Gå til innhold

Omega 2,4i Motor -> Turbo?

Ranger emnet


gollum_97

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
Jeg lurte på å bytte stempler, evnt. å borre.

Og modifisere toppen. Vet ikke om det finnes tykkere toppakninger til den.

 

Har vell egentlig mest lyst til å ha en opel motor. (Ikke nødvendigvis fordi det er best...)

ta og frese inn piano trå i bloka og bruk standar pakning da kan du tryk skjøre på to kilo utn problemer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avkappet 3,0E topp skal jo gå ann. Mye jobb. men. må borre om to oljekanaler bakerst. samt sveise/bolte på ei plate på enden. Samt spesial lagede kam, og kjede. Blir for kr av slikt.

 

Har du 60 000kr så veit jeg om en fin motor. Står bortgjemt i skaukant borti mysen område.

 

Ellers så har jeg hørt rykter om gamle Opel CIH med Saab 16v topp. Er usikker på disse ryktene, da man ikke skal stole på det man hører innenfor bilcross miljøet...

hehe.

 

Det billigste blir vel egentlig å bruke saab turbo motoren. Rett stille den. Mange som har gjort slik i utlandet, veit om en 400r med 16v saab motor i sverige.

 

Det billigste blir nok C20NE motorer, evt C20let.

3.0e toppen har aldrig vært no crossflow ;) men 3000 24v motoren har det. protrim tar en ca15000 for å bygge om en slik 24v topp.

97748454

Kadett c pick up. Saehan max -79

Kadett B RALLYE 2,4 197hk -72

Ascona B 2,5 24v turbo (600+hk)

Cheva Pick up 6,2 turbo ic -88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3.0e toppen har aldrig vært no crossflow ;) men 3000 24v motoren har det. protrim tar en ca15000 for å bygge om en slik 24v topp.

 

Var jo den jeg tenkte på da... hehe. sorry for å bruke 3.0E, da det burde stått C30SE, C30NE osv....

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ligner 2,4CIH på 2,2CIH ? passer den like lett inn i manta/ascona?

 

Jepp. Alle CIH motorene er like utvending.

2,4 motoren trenger bearbeiding om man ønsker peilepinne hul. Da den ikke er fabrikert med to hull slik som de andre CIH. (hvor da det ene hullet er plugget igjen) Omega har oljebrønnen motsatt av det Ascona B har. og for å få peilepinnen til å stemme så må du borre opp et nytt hull.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår