Gå til innhold

Problembarnet B230K

Ranger emnet


lars_b

Anbefalte innlegg

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

en kamerat(Phoenixen) har en 240 som er bygd om fra k til A, Der var det montert en fordeler med stift, dette var jo tenningsbank de luxe, sikkert fra en B19 eller B21. tenninga ble justert mange ganger, til bankefritt, kjølrte ei beite, og bankinga kom tilbake, stiftåpning og stift ble også kontrollert(fordeler var NY).

Min mening var å montere ett tenningsanlegg fra B230K igjen, da dette skulle gå greit å få til å passe, og gi best effekt pga at det har en bankesensor som holder tenningstidspunktet så nærme det optimale som mulig(alt av K var der fra før av, med unntak av Coil, map og det der), eller ett tenningsanlegg fra B230A.

 

Han fikk etterhvert tak på fordeler og tenning fra A, monterte dette selv(lett som fy), tenning justert, og tenningsbanken kommer ikke tilbake hittil iallefall.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har kjøpt volvo med noen form for k-motor har man blitt lurt.. Da er det bare å kvitte seg med den forgassaren, eventuelt montere sprut eller en annen gasser.. Det løser de fleste problemene med disse motorene som ikke var gode den dagen de kom ut av fabrikken. (Burde aldri vært lagd, i lik linje med 2e gasser)

Fader Volvo, du som er hellig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan vell slenge meg på denne diskusjonen jeg og! jeg kjøpte meg et green åpent filter, som jeg monterte rett på "kåpa" som er festet oppå gasseren, men når jeg startet den etter på fusket den og gikk heller ikke på tomgang! hørt at K motoren skal ha litt motstand på innsugs siden? noen som kan hjelpe meg? dritt motor! vil ikke bytte til A gasser og tenningsanlegg, da det blir motor bytte med tiden..

-Volvo 245 16v Turbo Prosjekt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, der står det at alle dei svenske 240-ane i 1989 fekk b230f. Det inkludera vel dei som blei sendt til Norge og?

 

2 siste spørsmål:

- Korleis er bensinforbruket på b230f i forhold til eldre b230?

- Kor mange liter på mila med b230f ved normal køyring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vi har også en 2.3 K i bil samlinga, åjada, hatt mye rot med den og...

 

Sotet endel, bruker forstatt mye bensin, men men fått litt mer orden på den etter litt justeringer :) Pakningene så ikke helt bra ut da jeg plukke den ifra hverandre husker jeg.

 

hvilken vei var det man skrudde igjen for å få tynnere blanding på co skruen? med eller mot klokka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår