips om trimming til denne motoren? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerUlv Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Har en volvo 240 me B230FX er d noen som har noen tips om trimming til denne motoren? :) FX er ikke det LTturbo motor i fra 940?? Isåfall er det chip som hjelper det opptil 200hk, event bytt turbo til t-3 og du har 220, anbefaler også å få et bra eksosanlegg, 2,5" fra turbo og ut bak, var som å ta ut en propp i min 230ET hvertfall, med alt dette er det vel ca 230 ved 0,8bar.. Hilsen x-740Tic og x-S70Tic Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 FX er ikke turbo. Det som da gjelder er effektanlegg med grenrør, ny kam og luftfilter. Vil du gå lenger, så anbefales litt pustehjelp med turbo. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
!TK! Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 kjøp turbo vist du vil hente litt mer hk. vist du ikkje vil gjøre dei ''oprasjonene'' , så kjøper du nytt luftfilter og effektanlegg(hele veien/ m grenrør altså) for bedre gjennomstrømning. går du enda litt lenger og da , så kjøper du ny kam , modif. innsuget , porting og litt anna stasj. chip går og ann , men tvilsomt att du tjener noke spes på det. men det vil nok hjelpe litt! Siter x - Cagiva Mito 125cc Kommer bil , satser på japse-bil! alacocaina Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas V Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Var jo akkurat en thread om dette paa volvoforumet her inne. regner med de samma svarene ligger der, det er jo uansett du som bestmmer, penger og tid er to vitale faktorer her, min mening er at du tar ut fx motoren og kjoper en ft/fk motor i stedet, serlig de fra midten paa 90 tallet og oppover er gode... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 Fx motoren har 531 topp std, og VX3 kam om jeg ikke tar feil... Enkel trim til denne: -Chip -Filter -Eksos -Kam (F.eks) KG002/003 -Planing av topp Gir ca 150Hk (136Hk std.) Ikke mye, men litt. For info se på http://www.kgtrimning.com Koster dog like mye som en brukt B230FT/FK... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 b230fx har 531topp og vx kam, denne motoren satt i 240 fra 91 til 93. b230fb derimot har 531 topp og vx3 kam,og satt i 940 fra 91 til 94. Fx motoren har 531 topp std, og VX3 kam om jeg ikke tar feil...Enkel trim til denne: -Chip -Filter -Eksos -Kam (F.eks) KG002/003 -Planing av topp Gir ca 150Hk (136Hk std.) Ikke mye, men litt. For info se på http://www.kgtrimning.com Koster dog like mye som en brukt B230FT/FK... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bomo1709 Skrevet Februar 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2009 Volvo b230Fx er "grom" motoren fra Volvo sin side på sug. Da altså i 200 serien. Det sitter en 531 topp med en VX3 kam, og bosch LH-Jetronic elektronisk insprøytning. Skal man hente ut mer effekt fra denne motoren, er det altså ny kam med høyere grad, planing av topp (høyere kompresjon), og porte ventiler, samt nytt eksos anlegg.. Muligens luftfiler. Når man skal trimme denne motoren, må man være OBS på at har man en kam med for høy grad, vil tomgangen på motoren bli høyere enn normalt, og motoren vil oppføre seg annerledes. Bensinforbruket vil gå opp. Men med slik trim kan man få alt fra 150-170 hestekrefter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bora2000SR Skrevet Februar 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2009 billigere med turbokit... evnt ft/fk motor... åsså da kan du putte på alt det andre stæsjet som er nevnt.. da har du guffe!!! men om du kjøper ft å begge chippene åsså litt justering på wastgate så har du plutselig 300hk:P hehe har en kompis som har en 242 med orginal 230 blokk, 116hk som er påmontert turbo på.. ikke annet er gjort på den. den har rundt 320hk med orginal innmat.. stempelringa har begynt å gi seg nå da men den er under overhaling motoren nå så da blir det bra:P men utrolig hva disse volvomotorene tåler av hjuling altså...!!! skuddsikker!! Siter Team Low And Slow - VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985 x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982 x Mazda 626 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gneizten Skrevet Februar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2009 billigere med turbokit... evnt ft/fk motor... åsså da kan du putte på alt det andre stæsjet som er nevnt.. da har du guffe!!! men om du kjøper ft å begge chippene åsså litt justering på wastgate så har du plutselig 300hk:P hehe har en kompis som har en 242 med orginal 230 blokk, 116hk som er påmontert turbo på.. ikke annet er gjort på den. den har rundt 320hk med orginal innmat.. stempelringa har begynt å gi seg nå da men den er under overhaling motoren nå så da blir det bra:P men utrolig hva disse volvomotorene tåler av hjuling altså...!!! skuddsikker!! 320hk hørtes vel litt mye ut på en orginal 230 innmat? har dokke hatt noe bremsing på denne motoren? trudde rundt 220hk ville vært mer normalt eg Siter Volvo 244GL Ocean blue edition http://www.bilforumet.no/200-serien/214208-volvo-244gl.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
3rlend Skrevet Mars 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2009 billigere med turbokit... evnt ft/fk motor... åsså da kan du putte på alt det andre stæsjet som er nevnt.. da har du guffe!!! men om du kjøper ft å begge chippene åsså litt justering på wastgate så har du plutselig 300hk:P hehe har en kompis som har en 242 med orginal 230 blokk, 116hk som er påmontert turbo på.. ikke annet er gjort på den. den har rundt 320hk med orginal innmat.. stempelringa har begynt å gi seg nå da men den er under overhaling motoren nå så da blir det bra:P men utrolig hva disse volvomotorene tåler av hjuling altså...!!! skuddsikker!! å hva har han? 2.3 jetmotor? har dere bremsepapir? Siter 93' Mr2 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mars 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2009 har en kompis som har en 242 med orginal 230 blokk, 116hk som er påmontert turbo på.. ikke annet er gjort på den. den har rundt 320hk med orginal innmat.. Hvem er dette da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.