Gå til innhold

DVC problem på Pioneer TS-W3004SPL

Ranger emnet

Coltern

Anbefalte innlegg

Har 2 stk 3004spl. Leste litt i brukshåndvisningen idag! Der så jeg det sto: Ikke tilkobl kun 1 spole av gangen!

Altså at jeg ikke skal bruke elementet i 4ohm, kun 2 eller 8.

Men har kun mulighet til å kjøre de i 4ohm.

Noen som har synspunkter på dette? :)

Pioneer--JBL--Momo Polk--Optima-SoundMagus :) STP støydemping.

Bil: Mitsubishi Galant -97 G8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veel.. Hvis du har 2stk av dem, og kobler spolene på hver til 2ohm også seriekobler subbene får du 4ohm;) Samme hvis du kobler spolene til 8ohm og paralellkobler subbene;)

Men hvorfor kan du kun kjøre dem i 4ohm?

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veel.. Hvis du har 2stk av dem, og kobler spolene på hver til 2ohm også seriekobler subbene får du 4ohm;) Samme hvis du kobler spolene til 8ohm og paralellkobler subbene;)

Men hvorfor kan du kun kjøre dem i 4ohm?

SKal brukes på en 4 kanaler, denne 4 kanaleren skal bro kobles, og parallell kobler jeg spolen, så vil dette belaste forsterkeren med 1ohm (2 ohm på hver subb).

Og forsterkeren er kun stabil i 2ohm! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... du brokobler 2 kanaler pr sub sant? da ender du opp med 2 ohm på brokoblingen pr sub :)

Er du sikker på dette perry? Har lest noe om dette før, var en kar som sa at om man kjører 2 ohm inn på en brokoblet 4-kanaler leser den det som 1ohm, men skulle jo være litt rart det og ! :)

Om den er brokoblet seff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror heller det han mener er at forsterkeren er stabil i 2 ohm stereo, noe som vil si at den ikke er stabil i lavere enn 4 ohm mono (brokoblet). så nei, 2 ohm brokoblet er ikke å anbefale. da bør du heller koble i 8 ohm, men dette går jo ut over effekten da.

Ok, får se hva jeg gjør! skal sende en mail til jbl å høre og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2 stk 3004spl. Leste litt i brukshåndvisningen idag! Der så jeg det sto: Ikke tilkobl kun 1 spole av gangen!

Altså at jeg ikke skal bruke elementet i 4ohm, kun 2 eller 8.

Men har kun mulighet til å kjøre de i 4ohm.

Noen som har synspunkter på dette? :)

jeg paralell kobla spolene på 1 elment å så gjorde jeg d med en til så fik jeg 1 ohm funker fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider