Gå til innhold

har politiet fordommer mot volvo 240?

Ranger emnet

Turbo_Dos

Anbefalte innlegg

• Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er på sett og vis enig med deg butcher, skal helst være kant på 240, men det er bra at alle ikke har samme smak. Personlig liker jeg ikke eiker, men polaris som er bredda et par tommer derimot, det er rått.

Jeg har ikke eikerfelger lengre, så ikke tro jeg sier det pga. jeg har det :P

Synest fortsatt de er fete felger, selv om noen steder i landet har "alle" de.

Selve poenget mitt her, var egentlig ikke å diskutere om eiker var finere enn r-felger, men poenget mitt var at naila, m.fl. mente at harry og unødvendige ting på 240 gjør at man blir stoppet. Derfor påpekte jeg at noen folk her møter seg selv i døren, når de selv har utført "harrye" ting på bilene sine.

ja, r-felger på 240 er harry. Selv om det er kulere enn stålfelger, så er det harry.

ps. de fleste 240'er som er uoriginale er jo harry, da 240 er litt harry bil fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jeg som er tett eller har det sklidd litt bort fra politiets fordommer mot volvo til hva som er harry eller ikke på en volvo?

Det har jo ikke sklidd ut egentlig, da påstanden var at 240'er med harry/unødvendig/ulovlig utstyr blir stoppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jeg som er tett eller har det sklidd litt bort fra politiets fordommer mot volvo til hva som er harry eller ikke på en volvo?

Du er ikke tett! ;)

ONT: Syns ikke jeg ser politiet stoppe 240 oftere enn andre biler. Det er som mange her påpeker "rånefaktoren" på bilen og selvfølgelig kjørestilen som avgjør hvor ofte man blir stoppet. Jeg har ingen sotete ruter, lovlig senk og blir aldri plaget av politiet. Vi får se når jeg hiver på større hjul, og får ny motor med litt knitrelyder i. Hehe!

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, tror nok saken er at disse to tingene har en svært nær sammenheng.

Grunnen til at 240 synes "utsatt", er vel åpenbar ut fra mye av det man kan lese på dette forum: I forhold til tilgjengelighet og pris, finnes vel knapt bedre utgangspunkt enn 240 for alskens hjemmemekk.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jo men nå diskuteres det mer hva vi medlemmer synes er harry eller ikke. Jeg ble ofte stoppet i min merce 500 som var helt orginal. Kanskje jeg som ser harry ut da?

Min volvo som vaer rullemalt svart, og svarte vinduer med stort anlegg og diverse annet ble jeg aldri stoppet med. Hmmm kanskje fordi dem ikke så den harry sjaføren gjennom vinduene?

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jo men nå diskuteres det mer hva vi medlemmer synes er harry eller ikke. Jeg ble ofte stoppet i min merce 500 som var helt orginal. Kanskje jeg som ser harry ut da?

Min volvo som vaer rullemalt svart, og svarte vinduer med stort anlegg og diverse annet ble jeg aldri stoppet med. Hmmm kanskje fordi dem ikke så den harry sjaføren gjennom vinduene?

jeg tror visse ting gjør at man blir veldig enkelt stoppet:

* Sotede baklys

* Engangsgrill / hønsenetting i fronten

* Sotede ruter

Tviler på folk blir stoppet for fete felger, senking (så lenge den er lovlig!), o.l.

Men, om du har blitt stoppet mye før, blir du gjerne stoppet igjen.

I bergen, iallefall, mener jeg at 240 ikke er mer utsatt enn andre biler, heller tvert imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror visse ting gjør at man blir veldig enkelt stoppet:

* Sotede baklys

* Engangsgrill / hønsenetting i fronten

* Sotede ruter

Tviler på folk blir stoppet for fete felger, senking (så lenge den er lovlig!), o.l.

Men, om du har blitt stoppet mye før, blir du gjerne stoppet igjen.

I bergen, iallefall, mener jeg at 240 ikke er mer utsatt enn andre biler, heller tvert imot.

Hadde ikke sota ruter, baklys eller noe netting på bilen. Men mulig merce 500 blir og sett på som litt tidligere halv mafia bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke sota ruter, baklys eller noe netting på bilen. Men mulig merce 500 blir og sett på som litt tidligere halv mafia bil ;)

Tror det er mer sannsynlig at de ville se på bilen.

Vi kan vel dele opp i forskjellige grupper:

A) Vanlige biler

B) Spesielle biler - Sjeldne biler, cleane biler med litt mods, veteranbiler

C) Rånete/harry biler - Sotede lys, max senking, sotede ruter, neonlys, engangsgrill, o.l.

D) Biler med "profil" - De som har blitt utøvd ting med

jo lengre du kommer i alfabetet der, eller om du har kombinasjoner, feks. CD eller BD, er det vel mest sannsynlig å bli stoppet.

Om du ble stoppet i 500 mercedes, er det nok pga. de mente det var en B, evnt. at den hadde D.

ja, jeg fant opp den klassifiseringe nå i farten, men det er jo sånn det virker. Når du blir stoppet, ringer de av og til inn å hører om det er "Profil" på bilen din.

ps. jeg glemte ta med biler som ikke er eu-ok, som ser sarvete ut, o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mer sannsynlig at de ville se på bilen.

Vi kan vel dele opp i forskjellige grupper:

A) Vanlige biler

B) Spesielle biler - Sjeldne biler, cleane biler med litt mods, veteranbiler

C) Rånete/harry biler - Sotede lys, max senking, sotede ruter, neonlys, engangsgrill, o.l.

D) Biler med "profil" - De som har blitt utøvd ting med

jo lengre du kommer i alfabetet der, eller om du har kombinasjoner, feks. CD eller BD, er det vel mest sannsynlig å bli stoppet.

Om du ble stoppet i 500 mercedes, er det nok pga. de mente det var en B, evnt. at den hadde D.

ja, jeg fant opp den klassifiseringe nå i farten, men det er jo sånn det virker. Når du blir stoppet, ringer de av og til inn å hører om det er "Profil" på bilen din.

ps. jeg glemte ta med biler som ikke er eu-ok, som ser sarvete ut, o.l.

Jupp er nok enig i det. Men dermed er det ikke nødvendig kun harry biler som blir stoppet. Også lit utenom de vanlige. Men en så "fin" bil med en langhåret skjeggete mann er vel også ikke helt fin "profil" ;)

Men da går det mer på personen bak rattet enn bilen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp er nok enig i det. Men dermed er det ikke nødvendig kun harry biler som blir stoppet. Også lit utenom de vanlige. Men en så "fin" bil med en langhåret skjeggete mann er vel også ikke helt fin "profil" ;)

Men da går det mer på personen bak rattet enn bilen :D

ja, for å spore av litt, men til relevant mariale:

En "utenlandsk" herre i bergen hadde spart og spart, kjøpt seg en trøsykkel til 40.000kr. (ikke uvanlig pris for ekte utforsykkel).

Problemet hans, var at purken stoppet han hver eneste dag, pga. de regnet med han hadde stjelt den.

Så det kan ha litt å si iht. fordommer, o.l., ang. fører vs. bil.

ps. han solgte sykkelen etter han hadde hatt den 2 uker, pga. han var lei av å bli stoppet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, for å spore av litt, men til relevant mariale:

En "utenlandsk" herre i bergen hadde spart og spart, kjøpt seg en trøsykkel til 40.000kr. (ikke uvanlig pris for ekte utforsykkel).

Problemet hans, var at purken stoppet han hver eneste dag, pga. de regnet med han hadde stjelt den.

Så det kan ha litt å si iht. fordommer, o.l., ang. fører vs. bil.

ps. han solgte sykkelen etter han hadde hatt den 2 uker, pga. han var lei av å bli stoppet!

Tror det har vel så mye å si som hvordan bilen ser ut. Står bil og eier i stil i såkalt fin bil. Er nok sjangsene større for å ikke bli stoppet.

MEN: Ved kontroll på grensa så var jeg den eneste som slapp gjennom. Og jeg kjørte Volvo. Hmmm Volvo likbil så kan henge litt sammen med det hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider