Gå til innhold

Plassering av annlegg i en Volvo 940

Ranger emnet

rcfrik

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg får kanskje en 940 om noen få mnd. og har tenkt å sette inn ett ganske bra annlegg i den. Jeg lurer derfor på hvordan jeg burde plassere det når jeg har varebil (bagasjerom med 180 x 120 cm). Og hvilke type høytallere, basser, woffere you name it som er best og gir både bra kvalitet og kvantitet, og hvor mange av hver. Må vite dette får jeg skal sette opp et budsjett. Hadde vært kult hvis dere gadd å hjelpe meg! :D :D

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er enklere om du setter opp et budsjett først. en kan jo få hva en vil ha, bare en vil betale for det... men det dyre må nødvendigvis ikke være det beste...

så om du setter opp sånn ca kroner du vil bruke på et komplett stereo anlegg, og hva slags lyd eller hvor mye bass du er ute etter,så kommer nok forslagene rullende på tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er enklere om du setter opp et budsjett først. en kan jo få hva en vil ha, bare en vil betale for det... men det dyre må nødvendigvis ikke være det beste...

så om du setter opp sånn ca kroner du vil bruke på et komplett stereo anlegg, og hva slags lyd eller hvor mye bass du er ute etter,så kommer nok forslagene rullende på tenker jeg...

Ok, jeg har vell rundt 30 000 kr til rådighet og vil ha nok bass til at man hører det på god avstand, men med god kvalitet og kvantitet på musikken ;)

Mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så målet med anlegget er å trekke fjortiser? Got it ;) hehe... neida. Men hva er vitsen med å spille for andre? Bare spør, for jeg har ikke fått noe bra svar fra noen enda. Er ikke meningen med et musikk anlegg å spille musikk, og bare for deg selv og eventuelt andre som sitter inne i bilen?

Men hver sin smak. Finnes endel forhandlere på forumet her, sikkert noen som har noe å by frem.

Men de basselementene som har imponert meg mest er Morel sin Elate 10". Den trykker meget bra i bilen og spiller veldig pent i tilegg. Anbefales :)

Mvh Tony

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så målet med anlegget er å trekke fjortiser? Got it ;) hehe... neida. Men hva er vitsen med å spille for andre? Bare spør, for jeg har ikke fått noe bra svar fra noen enda. Er ikke meningen med et musikk anlegg å spille musikk, og bare for deg selv og eventuelt andre som sitter inne i bilen?

Hehe...Joa, det er sant det, men det er jo jævla gøy når folk som passerer enten gående eller i bil får høre hvordan ordentlig musikk spilles :D :D ;) ;)

Mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordentlig musikk, eller ordentlig høy musikk? :D

Jeg er med deg på at musikken skal høres også fra utsiden! Er litt ekstra morro! ;)

På galleriet til gatebil så jeg bilde av en 740 som hadde noe slags mellomleggs-ting under bagasjelokket. Dette sikkert for at lokket ikke skal riste så jævli. Noen som veit hvor man kan få tak i no slikt?

Sikkert noe å tenke på i 960'n din! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider