Gå til innhold

har politiet fordommer mot volvo 240?

Ranger emnet

Turbo_Dos

Anbefalte innlegg

som Topic sier, har politiet fordommer mot volvo 240?

vær gang jeg er ute å kjører på kvelds tid, blir jeg bestandig stoppa av politiet, regla er den samme vær gang, de skal altids ta deg på et eller annet. først sier vi god kveld til hverandre, så går han noen runder rundt bilen, kjenner på støttdemperne og komenterer mine sota lykter som ikke er lovelig da, men det er en annen sak. blir sendt på visning begrunna de lyktene vær gang. har lært at jeg ikke skal ha på sota lykter nå men, uansett er irriterende og bli stoppa vær gang uansett hvor du er å kjører, om du er på byen kan politiet pluselig blinke med lysene og fortelle deg at dette er en helt vanlig rutinekontroll og er ingen spesielt grunn til at du blir stoppa i forhold til de andre. noen andre som har av den samme opplevelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sånn er det i trondheim og stjørdal og! blir bestandi stoppa når jeg er ute og kjører dær! senest sist fredag! og da ble bilen avskilta helt uten grunn! de sa det ikke var tatt eu på den men det er det! og ingen vet hvor nr har blitt av! ligger ikke hos bt eller hos politiet!

Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt,

volvo 240 tic prosjekt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn er det i trondheim og stjørdal og! blir bestandi stoppa når jeg er ute og kjører dær! senest sist fredag! og da ble bilen avskilta helt uten grunn! de sa det ikke var tatt eu på den men det er det! og ingen vet hvor nr har blitt av! ligger ikke hos bt eller hos politiet!

hehe..! har dæm rota bort skiltan dine?? haha.. vart en intressang bytur det dær ass..

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Topic sier,så har politiet fordommer mot volvo 240 i trøndelagsfylkene i alle fall..

F.eks her i Verdal,kommer vi med en 240 med tonede ruter helt fram,så blir vi stoppet med engang,kommer det en vw golf eller noe,så slipper de unna med det..

- Volvo 745Tic 87mod -=B230FK, M90, 16T=-

x Volvo 240gl 87mod

x Volvo 245gl 85mod

x Volvo 240gl 83mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordommer kommer fra et sted..?

At typiske ungdomsbiler som Volvo og BMW blir stoppa er jo "egentlig" forståelig, men veldig irriterende. Jeg har heldigvis blitt velsignet med å ikke få denne "terroren". Jeg tror det kan ha noe med å gjøre at jeg har lovlig senking, ikke 18" dekk og sota ruter.

Sota ruter gjør at snuten ikke ser hvem som sitter inni og ønsker å "kontrollere". Min teori. Ikke ofte du ser enn Volvo er BMW i lovlig fart :P For å være helt ærlig..

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar

http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordommer kommer fra et sted..?

At typiske ungdomsbiler som Volvo og BMW blir stoppa er jo "egentlig" forståelig, men veldig irriterende. Jeg har heldigvis blitt velsignet med å ikke få denne "terroren". Jeg tror det kan ha noe med å gjøre at jeg har lovlig senking, ikke 18" dekk og sota ruter.

Sota ruter gjør at snuten ikke ser hvem som sitter inni og ønsker å "kontrollere". Min teori. Ikke ofte du ser enn Volvo er BMW i lovlig fart :P For å være helt ærlig..

Du kan nok nevne flere enn volvo å bmw der ja..

- Volvo 745Tic 87mod -=B230FK, M90, 16T=-

x Volvo 240gl 87mod

x Volvo 245gl 85mod

x Volvo 240gl 83mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden jeg har blitt stoppa nå.

Sist jeg ble stoppa var kl halv ti om morran på en lørdag. Var på vei til jobb.

Det var faktisk en trøndersnut.

Når de fant ut at jeg het Salvesen til etternavn, begynte de å le og spurte om jeg var i familie med Kjartan(salvesen).

Det var dagen etter han vant idol. Jeg ble litt sur og sa: Nei, så klart ikke! Så sa de ha det bra. ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjern harrystuket på bilene så slipper dere å bli stoppa! :P

hmm..

laksetrappen min ble stjålet, jeg kjører på o.z. vinterfelgene (tenspoke) og 185 brede piggdekk..

ergo. en "normal" utseende 242, da utenom gr.a. vinge, senking og motorlyden.

men, jeg parkerte...

der ser jeg politiet kommer.

de parkerer foran meg, på tvers (bak meg er hekk). mao. parkerer de meg inne.

Så kommer ene politimannen bort, jeg åpner vinduet.

han spør etter vognkort og førerkort.

jeg bruker en del tid å finne vognkortet, pga. et par kg med kvitteringre jeg har i hanskerommet..

han sa de hørte motoren min i "en eller annen gate".

jeg sa jeg ikke visste hvor den gaten er :P

men jeg sa jeg nettop tok nedi med eksosen, så jeg har revet den litt frahverandre i skjøten (forøvrig sant!).

anyhow.. han anbefalte at jeg burde få nytt vognkort med nye adressen min..

så litt "chit chat", før jeg hilste han hade.

hyggelige politimenn jeg møtte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjørte rundt på en kompis sin 240 ifjor vinter, og anså det som et mirakel at jeg ikke ble stoppa.. kjørte uten lys bak i 3 uker, og jeg jobber tvers overnfor politihuset og kjørte dit hver dag.. Med 240'n jeg har nå har jeg ikke blitt stoppa en enda gang, men jeg gleder meg, da de ikke har en dritt å ta meg på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hadd endel opplevelser med min volvo.. men har alltid vært en "go" grunn til jeg ble stoppet :fingers:

har en gang kjørt forbi en sivilsnut i 110km/t uten noe annet enn "tenk på hven du kjører forbi nestegang" hehe :titties:

man er nok ikke bare Volvo man blir stoppet i... har blitt stoppet av snutn i en Subaru legacy stv 2.2 men det var fordi jeg hærjet på en p-plass:D eneste han sa da var "du bør ikke kjøre slik mens det er folk som ser på" doh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Topic sier,så har politiet fordommer mot volvo 240 i trøndelagsfylkene i alle fall..

F.eks her i Verdal,kommer vi med en 240 med tonede ruter helt fram,så blir vi stoppet med engang,kommer det en vw golf eller noe,så slipper de unna med det..

Uflaks. har ikke blitt stoppet av polisen enda jeg, jeg hadde også sota ruter helt fram en stund. Men de har glana stygt på meg til tider ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei fleste politibetjenter er ekstremt oppgira når det gjelder og få respekt hos dei unge sjoførane. Dette er som oftast dei med oppstasja 240 og 740. Men får ikkje meir respekt av den grunn. Politiet blir sett på som nokre sure grinebitera, som pirka på alt. Og ungdomen skyr dei som pesten. Har ikkje blitt stoppa endå sjølv. Er nok berre tilfeldigheter som gjer det. Men mange som blir stoppa uten grunn. RUTINEKONTROLL.

Eks: Dersom far min hadde lånt bilen min og kjørt forbi dei ein fredag eller laurdags kveld. Ville dei ikkje ha stoppa han. (dvs at dei såg at det var ein eldre kar som kjørte da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider