Gå til innhold

Problembarnet B230K

Ranger emnet


lars_b

Anbefalte innlegg

Du trenger ikke å bytte både forgasser m innsug og el nett. det holder med å bytte forgasser og innsug, tenningen beholder du. Du kan derimot fjerne noe av EGR systemet ettersom du ikke får noe bruk for det.

 

Jeg har byttet over til 175cd gasser med innsug, har ikke noe problemer med tenning/el net i det hele tatt.

 

Det som regel blir slitt i disse gasserne er nål og sete og det får du kjøpt rep sett til, samtidigt så lønner det seg også sjekke ut mebran og stempel.

 

Jeg har hatt bilen nå i 5 år uten et eneste problem med motoren eller el.

bilen har nå pasert 300 000 og fortsatt så svikter den ikke :) bruker litt mye bensin men ellers ok. K motorene er gode motorer, får man problemer så fikser man problemet og ikke andre ting, er ikke altid det er motoren som er svaret :)

 

Har du problemer med en K motor så finn ut hva og hvorfor, fiks det og ha motoren enda lenger, er ikke værre enn det. det er plenty av slite deler og plenty av problemer, men problemer oppstår som regel av slitne deler, og hva gjør man da, jo man bytter dem ut. Det er et utrykk som sier at, ta vare på hunden din og du har en venn for livet, det samme gjelder en K motor, ta vare på den hehe

 

 

Ville nok anbefalt å sette på A-tenning oxo, jeg hadde mye problemer med min etter at jeg satte på kun A-gasser. Etter at jeg oxo bytta tenninga funka den problemfritt. Likeså greit å kvitte seg med hele K-søpple.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Volvoskrue: men hva gjør man med all den vakuumskiten som er koblet mellom tenninga og forgasseren? Sitter jo en pumpe, eller hva det er for noe, med flere fargede plastslanger på. Noen av disse er jo koblet til forgasseren.

 

Dersom jeg har forstått dette rett, så holder det med å kun bytte selve forgasseren og innsuget? Kan den svinghjulsføleren også bare kobles vekk, selv om jeg beholder tenninga fra K motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værså snill å fjern ALT. Ikke hør på folk som sier at du kan bruke K-tenninga. Man kan sikkert bruke den, men tenninga er oxo roten til en del problemer. Riv vekk alt og BRENN alt som har med K-motoren å gjøre. Alt blir så utrolig mye lettere når gasser og tenning byttes til A. Er så mye rart med K-tenninga i forhold til A. K-tenninga har svinghjulsføler, MAP-sensor, egen tomgangsbryter, bankesensor osv.

 

FJERN ALT, BRENN ALT

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt!

 

Problemet har løst seg for min del. Byttet Volvoen i ei gammel motorsag og ett sveiseapparat. Tror han gjorde en god byttehandel. Fikk med et tilhengerlass med deler.

 

Dersom noen er interessert i ett snutepanser m/tilhørende grill, 14" turbofelger, komplett sett med sorte lister til 244, komplett B23A motor med girkasse (M45),

bakluke til 245 (86mod) så godt som rustfri, diverse front/bak-lamper, dynamoer, startere, 2 Pierburg 175CD gassere og diverse annet søppel, så send PM. Gies bort ved henting før helga.

 

Jeg er ferdig med Volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ett problembarn som heter b200k har noen der ute en del råd og løsninger på og bytte forgasser å tenning? har byttet forgassern til en likens forgasser men mye bedre forgasser og prøvde også å bytte coilen men den ble bare verre så om noen har tiås/råd/løsninger så er det bare å komme me di=)

Volvo 240 TIC 1979 Den blå fare

Mercedes-Benz 1977 230E "La mæ død edition"

Volvo 240 1983 go vogna Solgt

Volvo 240 1982 Solgt

Volvo 360 Herjebiln (SKrapet og hugd) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240 med 230K var vel med manuel choke og 740 hadde vel automat, var det ikke slik?

740en hadde vel størst problem med disse motorene pga aut. choken

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240 med 230K var vel med manuel choke og 740 hadde vel automat, var det ikke slik?

740en hadde vel størst problem med disse motorene pga aut. choken

 

240 med 230k har vertfall manuel choke, det kan jeg garantere;)

Møkkamotoren min funker greit når den er varm vertfall... er den kall må den ruses og slurre for og dra i gang. Ellers bare dabber den på lavt turtal og nesten dør ut:S Mongo motor!!

'87 240 B230ET Godbil'n

'86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle

'62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår