Gå til innhold

hjullager bytte:(

Ranger emnet

krewiik

Anbefalte innlegg

hei skulle skifte hjullager foran på min passat.tok av fjærbenet på følgene måte: av med styreleddet,så av på pinnbolten nede(konen,ikke skruene som fester den) så av med topplagret,dvs ikke rørt noe som skulle tilsi att forstillingen skulle bli feil. men nå etter att jeg er ferdig så står rattet skjeivt å bilen er heilt jæ.... å kjøre...har hatt det av igjen nå men det samme er det samme.... noen som har vert bortig lignende??? ( skiftet på passasjer siden får ca en måned siden å gjorde det på samme viset å da var alt iorden etterpå), skjønner ikke bæret nå bilen er en b35i 1991 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med at du løsnet skruen på styreleddet og ikke skrudde hele styreleddet av staget.

Jeg har gjort det på samme måte som du har forklart utenom at jeg tar å løsner de 3 13mm skruene i bunnen istedenfor pinnbolten.

Det som kan være er at styreleddet er gått til helvete. De er litt skjøre med å ta av å på med tanken på at de er kona og må bankes eller presses ut.

Rister rattet? Hvordan ser hjulstillinga ut når du ser på bilen forfra? står de slik /-\ eller |-| :p Eller ser det ut som det ene hjulet svinger.

Annen ting du kan se etter er om du bruker alufelger at ikke du har mistet en senterring...

Siste ting....

Hvordan ble hjulageret byttet? Vet at noen bytter det med slegge om de ikke har presse. Går somregel fint men da må man være forsiktig.

Og Navet, var det trå hele veien , eller datt den halvveis ned før du måtte ty til pressa?

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med at du løsnet skruen på styreleddet og ikke skrudde hele styreleddet av staget.

Jeg har gjort det på samme måte som du har forklart utenom at jeg tar å løsner de 3 13mm skruene i bunnen istedenfor pinnbolten.

Det som kan være er at styreleddet er gått til helvete. De er litt skjøre med å ta av å på med tanken på at de er kona og må bankes eller presses ut.

Rister rattet? Hvordan ser hjulstillinga ut når du ser på bilen forfra? står de slik /-\ eller |-| :p Eller ser det ut som det ene hjulet svinger.

Annen ting du kan se etter er om du bruker alufelger at ikke du har mistet en senterring...

Siste ting....

Hvordan ble hjulageret byttet? Vet at noen bytter det med slegge om de ikke har presse. Går somregel fint men da må man være forsiktig.

Og Navet, var det trå hele veien , eller datt den halvveis ned før du måtte ty til pressa?

nei pressa det ut å det var tregt hele veien.. lurer på om den som styrestaget kunne ha blitt bøyd???? eller går det da? hjulstilinga ser bra ut den å det rister ikke noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider