Gå til innhold

har politiet fordommer mot volvo 240?

Ranger emnet

Turbo_Dos

Anbefalte innlegg

Bruk hodet, og vær litt ydmyk når du blir stoppet, så går det meste bra.

Politiet er ikke der for å gjøre livet surt for oss, de er der for å hjelpe oss.

Kan ikke med handa på hjertet si at bilene mine er helt lovlige.

Har mørkeste filmen hele vegen i rundt og lakkerte baklykter og kappa fjærer, og ratt som ikke er godkjent.

Men jeg er IKKE redd i det hele tatt for å bli stoppet.

Bare man kjører rolig og ikke finner på noe sprell med bilen, sånn at noen anmelder deg, så går det bra.

BTW: Tror jeg dro på meg nok en anmeldelse på onsdag.

Gamle folk liker tydligvis ikke at man durer i veg og kjører 115km/h utpå en molo/brygge en onsdags formiddag.anger2

Mamma kjørte bilen min igjennom en teknisk kontroll i går, og det gikk kjempebra det.(kjørte rolig og ble ikke stoppa)

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

som Topic sier, har politiet fordommer mot volvo 240?

vær gang jeg er ute å kjører på kvelds tid, blir jeg bestandig stoppa av politiet, regla er den samme vær gang, de skal altids ta deg på et eller annet. først sier vi god kveld til hverandre, så går han noen runder rundt bilen, kjenner på støttdemperne og komenterer mine sota lykter som ikke er lovelig da, men det er en annen sak. blir sendt på visning begrunna de lyktene vær gang. har lært at jeg ikke skal ha på sota lykter nå men, uansett er irriterende og bli stoppa vær gang uansett hvor du er å kjører, om du er på byen kan politiet pluselig blinke med lysene og fortelle deg at dette er en helt vanlig rutinekontroll og er ingen spesielt grunn til at du blir stoppa i forhold til de andre. noen andre som har av den samme opplevelse?

får høre med dei dokke som blir stoppa heile tida, om det er personforfølgelse el noe slikt, er ikkje noe anna en vanlige folk dei heller,

søskenbarnet mitt vart stoppa i ganske høy fart, av lensmannen og han skulle ha sertfikate, men han nekta å gje det fra seg p.g.a lensmannen hadde privatbil og kjerring og unger i bilen, farta var opp i ca 150-160 km/t, så han argumenterte om det var lov siden privatbilen hans neppe var noe utrykningskjøretøy eller sivilbil, vart han drit forbanna og for.

etter den tid når den jevlen har vakt er han ute etter å ta han heilt til han sa det med personforfølgelse, Hehe :coplight :oohh

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt et dårlig med politi mens jeg har kjørt enda jeg. Har blitt

stoppet en del ganger, enda bilen min er gubbe. Hver gang har de vært

hyggelige mot meg, og jeg har vært hyggelig mot dem, og det har gått bra.

Har vært relativt heldig og da, de har ikke sett meg på riktig sted til riktig

tid enda.. ;)

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bergen er det sykt med kontroller, men jeg synest egentlig det er bra at de tar mye alkhoholkontroller, førekort, etc. De som kjører i påvirket tilstand, med stjelt bil, o.l., har ikke noe på veien å gjøre.

Når politiet gjør jobben sin, skal de ha creds.

Ja til:

* Flere alkoholkontroller

* Flere førerkortkontroller

* Flere laserkontroller i 50 og 60-sone.

Nei til:

* ikke gi meg bøter, da? kom an.. vær litt grei.. dere er så teite, omg.. plz?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bergen er det sykt med kontroller, men jeg synest egentlig det er bra at de tar mye alkhoholkontroller, førekort, etc. De som kjører i påvirket tilstand, med stjelt bil, o.l., har ikke noe på veien å gjøre.

Når politiet gjør jobben sin, skal de ha creds.

Ja til:

* Flere alkoholkontroller

* Flere førerkortkontroller

* Flere laserkontroller i 50 og 60-sone.

Nei til:

* ikke gi meg bøter, da? kom an.. vær litt grei.. dere er så teite, omg.. plz?

ja er litt enige med deg der, veit aldrig ka en møter på veien,

var no ei dødsulykke her for ei veke siden,

var en som sikkert ikkje skulle hat lov å kjøre motoriser kjøretøy som havna i feil kjørefelt og smalt med noen.

så ja til fleire kontroller,

eg sjølv har aldrig hat noe problemer med å bli stoppa av poletiet,

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri blitt stoppet i aent en promillekontroller, ALLTID promillekontroller! Men men, politiet må bare gjøre jobben sin de, og ikke pirke og stresse med ting de ikke har peiling på.. all tvil bør gå føreren til gode:)

magnus

Dæ så går ront, går sont!

Kadett-C - flerårsprosjekt

kadett-C - 77mod selges i deler

Ascona C - stygg som få, bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble stoppa fem ganger i fjor sommer og måtte inn å vise den tre ganger...:s Slå den!..

Idioten på biltilsynet sa jeg måtte ta effekttest fordi jeg hadde dumpventil på min originale B21ET.... LATTERLIG!!!

Kan ikke noe for at B21ET'en min gikk så godt:D

1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8

1996 Toyota Hiace 2,4

2003 Peugeot 307SW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

my story: joda, var i Elverum og ute å råna litt under Elverums-martn, i faderns 940tic... Kjørte med parklys og grøftelys midt på natta, samtidig som det lyste svakt blått av hovedlysene(ikke lurt gutter). Så hadde det seg sånn at jeg møtte faktisk snuten på en parkeringsplass, og han ene snuten slengte handa ut av vinduet på snutebilen og stoppa meg... Damn, hva er det nå tenkte jeg...

Snuten: Heisann, du vet vell hvorfor vi stopper deg?

meg: ehm, nei?

Snuten: Du kjører med blålys i hovedlyktene, og blå lys i fronten på vanlige biler tillater vi altså ikke!

meg: Sorry, er ikke min bil, jeg bare låner den i kveld for å kjøre noen venner.

Snuten: Hm, får vi se vognkort og førerkort?

meg: jada, ingen problem...

så så de at jeg ikke hadde samme etternavn som han bilen var registrert på, og de skjønte at jeg lånte den..

Snuten: Det ser greit ut, men kan du prøve å slå av de blå lysa nå, så slepper du å ta av sotinga på siderutene framme i samme slengen?

jeg: jada, det skal gå bra!

snuten: Det høres bra ut! Ha en fortsatt fin kveld og kjør forsiktig. Fin bil forresten!

meg: takk, takk, og hadet bra!

90' Volvo 240 Turbo (langtidsprosjekt)

86' Volvo 240 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble stoppa en gang med min 240, i promille kontroll :p

andre gangen var de paa du0ra hjemme hos meg, teller vel ikke som aa bli stoppa, lurte paa om jeg hadde vaert ute aa kj0rt, en hvit 240 hadde vist klart aa kj0re ifra polti, og jeg var... tilfeldigvis... i naerheten...

Mustangen ble stoppa en gang, sjekka vognkort og slikt, siden det var om natta, for aa sjekke at jeg ikke hadde stjelt den regner jeg med, aa han syntest den var t0ff :p

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SAMME HER! Blir stoppa hver eneste helg omtrent..

Har en stor volvo logo i fronten da, som kanskje vekker litt oppsikt.. hehe, men men..

Tror ikke politiet liker volvo 240, som enten er senka, sota vinduer, logoer, høyt dunkende anlegg, stylet, hva som helst..

Sikkert slik med 740 også.. men 240 er bilen som jeg tror er mest utsatt for å blit stoppa av purken :\

2010- - Volvo 850 T-5R (1995)

2009-2010 - Saab 900 2.0 (1995)

2007-2009 - Volvo 240 TIC (1992)

2005-2006 - Volvo 240 GL (1989)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

har ein kamerat som kjørte i fylla(ikke lurt), å det var en veldig lang tur, å råna opp å ned gata der han endte opp. hadde med seg 3 andre fulle folk. etter å råna ei beite så blei han stoppa. Å dette var seint på natt. Han klaget på blå parklys i hovedlyktene. Han lovet å bytte de når han kom hjem, å det var greit. Så spurte han om han hadde drukket sia de luktet øl å sprit å alle var i farta. Nei jeg har ikke drekki svarte han med ett forsøk på edru stemme. Den er grei, bare husk å bytte parklys pærene dine når du kommer hjem. Da har du flaks! Men syns det var veldig sløvt av politiet. bulka den ett par ganger i løpet av natta gjorde han også, å kjørte veldig mange mil hjem igjen. Han er forøvrig her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble stoppa fem ganger i fjor sommer og måtte inn å vise den tre ganger...:s Slå den!..

Idioten på biltilsynet sa jeg måtte ta effekttest fordi jeg hadde dumpventil på min originale B21ET.... LATTERLIG!!!

Kan ikke noe for at B21ET'en min gikk så godt:D

Heh, B21ET er da vel levert originalt med Bosch dumpventil/avlastningsventil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ein kamerat som kjørte i fylla(ikke lurt), å det var en veldig lang tur, å råna opp å ned gata der han endte opp. hadde med seg 3 andre fulle folk. etter å råna ei beite så blei han stoppa. Å dette var seint på natt. Han klaget på blå parklys i hovedlyktene. Han lovet å bytte de når han kom hjem, å det var greit. Så spurte han om han hadde drukket sia de luktet øl å sprit å alle var i farta. Nei jeg har ikke drekki svarte han med ett forsøk på edru stemme. Den er grei, bare husk å bytte parklys pærene dine når du kommer hjem. Da har du flaks! Men syns det var veldig sløvt av politiet. bulka den ett par ganger i løpet av natta gjorde han også, å kjørte veldig mange mil hjem igjen. Han er forøvrig her på forumet.

han har ikke noe bak rattet på en bil å gjøre, spør du meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ny rekord for meg iallefall. Blitt stoppet 1gang siste 2 år :P

(clean Rød 89mod 240, ikke hvite blink,45mm senk,eiker felger,2 1/2" eksos,ekstremt bred rutesenker av vanlig ekstra mørk solfilm dekker ca 35% av frontruta...)

har stadig øyekontakt med politiet før de farer videre til en mer belastet rånebil/viktigere oppdrag

att de som ødelegger "240 ryktet" med forgazzerturbo,"chrome" reflekternde sotningsfilm,Rullemalt bil i en grusom farge,fri eksos,raka rør eksos og cirka en halv potte under vogna, max senking, div totalt unødvendig stygg plast "styling" og andre vederstyggligheter som laksetrapp,farlig rust i bærende konstruksjoner etc må gjerne bli stoppet 24/7 av politiet/biltilsynet

w0rd!:) :thumb

Har selv kjørt gjennom flere tekniske kontroller, aldri blitt stoppa. De som blir stoppa gang på gang, samt de som får påvist div feil må bare godta det, sån er det når man driter i vedlikehold og bruker ulovlige jalla/harry "finesser".

I tilleg, er det faktisk enkelte politimenn som har svært store kunnskaper om bil, bla 240:) Say no more;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider