Gå til innhold

Electromotive brukere!? laste .bin fil?

Ranger emnet


boXer

Anbefalte innlegg

Noen TEC2 brukere her som kan fortelle meg hvordan jeg får lastet .bin fila fra ECU'n til pc'n?

Finner ingen funksjon for dette, hverken i programmet eller i manualen.

Tecsupport mente det faktisk ikke gikk ann... Høres helt fjernt ut for meg.

Og så får jeg vite av Asim at han gjorde dette før, på bilen det er snakk om(Asims gamle). Når han kjørte AutoTune funksjonen. Er jo litt logisk også at man får lastet inn den map'n som TEC'n lager selv.

 

De kan umulig ha fjernet denne funksjonen?

Har sjekket WinTEC(som ikke vil kommunisere med min for nye eprom), og WinTEC2(som funker) men finner ikke noen mulighet for å laste ned .bin filen som er på ECU'en.

Går jeg på Open Bin File får jeg bare valgt filer som ligger på pc'n. Skal egentlig ECU'en dukke opp som en ekstern enhet??

 

 

På forhånd takk...

småfrustrert Ole-M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen TEC2 brukere her som kan fortelle meg hvordan jeg får lastet .bin fila fra ECU'n til pc'n?

Finner ingen funksjon for dette, hverken i programmet eller i manualen.

Tecsupport mente det faktisk ikke gikk ann... Høres helt fjernt ut for meg.

Og så får jeg vite av Asim at han gjorde dette før, på bilen det er snakk om(Asims gamle). Når han kjørte AutoTune funksjonen. Er jo litt logisk også at man får lastet inn den map'n som TEC'n lager selv.

 

De kan umulig ha fjernet denne funksjonen?

Har sjekket WinTEC(som ikke vil kommunisere med min for nye eprom), og WinTEC2(som funker) men finner ikke noen mulighet for å laste ned .bin filen som er på ECU'en.

Går jeg på Open Bin File får jeg bare valgt filer som ligger på pc'n. Skal egentlig ECU'en dukke opp som en ekstern enhet??

 

 

På forhånd takk...

småfrustrert Ole-M

 

Når du er i calibration screen... så er det et ikon nederst til høyre... der står det "save bin file as"

 

Voila...

 

Edit: Du må jo først hente fila inn til programmet fra ecu... så lagre den på pcen din...

 

Ecu er ingen ekstern enhet... det er ikkeno lagringsmedia hehehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

clip0083.jpg

Dette er oppstartsbildet, minus verktøylinje øverst.

 

clip0084.gif

Dette er Calibration Screen... For å åpne denne må du velge en .bin fil fra pc'n. Får ikke valgt fra ECU og den laster ikke fra ECU automatisk virker det som. Åpner man feks 87octane.bin(som er standard fil som følger med programmet) så er det bare denne filen man kan save ved å trykke Save Bin File.

 

Skal prøve mer ikveld, men må inrømme at jeg så langt ikke skjønner en dritt.

Hvorfor sier Electromotive selv at dette ikke går ann hvis det skal gå ann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm

Er ikke sikker på hva du mener.

Men når du er ferdig å autotune, så gir du fila et navn og lagrer den på PC.

Du kan åpne den nye fila som du har lagra på Pc, og velge: Program TEC i main menu.

Da overfører du programet til Tec-2..

Husk sikkerhetskopi av alle filer.

 

mvh

 

Poenget er at jeg skal laste fila andre veien, fra TEC2'n til pc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at jeg skal laste fila andre veien, fra TEC2'n til pc.

 

Jeg mener at hvis du går på verktøy linja øverst på vindu så er det under control ellerno at du kan komunisere med boksen....

 

Uansett så skal tecen koble seg opp mot mappet som er i ecu så fort den kobler seg til. Og da skal du kunne lagre det mapet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den funksjonen har ikke eg funnet.

 

Du må alltid lagre med nytt navn på PC. før du

overfører filen til Tec-2..

 

Når du autotuner så blir den nye filen lagret på

PC, og du får noen valg på hvilke av de endringene du vil

lagre, eller om du lagrer alle endringene, og det

må du gjøre på PC før du overfører fil til Tec-2..

 

Har ikke du kopi av fil som er på Tec?

 

mvh

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg testet litt til.

På verktøylinja kan man gå på View og rett inn i Calibration Screen.

Hvis jeg da trykker på Save Bin File, så står det "No Valid bin file loaded".

 

Hvis WinTEC skal koble seg mot mappet som er i ecu med en gang man åpner, så skjer det hvertfall ikke her.

Kanskje det er pga. at jeg bruker en usb>seriell adapter, at den lager noe krøll. Da får jeg finne en laptop med seriell port å teste med den.

 

Finner ikke noe på verktøylinja for å kommunisere med ecu'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mulig å hente fila fra boksen og ut til pc. Programmet har ikke den muligheten. Dette er for å beskytte arbeidet til den som har mappet bilen. Kan i mange tilfeller virke litt tungvindt, men slik er det nå engang. Det er derfor viktig å ta vare på fila, f.eks på en diskett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår