lars_b Skrevet Desember 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Du trenger ikke å bytte både forgasser m innsug og el nett. det holder med å bytte forgasser og innsug, tenningen beholder du. Du kan derimot fjerne noe av EGR systemet ettersom du ikke får noe bruk for det. Jeg har byttet over til 175cd gasser med innsug, har ikke noe problemer med tenning/el net i det hele tatt. Det som regel blir slitt i disse gasserne er nål og sete og det får du kjøpt rep sett til, samtidigt så lønner det seg også sjekke ut mebran og stempel. Jeg har hatt bilen nå i 5 år uten et eneste problem med motoren eller el. bilen har nå pasert 300 000 og fortsatt så svikter den ikke :) bruker litt mye bensin men ellers ok. K motorene er gode motorer, får man problemer så fikser man problemet og ikke andre ting, er ikke altid det er motoren som er svaret :) Har du problemer med en K motor så finn ut hva og hvorfor, fiks det og ha motoren enda lenger, er ikke værre enn det. det er plenty av slite deler og plenty av problemer, men problemer oppstår som regel av slitne deler, og hva gjør man da, jo man bytter dem ut. Det er et utrykk som sier at, ta vare på hunden din og du har en venn for livet, det samme gjelder en K motor, ta vare på den hehe Ville nok anbefalt å sette på A-tenning oxo, jeg hadde mye problemer med min etter at jeg satte på kun A-gasser. Etter at jeg oxo bytta tenninga funka den problemfritt. Likeså greit å kvitte seg med hele K-søpple. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoekern Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 bøtter og spann med ladetrykk :) Ja må det da ;) Regna ut kompen med k blokk og 530 topp og havnet på noe rundt 6:1 jeg Siter Passat tdi 100tq camaro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stålfelg Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Volvoskrue: men hva gjør man med all den vakuumskiten som er koblet mellom tenninga og forgasseren? Sitter jo en pumpe, eller hva det er for noe, med flere fargede plastslanger på. Noen av disse er jo koblet til forgasseren. Dersom jeg har forstått dette rett, så holder det med å kun bytte selve forgasseren og innsuget? Kan den svinghjulsføleren også bare kobles vekk, selv om jeg beholder tenninga fra K motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Stålfelg: Nei. Det er jo tenninga di! Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stålfelg Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Oh! Trodde den styrte noe forgasser greier jeg. Men kan vakuumslangene som går til cisacen plugges? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Værså snill å fjern ALT. Ikke hør på folk som sier at du kan bruke K-tenninga. Man kan sikkert bruke den, men tenninga er oxo roten til en del problemer. Riv vekk alt og BRENN alt som har med K-motoren å gjøre. Alt blir så utrolig mye lettere når gasser og tenning byttes til A. Er så mye rart med K-tenninga i forhold til A. K-tenninga har svinghjulsføler, MAP-sensor, egen tomgangsbryter, bankesensor osv. FJERN ALT, BRENN ALT Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Oh! Trodde den styrte noe forgasser greier jeg. Men kan vakuumslangene som går til cisacen plugges? NEI; NEI; NEI, Alt skal VEKK, vennligst spre budskapet Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stålfelg Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Det var da voldsomt! Problemet har løst seg for min del. Byttet Volvoen i ei gammel motorsag og ett sveiseapparat. Tror han gjorde en god byttehandel. Fikk med et tilhengerlass med deler. Dersom noen er interessert i ett snutepanser m/tilhørende grill, 14" turbofelger, komplett sett med sorte lister til 244, komplett B23A motor med girkasse (M45), bakluke til 245 (86mod) så godt som rustfri, diverse front/bak-lamper, dynamoer, startere, 2 Pierburg 175CD gassere og diverse annet søppel, så send PM. Gies bort ved henting før helga. Jeg er ferdig med Volvo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peder003 Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 har ett problembarn som heter b200k har noen der ute en del råd og løsninger på og bytte forgasser å tenning? har byttet forgassern til en likens forgasser men mye bedre forgasser og prøvde også å bytte coilen men den ble bare verre så om noen har tiås/råd/løsninger så er det bare å komme me di=) Siter Volvo 240 TIC 1979 Den blå fare Mercedes-Benz 1977 230E "La mæ død edition" Volvo 240 1983 go vogna Solgt Volvo 240 1982 Solgt Volvo 360 Herjebiln (SKrapet og hugd) ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
delodur Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Vet det er litt OT, men hva i himmelens, helvetets, og grasrotas navn betyr "tiås"? :hvaskjera Trykkleif? Siter Mvh Dan "Never underestimate the power of dumb people in large groups" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-Christian Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 p og å er ved siden av hverandre så det er ganske naturllig at han mener tips. Siter 02' Nissan Navara 91'240, søndagsbil x88'740 turbo intercooler x92'240, sladdebil x86'240, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Badmotorfinger Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Leste i en annen post her på forumet, at man trenger choke og gasswire fra A motor for å utføre gasser bytte. Kan jeg bruke wirer fra en B21A? Kan jeg bruke fordeleren og resten av tenninga også fra denne motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 240 med 230K var vel med manuel choke og 740 hadde vel automat, var det ikke slik? 740en hadde vel størst problem med disse motorene pga aut. choken Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 B21A og B23A har stift tenning, så det er ikke anbefalt å bytte ut med det. B230A har elektronisk tenning som en heller bør satse på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Borg Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 240 med 230K var vel med manuel choke og 740 hadde vel automat, var det ikke slik?740en hadde vel størst problem med disse motorene pga aut. choken 240 med 230k har vertfall manuel choke, det kan jeg garantere;) Møkkamotoren min funker greit når den er varm vertfall... er den kall må den ruses og slurre for og dra i gang. Ellers bare dabber den på lavt turtal og nesten dør ut:S Mongo motor!! Siter '87 240 B230ET Godbil'n '86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle '62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.