Gå til innhold

har politiet fordommer mot volvo 240?

Ranger emnet

Turbo_Dos

Anbefalte innlegg

240 harrytasser som meg? Snakk om hvem som er usaklig. Ikke råd til skikkelige hjul? Definèr skikkelige hjul! :) Nei, jeg har ikke noe grombil, eller noe fete felger (enda), men det gjør meg ikke inhabil. Jeg har full rett til å uttale meg om en sak, det kalles ytringsfrihet i dette landet. Du må da tåle at noen syns andre felger er fetere enn felgene dine?

Smaken er som baken, og det er jo bra. Hadde vært kjedelig om alle hadde samme smak. Men jeg syns det er ganske håpløst med din innstilling;

"JEG HAR DE FESTESTE FELGENE, DE DYRESTE AV DERE ALLE! DE SOM IKKE HAR SAMME FELGER SOM MEG ER TAPERE UTEN LOMMEBOK"

Det er jo nesten det du sier her, du respekterer ikke andres mening. Ikke tro at jeg sitter og er forbanna og rød i toppen nå, har dette på et rolig plan. Vi har sikkert en tråd om "Hvilke felger passer 240 best" eller noe vi kan fortsette i. Dette ble en digresjon av dimensjoner! Hehe!

Gjorde jeg poenget mitt klart nok? Stiv pris er ikke nødvendigvis lik godt resultat (tenker da utseendemessig), og hvorfor tror du Eiker er så populært da? Fordi de er billige, men dritstygge? Fordi de er dyre og pene? Fordi de er fete på 240 og koster ikke skjorten? Stryk det som ikke passer.

Det skal ikke være lett nei! :) Tviler på jeg er alene om denne meningen. Over og ut!

Min definasjon på skikkelige hjul er vertfall at det skal være litt spesiellt og ha gjennomført finish, være orginalt og ha skikkelig kvalitet! Noe som ikke en hver mann har, samt at det skal se gromt ut og gjerne ha opphav fra noe gromt! Feks R-felga kommer kun fra s60/v70R serien til volvo.

Compomotive felga er designet til å kunne brukes i rally/bilcross kjøring, derav tilsvarende kvalitet.

+++++ Er faktisk et hav av fete felger til 240 (trenger vell ikke nevne alle), forutenom Eiker felgene, som er altfor normale, lett anskaffelige og har dårlig kvalitet. (felgene har en tendens til å sprekke/bli bunglete).

I tilleg lurer jeg på hvor i alle dager du mener jeg har sagt dette: "JEG HAR DE FESTESTE FELGENE, DE DYRESTE AV DERE ALLE! DE SOM IKKE HAR SAMME FELGER SOM MEG ER TAPERE UTEN LOMMEBOK".

Det har jeg aldri sagt. Det er en konklusjon du trekker selv.

ps. (Hvorfor skrive det med store bokstaver?)

Har heller aldri ikke "tålt" at andre har ulike meninger en meg, noe jeg klart ga uttrykk for. (men det fikk du kansje ikke med deg?)

Har aldri sagt at du ikke får uttale deg, Dabutcher's klossete forsøk på å være morsom falt ikke i smak hos meg, begynte derfor en diskusjon med han. Hvor DU kom syklende inn i samtalen... ikke jeg.

Og om jeg "nektet" deg å ytre din mening, så hadde jeg vell ikke stillt deg spørsmål?

Avslutningsvis så lurer jeg på hvor du tar alle din beskyldninger og konklusjoner fra, som jeg aldri har gitt uttryk for??

Du mener at jeg sier/mener følgende:

"Jeg har full rett til å uttale meg om en sak, det kalles ytringsfrihet i dette landet. Du må da tåle at noen syns andre felger er fetere enn felgene dine?"

"Men jeg syns det er ganske håpløst med din innstilling;

JEG HAR DE FESTESTE FELGENE, DE DYRESTE AV DERE ALLE! DE SOM IKKE HAR SAMME FELGER SOM MEG ER TAPERE UTEN LOMMEBOK".

"Det er jo nesten det du sier her, du respekterer ikke andres mening."

"Dette ble en digresjon av dimensjoner! Hehe!"

"Ikke tro at jeg sitter og er forbanna og rød i toppen nå, har dette på et rolig plan." ---> Det utsagnet har jeg vertfall vanskelig for å svelge, om det så må være sant, er det iallefall "A strange way of showing it"!

:offtopic - Sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Min definasjon på skikkelige hjul er vertfall at det skal være litt spesiellt og ha gjennomført finish, være orginalt og ha skikkelig kvalitet! Noe som ikke en hver mann har, samt at det skal se gromt ut og gjerne ha opphav fra noe gromt! Feks R-felga kommer kun fra s60/v70R serien til volvo.

Compomotive felga er designet til å kunne brukes i rally/bilcross kjøring, derav tilsvarende kvalitet.

+++++ Er faktisk et hav av fete felger til 240 (trenger vell ikke nevne alle), forutenom Eiker felgene, som er altfor normale, lett anskaffelige og har dårlig kvalitet. (felgene har en tendens til å sprekke/bli bunglete).

I tilleg lurer jeg på hvor i alle dager du mener jeg har sagt dette: "JEG HAR DE FESTESTE FELGENE, DE DYRESTE AV DERE ALLE! DE SOM IKKE HAR SAMME FELGER SOM MEG ER TAPERE UTEN LOMMEBOK".

Det har jeg aldri sagt. Det er en konklusjon du trekker selv.

ps. (Hvorfor skrive det med store bokstaver?)

Har heller aldri ikke "tålt" at andre har ulike meninger en meg, noe jeg klart ga uttrykk for. (men det fikk du kansje ikke med deg?)

Har aldri sagt at du ikke får uttale deg, Dabutcher's klossete forsøk på å være morsom falt ikke i smak hos meg, begynte derfor en diskusjon med han. Hvor DU kom syklende inn i samtalen... ikke jeg.

Og om jeg "nektet" deg å ytre din mening, så hadde jeg vell ikke stillt deg spørsmål?

Avslutningsvis så lurer jeg på hvor du tar alle din beskyldninger og konklusjoner fra, som jeg aldri har gitt uttryk for??

Du mener at jeg sier/mener følgende:

"Jeg har full rett til å uttale meg om en sak, det kalles ytringsfrihet i dette landet. Du må da tåle at noen syns andre felger er fetere enn felgene dine?"

"Men jeg syns det er ganske håpløst med din innstilling;

JEG HAR DE FESTESTE FELGENE, DE DYRESTE AV DERE ALLE! DE SOM IKKE HAR SAMME FELGER SOM MEG ER TAPERE UTEN LOMMEBOK".

"Det er jo nesten det du sier her, du respekterer ikke andres mening."

"Dette ble en digresjon av dimensjoner! Hehe!"

"Ikke tro at jeg sitter og er forbanna og rød i toppen nå, har dette på et rolig plan." ---> Det utsagnet har jeg vertfall vanskelig for å svelge, om det så må være sant, er det iallefall "A strange way of showing it"!

:offtopic - Sorry.

Du fokuserer på pris og på de sjeldne R-felgene... Du disser andre felger. Derav trekker jeg den konklusjon. Men jeg gidder ikke forsøple denne tråden mer, du kan svare meg på en pm eller noe. Oki?

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

polaris er jo dyre felger, altså mer skjelden. vet ikke om de er i produksjon lengre heller. Og det er langt færre biler som kjører med polaris enn eiker.

men men, om man vil ha en bil som ikke skiller seg ut i mengden så er jo en hvit 240 med eiker et godt alternativ.

Forstod du ikke hva jeg mente? Dere snakket om at hvis Eiker ikke hadde blitt produsert, og det bare var Polaris.... Så skrev jeg: "Så hvis alle med Eiker hadde kjørt med ekte Polaris, så hadde de vært fetere? Selv om det var like mange? Det er jo prisen det kommer an på her ser jeg"

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Og det er alt for mange som synes det samme som deg, de som fant ut at de skulle kopiere polaris felgene skulle ha hatt juling, tenk deg hvor mye fetere det hadde vært om kun ekte polaris hadde eksistert...

Ja, du er inne på noe her!!

Tenk om de aldri hadde laget ALU-felger??

Da hadde stålfelger vært dritfete..

Forresten, de som laget felger større enn 14" burde vært skutt, da kunne man kjørt på fete, rustne originalhjul m'm..

ps. ikke ta det som personkritikk :P Jeg bare prøver å vise et poeng.

Naila, vi mener ikke å kritisere deg eller dine felger.

Det eneste vi mener, er at kant skal det være på 240.

Alle har rett å yttre sin mening og alle kan ikke være enige, hva er da vitsen med et diskusjonsforum?

Greit nok, du synest ikke jeg er morsom, men det er sikkert pga. du har betalt så mye for r-felgene dine. Men, det du må tenke på:

Du og en del andre på forumet går rundt å slenger drit om eikerfelgene og da må dere faktisk tåle at ikke alle liker det dere har på bilen selv.

Jeg fikk mye pes når jeg hadde laksetrapper, når jeg hadde eikerfelger og noen gir meg pes for at jeg har usa-front. Jeg tar ikke det inn over meg, da jeg respekterer andres meninger.

Om jeg møter meg selv i døren, som du gjorde tidlig i denne tråden, blir jeg ikke støtet om noen satirisk prøver å illustrere det.

Greit nok, vi kan bruke en annen metafor enn rosa sub.

Ikke alle synest dette rattet passer på en 240, selv om det er verdt sin vekt i gull og er rimelig spesiellt:

STEERING_CHAIN_GOLD_36905.jpg

ps. ikke ta det som personkritikk eller kritikk over r-felger.

Jeg synest ikke r-felger er stygge eller dårlige, men jeg mener bare å si: kant er bedre enn ingen-kant på 240.

på 940 hadde r-felger vært kulere, det er jeg enig i.

ellers, var det ikke eiker vs. r-felger jeg mente å påpeke i mitt innlegg som quotet ditt, men bare det at du kjører spacers rundtom og du snakket om ulovlige/harry ting.

jeg håper du nå forstår hva jeg har prøvd å si hele tiden og faktisk kan ta det med litt humor, som jeg håper de fleste her inne har; selvironi.

Diss meg gjerne fordi jeg bruker biltema sentrallås elns., om du føler deg bedre.

EDIT:

JA, JEG ELSKER Å KVERULERE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre felger? har ikke dissa en eneste felg jeg, sier bare jeg ikke liker Eiker felgene, er i så fall de ENESTE felgene jeg ikke har snakket varmt om.

Du trakk ikke bare en konklusjon, men flere konklusjoner.

å NEI jeg har ikke brennende behov eller lyst til å sende deg en pm nei.

Du og Dabutcher får evt sende meg en pm, om dere har noe på hjertet. For jeg driter egentlig i om du liker Eiker, kjøp deg eiker felger om du har lyst. Jeg vet bare at min bil blir aldri til å trille på eiker felger.

End of discussion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre felger? har ikke dissa en eneste felg jeg, sier bare jeg ikke liker Eiker felgene, er i så fall de ENESTE felgene jeg ikke har snakket varmt om.

Du trakk ikke bare en konklusjon, men flere konklusjoner.

å NEI jeg har ikke brennende behov eller lyst til å sende deg en pm nei.

Du og Dabutcher får evt sende meg en pm, om dere har noe på hjertet. For jeg driter egentlig i om du liker Eiker, kjøp deg eiker felger om du har lyst. Jeg vet bare at min bil blir aldri til å trille på eiker felger.

End of discussion.

Ja, men da er vi enig i at vi er uenig.

:phatyo

hele poenget mitt var jo at du møtte deg selv i døren på utsagnet :P

(som jeg synest var komisk, men vi deler åpenbart ikke samme humor).

Ønsker deg en videre fin dag!

ps. bare så det er sagt; jeg synest bilen din er fet - faktisk, så ikke tro jeg er ute etter å slenge drit om bilen din, elns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, de som laget felger større enn 14" burde vært skutt, da kunne man kjørt på fete, rustne originalhjul m'm..

ps. ikke ta det som personkritikk :P Jeg bare prøver å vise et poeng.

Naila, vi mener ikke å kritisere deg eller dine felger.

Det eneste vi mener, er at kant skal det være på 240.

Alle har rett å yttre sin mening og alle kan ikke være enige, hva er da vitsen med et diskusjonsforum?

Greit nok, du synest ikke jeg er morsom, men det er sikkert pga. du har betalt så mye for r-felgene dine. Men, det du må tenke på:

Du og en del andre på forumet går rundt å slenger drit om eikerfelgene og da må dere faktisk tåle at ikke alle liker det dere har på bilen selv.

Jeg fikk mye pes når jeg hadde laksetrapper, når jeg hadde eikerfelger og noen gir meg pes for at jeg har usa-front. Jeg tar ikke det inn over meg, da jeg respekterer andres meninger.

Om jeg møter meg selv i døren, som du gjorde tidlig i denne tråden, blir jeg ikke støtet om noen satirisk prøver å illustrere det.

Greit nok, vi kan bruke en annen metafor enn rosa sub.

Ikke alle synest dette rattet passer på en 240, selv om det er verdt sin vekt i gull og er rimelig spesiellt:

STEERING_CHAIN_GOLD_36905.jpg

ps. ikke ta det som personkritikk eller kritikk over r-felger.

Jeg synest ikke r-felger er stygge eller dårlige, men jeg mener bare å si: kant er bedre enn ingen-kant på 240.

på 940 hadde r-felger vært kulere, det er jeg enig i.

ellers, var det ikke eiker vs. r-felger jeg mente å påpeke i mitt innlegg som quotet ditt, men bare det at du kjører spacers rundtom og du snakket om ulovlige/harry ting.

jeg håper du nå forstår hva jeg har prøvd å si hele tiden og faktisk kan ta det med litt humor, som jeg håper de fleste her inne har; selvironi.

Diss meg gjerne fordi jeg bruker biltema sentrallås elns., om du føler deg bedre.

EDIT:

JA, JEG ELSKER Å KVERULERE!

Haha, nok ei ELENDIG sammenligning fra "slakter'n". R-felger vs Kjetting-ratt i gull ;) Der traff du virkelig spikeren på hodet. "Bra metafor"!

Eller hva var egentlig poenget ditt?

"Greit nok, du synest ikke jeg er morsom, men det er sikkert pga. du har betalt så mye for r-felgene dine"

Jeg har aldri syntes at du er morsom?

"Diss meg gjerne fordi jeg bruker biltema sentrallås elns., om du føler deg bedre"

Har jeg i det hele tatt hintet til eller sagt at jeg skulle disse deg for sentralåsen din?

Du får full score hos meg for utmerket poengtering, eksempler og metaforer!

bullshit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da ikke ha kant på 240... Mange fine felger til 240 uten kant etter min mening.

Her er noen: Capella, Nebula, Pegasus, TSW Hock, Compomotive MO, Momo GT +++

Etter min mening, og mange andres er Eiker felger oppbrukt.

240 har mye "kanter" fra før og derfor mener bla.a. jeg og mange andre, at 240 bør ha kantfelger. Trenger ikke være Eiker, det finnes mange kantfelger man kan bruke. At mange har EIker felger, gjør dem ikke stygge.

At noen velger å velge andre felger, for å få det mer eksklusivt, er jo en annen sak, men det betyr ikke at mer eksklusivt er penere for gjennomsnittsvolvoeieren.

Jeg synest noe av det feteste faktisk er BBS-felger..

kant for life:

pi1.jpg

ikke si den bilen ikke hadde vært harry på gaten, ikek si politiet ikke ville stoppet den bilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nok ei ELENDIG sammenligning fra "slakter'n". R-felger vs Kjetting-ratt i gull ;) Der traff du virkelig spikeren på hodet. "Bra metafor"!

Eller hva var egentlig poenget ditt?

Jeg må nesten be deg om å lese innleggene litt bedre, så du slutter å mis-forstå, eller rett å slett; ikke forstå hva jeg skriver.

Mitt første innlegg var rimelig enkelt å forstå, men du misforstod det.

Greit nok, så jeg forklarte det med metafor, men du misforstod den.

Så forklarte jeg igjen, da med klartekst og en ny metafor; som du igjen misforstod.

Det handler ikke om en rosa sub, et gull-ratt, dine r-felger eller eiker-felger.

Det handler om det jeg har sagt flere ganger, at du møter deg selv i døren med ditt utsagn.

Det er dette utsagnet jeg snakker om:

quotehist.jpg

--- I tilfelle du igjen ikke forstår:

Du snakket om ULOVLIGE ting, som da omfatter spacers rundtom.

Greit nok, kall gjerne mine innlegg for OT, men det var faktisk du/dere som begynte med OT (nemmelig å disse eiker-felger).

Så lenge jeg diskuterte ditt innlegg, var det on-topic, da ditt innlegg baserte seg på - ironisk nok - en selvmotsigelse; sådan møtte du deg selv i døren.

ps2: jeg har ikke tenkt å synke på nivå om personangrep, o.l, da dette for meg ikke er noe opphetet diskusjon.

beklager om jeg såret følelsene dine, det var ikke meningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nesten be deg om å lese innleggene litt bedre, så du slutter å mis-forstå, eller rett å slett; ikke forstå hva jeg skriver.

Så forklarte jeg igjen, da med klartekst og en ny metafor; som du igjen misforstod.

Det handler ikke om en rosa sub, et gull-ratt, dine r-felger eller eiker-felger.

Det handler om det jeg har sagt flere ganger, at du møter deg selv i døren med ditt utsagn.

Det er dette utsagnet jeg snakker om:

quotehist.jpg

--- I tilfelle du igjen ikke forstår:

Du snakket om ULOVLIGE ting, som da omfatter spacers rundtom.

Greit nok, kall gjerne mine innlegg for OT, men det var faktisk du/dere som begynte med OT (nemmelig å disse eiker-felger).

Så lenge jeg diskuterte ditt innlegg, var det on-topic, da ditt innlegg baserte seg på - ironisk nok - en selvmotsigelse; sådan møtte du deg selv i døren.

ps2: jeg har ikke tenkt å synke på nivå om personangrep, o.l, da dette for meg ikke er noe opphetet diskusjon.

beklager om jeg såret følelsene dine, det var ikke meningen.

Prøver du å poengtere at jeg er dum/har vanskelig for å forstå ting? Siden du ved gjentatte anledninger sier at jeg ikke forstår. feks " I tilfelle du igjen ikke forstår"

Samt at du skal avslutte ved å beklage, som om jeg ble såret:D?

Jeg er hverken såret, sint, eller føler meg dum på vegne av dine uttalelser, men jeg kan ærlig inrømme at jeg er dritt lei deg:)

"Jeg må nesten be deg om å lese innleggene litt bedre, så du slutter å mis-forstå, eller rett å slett; ikke forstå hva jeg skriver.

Så forklarte jeg igjen, da med klartekst og en ny metafor; som du igjen misforstod."

"en selvmotsigelse; sådan møtte du deg selv i døren"

"beklager om jeg såret følelsene dine, det var ikke meningen"

Jeg har utmerket godt forstått hva du har prøvd å få fram/si.

Synes helt ærlig at alt du har prøvd å poengetere ved å bruke flere forskjellige metoder, ikke har fungert i det hele tatt.

Du må gjerne tro at du til slutt skal ride ut av diskusjonen på din høye hest, som en seiersherre, ved at du konstant skal spy ut mer og mer (usaklige) utsagn og gloser.

Noe som du forsåvidt kan få lovt til å fortsette med, fordi jeg rett og slett ikke har tid til å sitte å kaste bort tiden min ved å kverulere med en selvutnevnt rakettforsker, som håpløst famler rundt i blinde på dette forumet ved å konstant skal diskutere eller komme med utsagn, som er myntet på eller alltid ender opp med å provosere frem en diskusjon.

En diskusjon, som du ser på som meget viktig enten for å tilfredstille deg selv eller for å prøve å danne et bilde her av at du er vellvitende og at du faktisk er smart.

Noe jeg i aller høyeste grad betviler at du faktisk er.

Heretter kan du sende meg en PM om du føler at "slaget ditt ikke er tapt" eller så kan du berge ansiktet ditt ved å holde den nederste delen lukket.

JEG er iallefall ferdig med å spolere denne tråden med :offtopic .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heretter kan du sende meg en PM om du føler at "slaget ditt ikke er tapt" eller så kan du berge ansiktet ditt ved å holde den nederste delen lukket.

hehe, jeg sendte deg en PM i sted jo, men du har ikke svart.

Poenget mitt var aldri å disse deg, eller dine felger, som jeg har gjenntatt flere ganger.

Igjen: beklager om du føler jeg har vært krass mot deg, din bil eller felgene dine.

Håper du skjønner at jeg mener det jeg skriver nå - At jeg ikke har noe imot deg, felgene dine eller bilen din.

At du derimot misliker meg og mine utsagn - Som du her yttrer, kan du få lov å mene hva du vil. Jeg tar ikke det inn over meg og folk som kjenner meg vet at jeg er en "spøkefugl", ganske spydig og kverulerer mye.. Men det er sånn jeg er og åpenbart ikke sånn du er.

Som sagt; mente ikke å være personkritikk mot deg, ved noen anledninger. Diskusjoner blir av og til opphetet og jeg tror at de fleste kan faktisk ha "farget" noen utsagn her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

QUOTE]

jaja.. Jeg skal komme med et eksempel, jp mk18 er tøffe felger, tenk om man tok opp igjenn produskjonen av de,de hadde jo garantert gått unna som varmt hvetebrød, og hadde blitt langt vanligere, og da hadde det ikke vert like kult å ha de lenger, nå som alle liksom har de, er jo akkurat dette polaris har blitt utsatt for.....

men men la oss nå avslutte denne diskusjonen, alle kan jo ikke være enige om allting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider