Gå til innhold

har politiet fordommer mot volvo 240?

Ranger emnet

Turbo_Dos

Anbefalte innlegg

Vert mye styr om 240 med kappa fjerer i trøndelag, men byner å bli bedre nå. nesten ingen som gidder skru lenger. nesten bare data-nerder.

Ble stoppet på Mai i år, etter att jeg spant 50m sidelengs forbi esso på stjørdal. det jeg ikke så vart at Onkel P lå bak meg.

Ble nervøs og girte opp to hakk og kjørt fint, men de fulgte ettet.

ble stoppa 1km etterpå.

Han hentet førerkortet og satte i politibilen i 5min. så sa han: Du skjønner vel tegninga?

Jeg: jo da ble litt overivrig.

Onkel P:Du må finne deg ett mere avsides sted.

Jeg: Ok, helt greit.

Onkel P: Jeg skjønner det er gøy men du må være litt forsiktig.

Jeg: skal skjerpe meg, LOVER!

Onkel P: OK, du får advarsel denne gang, men du re logg ført så det blir ikke billig neste gang.

Jeg: takk takk, skal kjøre pent

Onkel P:Hvilken motor er det i denne da? så ut som den gikk bra.

Jeg: joda, Er 2.3l 16v Turbo på 220hk (står 220hk i vognkort og han hadde ikke godt av å vite sannheten)

Onkel P:det hørtes gøy ut, ha en fin dag og kjør forsiktg.

Jeg: Tusen takk, skal kjøre "pent" jeg.

Snakk om flaks, er ikke hver gang man slipper unna så billi.

Traff på en go kar jeg, da var jeg heldig for det er mange hestkuker på stjørdal som ikke liker 240 spøl.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har blitt stoppet 1 gang i min 240, og det var promillekontroll på innkjøringen til EM Rally Höljes! Bilen min er senka, hvite blinkers rundt hele, 3" anlegg og turbo! Riktignok gikk de rundt bilen og titta litt, men sa ikke ett ord! :) Jeg tror alt i alt at politiet ikke har noe spesielt i mot 240 generelt, men heller imot ekstralys her og der, store spoilere, tvilsom senking, soting, dunkende anlegg osv.

"95 VW Golf III (grevlingbil)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her i stavanger\sandnes virker det ikke som om politiet har noe i mot 240 vertfall..

hadde før ein `83 opel rekord 2.0i, og den blei jeg stoppte i hele tiden... så gikk jeg over til volvo, og blir nesten aldri stoppt. så her jemme er det fint :)

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som "r-felger" med spacers rundtom (som ikke er tüv godkjente)? :P

Spacerne er kansje ikke tuv godkjent, men er det _harry_ eller _jalla_ løsning å kjøre med volvo's orginale R-felger, samt de dyreste dekkene til pirelli?

Motor og senkesett er godkjent og stempla i vognkort, i motsetning til visse andre 240er....

Edit: Hvor mange her til lands med 240 har orginale R-felger, med tilhørende dekk??

Er kun en til som jeg vet av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 politifolk som satt i biln sin og så på mens en kompis "burna" litt me 240 en sin:S (vi så ikke dem) å så kjørte vi bort derfra la den litt ut på en grus slette, så kom de og stoppet begge bilene å sjauførn på biln min å i den andre mistet lappen for uaktsom kjøring, på stedet, men politiet brydde seg ikke om senking eller noe annet på bilen, han så ikke i vognkortet engang?!

- Volvo 240DL 1978, og 1979

-X- Volvo 240 GLE -88

-X- Volvo 240 GL -84 _GUULBIIL

-X- Daihatsu Charade 1.3 cx -92 hvit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er no mer jalla å kjøre med eiker felger, enn med R-felger med spacers. R-felgene er iallfall ekte vare, imens eiker er "wannabe"

nei, egentlig ikke. eiker felger er godkjente, det er ikke r-felger på 240, da man ikek får lovlige spacers fremme, såvidt jeg vet.

ps. jeg vet du og naila, samt en del andre synest r-felger er fetere enn eiker. jeg personlig er ikke enig, men alle har jo forskjellig smak. jeg mener at 240 bør ha kant-felger. men, ja, jeg vet at r-felger er dyrere og mer eksklusivt, men det er ikke det samme som at det er mer lovlig eller tøffere.

jeg kan få spesiallaget en rosa sub om jeg vil betale nok penger for det, men det er allikevel harry, selv om det er dyrt og spesiellt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider