Gå til innhold

har politiet fordommer mot volvo 240?

Ranger emnet

Turbo_Dos

Anbefalte innlegg

• Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Poletiet er en ting men biltilsynet, det er de som er ute etter det. blei tatt når jeg skule hente vognkortet på 240 ticen min. Var litt borte i gassen å fikk sleng og dermed var det gjort. Rett inn. måtte få på lyddemper og nytt styreledd og bak klossene måtte skifte. SADISTER sier jeg

ps aldri dra seleng rundt blitilsynet.

volvo 242 77mod (solgt)

volvo 240 tic 84 mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poletiet er en ting men biltilsynet, det er de som er ute etter det. blei tatt når jeg skule hente vognkortet på 240 ticen min. Var litt borte i gassen å fikk sleng og dermed var det gjort. Rett inn. måtte få på lyddemper og nytt styreledd og bak klossene måtte skifte. SADISTER sier jeg

hahahahaha..

sorry, men det var litt morsomt.

sladde utenfor b.t.?

ellers: soting på baklys? æsj..kjøp deg nye lykter ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært bedre å mista lappen til Politiet enn å få en liten mangellapp fra Biltilsynet? Bra at BT passer på at bilen din er i god stand, om du driter i din egen sikkerhet er det samme, men tenk på att det er flere som ferdes etter veien. Har selv fått mangellapp fra BT og hadde ikke noe særlig imot det. Jeg var selv med da dem tok inn bilen på bukken og prata mye med dem mens dem kontrollerte, bare hyggelig. Jeg hadde knust et tåkelys samme dag, og hadde litt frieksos. Eneste som jeg syntes var unødvendig var å gi meg feil for at jeg hadde parklys i 1000-metringene, men det var bare å nappe ut ei ledning når jeg var inne til etterkontroll.

Kan være litt irriterende der og da, men visst du tenker deg litt om, så skjønner du kanskje at dem bare gjør jobben sin. Hadde det ikke vært for dem hadde det gått mye rart etter veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evolve har en grei løsning på saken! :)

har selv blitt stoppa noen ganger, og det har hatt en del å si på hvordan bilen min så/ser ut... en "HARRY" bil med mye dilldall, er jo snadder for snuten hvis dem vil ha litt å gjøre, uten tvil...

de to første 240`ene var det kølsvarte ruter og stor stripe i frontruta med skrift, MYE baum, mye lys, dunkende musikk, passe lav bil... ble stoppa litt nå og da... den siste gangen j ble stoppa, var ille, pga den store stripa i frontruta med skrift på 25 cm oppå den 30 cm bred stripe... han (politiet) bøyde seg inn i bilen, å lurte på om j i det hele tatt så ut gjennom ruta pga stripa mi...

ble litt forbanna med en gang, men har ikke så mye man skulle ha sagt, så j dro av stripa/klistremerket og filmen på side-rutene, uten noen bot eller etterkontroll/visning...

etter dette har j ikke blitt stoppa, og nå ser snuten meg ganske ofte med 940`n, med passe solfilm, greit nok lav bil, ikke noe ekstra dilldall og duppeditter på bilen, og de har ikke prøvd å stoppe meg enda... (eneste de da skulle bry seg om, måtte være at det bråker litt pga 3" esksosen)

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er helt korrekt, politiet stopper ikke biler der det ikke er noen hensikt i å sjekke bilens stand, det være seg ting som hindrer sikt(inn/ut i fronten, ut bake), lager unødvendig mye støy, for lav uten godkjente fjører, ulovlig eksosanlegg, sota lykter osv...

Jo mere unødvendig(og potensielt trafikkfarlig) dilldall, og risikoen for å bli stoppa blir større. Ingen grunn til å bli sinte for det. Man kjører en viss risiko, og må da tåle å bli tatt.

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært bedre å mista lappen til Politiet enn å få en liten mangellapp fra Biltilsynet? Bra at BT passer på at bilen din er i god stand, om du driter i din egen sikkerhet er det samme, men tenk på att det er flere som ferdes etter veien. Har selv fått mangellapp fra BT og hadde ikke noe særlig imot det. Jeg var selv med da dem tok inn bilen på bukken og prata mye med dem mens dem kontrollerte, bare hyggelig. Jeg hadde knust et tåkelys samme dag, og hadde litt frieksos. Eneste som jeg syntes var unødvendig var å gi meg feil for at jeg hadde parklys i 1000-metringene, men det var bare å nappe ut ei ledning når jeg var inne til etterkontroll.

Kan være litt irriterende der og da, men visst du tenker deg litt om, så skjønner du kanskje at dem bare gjør jobben sin. Hadde det ikke vært for dem hadde det gått mye rart etter veien.

Er helt enig i det du sier. Men det er sykt irriterende når du akuratt har blaka deg på bil og tilleg har betalt omreg, forsikring og i tilegg er en fattig student, da driter du litt i om bilen bråker litt mye. og at ett styerledd er litt slitt.

volvo 242 77mod (solgt)

volvo 240 tic 84 mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt problemer med de.. men kan si meg enig i att de glaner fælt noen ganger.. kjørte på hovedveien her for litt siden men turbo øsa, mata på , på 3 gir og dritten sladd igjennom svingen, snuten stod på andre siden.. sa ingenting da heller, eller stoppet meg. men kan være jeg hadde jævlig flaks! denne var heller ikke godkjent! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i min ungdom hvor jeg kanskje ikke tenkte mest så skulle jeg tøffe meg for noen små damer og la en fin piruett utenfor Politiet på kvelden. Slo av tenningen i piruetten og "parkerte" Gikk ut og skulle på fest. Joa der stod det 3 stk poiti og glodde som F på meg gjennom ruta. Var ikke senest med å dra hjem og bytte bil da. Men det kan kanskje forklare alle ganger etter det jeg har blitt stoppa.

O.T: Lada uten fjører eller eksos anlegg drar også oppmerksomheten til politiet. 2 av dem lo så dem grein da dem prøvde å gynge på bilen min. Det gikk ikke. Dem bare satte seg inn og ristet på hodet og dro hehe

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe artig tråd..kjenner meg godt igjen i noen tilfeller ja..men som det sies har det litt å si åssen stuket på bilen er..og her i stavanger er det en stor del av purkefantene som oppfører seg som dass, så er det noen som faktiskt hilser når jeg passerer dem enten klokka er 5 på ettermiddaggen eller natta!:D hehe engang lurte de på hvorfor jeg ikke kjørte med vinterdekk, så sourte jeg hva han snakket om? jo jeg hadde jo sommerdekk enda! så sa jeg at det var nok piggfrie vinter ja.. så bare flirte han å rista på hode og mente det var galskap med slike felger om vinteren! andre har lurt på om det var gammel type ambassadebil fra dengangen FN hadde sånn svær samling på natobasen, og lurte på alt mulig! så stort sett er snuten relativt greie, dog det finnes de som ikke har peiling i det hele tatt hva dem snakker om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Jeg ble stoppa av politi forje uke jeg, likte ikke at jeg sladda i en rundkjøring gitt....

Men han sa bare at jeg skulle prøve å kjøre pent selvom jeg hadde bakhjulstrekker da...

Fikk ikke bot for at jeg ikke hadde me førerkortet engang... :)

Eller at bilen min kanskje har mye som ikke er så lov... Ups!!

Fint å være jente innimellom kanksje... :op

Volvo 940 turbo

Volvo 240 bruksbil.

*Pooh Racing*

http://www.Volvojinta86.piczo.com Prosjekt 940.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...