Gå til innhold

har politiet fordommer mot volvo 240?

Ranger emnet

Turbo_Dos

Anbefalte innlegg

Har aldri blitt stoppa i min 240, men i fatterns 2005 Mondeo TDCI derimot :D

Men jeg trur politiet både ser det på trynefaktor og på bilen. Og seff også tidspunkt på døgnet. Er egentlig helt greit for meg at politiet tar litt "stikkprøver" av og til. Selv om det koster deg 5min i ny og ne, så skal en være glad for at politiet faktisk tar en del folk i stjålne biler på denne måten. Og man treffer jo ikke hver gang...Vær hyggelig mot dem, og de er hyggelige mot deg. Og hvis dem pirker på soting etc, så er man jo klar over at det er forbudt. Er jo bare et spm om tid før man blir tatt. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og hvorfor tror du det?! :D Fordi de er dyre og ikke så pene på 240.

Eller evt fordi norge har altfor mange sånne 240 harrytasser som deg, som rett og slett ikke har råd til å kjøpe seg skikkelige hjul?

Tør jeg spørre hvilke felger du har på "gromvogna" di?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, egentlig ikke. eiker felger er godkjente, det er ikke r-felger på 240, da man ikek får lovlige spacers fremme, såvidt jeg vet.

ps. jeg vet du og naila, samt en del andre synest r-felger er fetere enn eiker. jeg personlig er ikke enig, men alle har jo forskjellig smak. jeg mener at 240 bør ha kant-felger. men, ja, jeg vet at r-felger er dyrere og mer eksklusivt, men det er ikke det samme som at det er mer lovlig eller tøffere.

jeg kan få spesiallaget en rosa sub om jeg vil betale nok penger for det, men det er allikevel harry, selv om det er dyrt og spesiellt.

Eiker felger er kopi felger av Polaris felgene. R-felgene mine er ekte.

At alle har forskjellig smak, det har vell ingen her tvilt på? Det er jo enhver modifisert 240 et bevis på.

Jeg skjønner hva du mener, men det eksemplet du bruker avslutningsvis er jo rett og slett helt usaklig, sammenligne en rosa sub og R-felger? Say no more.

Edit: Siden det er en kjent sak, at du er så kåt på å debattere, kan vi fortsette diskusjonen over pm, om du virkelig har lyst. Føler at jeg har sporet helt av i tråden her nå og skal heretter holde meg ON topic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, egentlig ikke. eiker felger er godkjente, det er ikke r-felger på 240, da man ikek får lovlige spacers fremme, såvidt jeg vet.

ps. jeg vet du og naila, samt en del andre synest r-felger er fetere enn eiker. jeg personlig er ikke enig, men alle har jo forskjellig smak. jeg mener at 240 bør ha kant-felger. men, ja, jeg vet at r-felger er dyrere og mer eksklusivt, men det er ikke det samme som at det er mer lovlig eller tøffere.

jeg kan få spesiallaget en rosa sub om jeg vil betale nok penger for det, men det er allikevel harry, selv om det er dyrt og spesiellt.

rosa subb dyrt og spesielt?, veit ikke helt jeg, stikk på maxbo og kjøpe en liter med rosa maling og så får du sikkert no rosa plysj og trekke kassa di med, hverken dyrt eller speiselt spørr du meg..

og når det gjelder eiker felger så er dem hverken feite eller spesielle, dem er bare kjedelige, da er nok r felga 10 hakk vassere!

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg mye heller hatt Eiker felger enn R-felger på en 240. Grunnen er som sagt av DaB, at 240 bør ha felger med kant på.

Jeje, flame me alt dere vil, men jeg synes Eiker felger er noem av de peneste felgene man får til 240.

Veit at mange har dem, men fine felger til en ikke så altfor gal pris blir vel fort vanlige?

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller evt fordi norge har altfor mange sånne 240 harrytasser som deg, som rett og slett ikke har råd til å kjøpe seg skikkelige hjul?

Så fordi r-felgene er dyre så blir de automatisk pene..?

huff.. synes eiker felgene og felgene til DaButcher er MYE penere en r-felgene som egentli ikke passer 240 noe særlig..

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240 harrytasser som meg? Snakk om hvem som er usaklig. Ikke råd til skikkelige hjul? Definèr skikkelige hjul! :) Nei, jeg har ikke noe grombil, eller noe fete felger (enda), men det gjør meg ikke inhabil. Jeg har full rett til å uttale meg om en sak, det kalles ytringsfrihet i dette landet. Du må da tåle at noen syns andre felger er fetere enn felgene dine?

Smaken er som baken, og det er jo bra. Hadde vært kjedelig om alle hadde samme smak. Men jeg syns det er ganske håpløst med din innstilling;

"JEG HAR DE FESTESTE FELGENE, DE DYRESTE AV DERE ALLE! DE SOM IKKE HAR SAMME FELGER SOM MEG ER TAPERE UTEN LOMMEBOK"

Det er jo nesten det du sier her, du respekterer ikke andres mening. Ikke tro at jeg sitter og er forbanna og rød i toppen nå, har dette på et rolig plan. Vi har sikkert en tråd om "Hvilke felger passer 240 best" eller noe vi kan fortsette i. Dette ble en digresjon av dimensjoner! Hehe!

Gjorde jeg poenget mitt klart nok? Stiv pris er ikke nødvendigvis lik godt resultat (tenker da utseendemessig), og hvorfor tror du Eiker er så populært da? Fordi de er billige, men dritstygge? Fordi de er dyre og pene? Fordi de er fete på 240 og koster ikke skjorten? Stryk det som ikke passer.

Det skal ikke være lett nei! :) Tviler på jeg er alene om denne meningen. Over og ut!

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240 harrytasser som meg? Snakk om hvem som er usaklig. Ikke råd til skikkelige hjul? Definèr skikkelige hjul! :) Nei, jeg har ikke noe grombil, eller noe fete felger (enda), men det gjør meg ikke inhabil. Jeg har full rett til å uttale meg om en sak, det kalles ytringsfrihet i dette landet. Du må da tåle at noen syns andre felger er fetere enn felgene dine?

Smaken er som baken, og det er jo bra. Hadde vært kjedelig om alle hadde samme smak. Men jeg syns det er ganske håpløst med din innstilling;

"JEG HAR DE FESTESTE FELGENE, DE DYRESTE AV DERE ALLE! DE SOM IKKE HAR SAMME FELGER SOM MEG ER TAPERE UTEN LOMMEBOK"

Det er jo nesten det du sier her, du respekterer ikke andres mening. Ikke tro at jeg sitter og er forbanna og rød i toppen nå, har dette på et rolig plan. Vi har sikkert en tråd om "Hvilke felger passer 240 best" eller noe vi kan fortsette i. Dette ble en digresjon av dimensjoner! Hehe!

Gjorde jeg poenget mitt klart nok? Stiv pris er ikke nødvendigvis lik godt resultat (tenker da utseendemessig), og hvorfor tror du Eiker er så populært da? Fordi de er billige, men dritstygge? Fordi de er dyre og pene? Fordi de er fete på 240 og koster ikke skjorten? Stryk det som ikke passer.

Det skal ikke være lett nei! :) Tviler på jeg er alene om denne meningen. Over og ut!

SKÅL! m'm

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosa subb dyrt og spesielt?, veit ikke helt jeg, stikk på maxbo og kjøpe en liter med rosa maling og så får du sikkert no rosa plysj og trekke kassa di med, hverken dyrt eller speiselt spørr du meg..

og når det gjelder eiker felger så er dem hverken feite eller spesielle, dem er bare kjedelige, da er nok r felga 10 hakk vassere!

Flott at du tok poenget mitt LMSm'm .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeje, flame me alt dere vil, men jeg synes Eiker felger er noem av de peneste felgene man får til 240.

QUOTE]

Og det er alt for mange som synes det samme som deg, de som fant ut at de skulle kopiere polaris felgene skulle ha hatt juling, tenk deg hvor mye fetere det hadde vært om kun ekte polaris hadde eksistert, da hadde det jo vær stil å kjøre med de, er jo forsovidt tøft å ha polaris nå også, men hadde vært MYE tøffere om eiker e1 ALDRI hadde vært produsert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider