Borg Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Jeg har et slikt problembarn som har starta lage litt problemer. Skruene som holder forgassern til manifoilden løsner, tenkte jeg sku kline dem inn med litt locktite? - Noen andre som har vært bortatt det? - Motoren vil jo ikke gå på tomgang, når de er ute. Men det fikses jo med full chock hele tia ;) Har også noen kjempefine vakumslanger, men det er vel standard på detta møkket. Siter '87 240 B230ET Godbil'n '86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle '62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Kan ikke fatte hvorfor den løsner.. ?! Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 har heldigvis ikke noe problemer med min enda, men jeg visste at den tenninga som sitter på den er mongo så tok elektronisk tenning fra 230a, svinghjul fra b21a og A innsug og stromberg gasser.. den K gasser'n har vi på ene volvo'n og noe så lednings styrt drit har jeg aldri sett før Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 hehehe, den kan være litt forvirrende ja :popcorn Har du noe bilder av da du byttet tenning og innsug ? var det store jobben og bytte dette? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 nei har desverre ikke bilder, men jeg bytta bare hele fordeleren med den elektroniske tenningen.. lett jobb egentlig bare det med å stille tenning etterpå da.. men innsuget er jo bare noen få skruer å fikse, og så måtte jeg jo sveise meg et feste til gass-wire for det kom jo fra ascona B. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Ok, der står det at alle dei svenske 240-ane i 1989 fekk b230f. Det inkludera vel dei som blei sendt til Norge og? 2 siste spørsmål: - Korleis er bensinforbruket på b230f i forhold til eldre b230? - Kor mange liter på mila med b230f ved normal køyring? en 89 modell har B230F motor.. en del 88modellar og men dei har som regel LH 2.2 (ikkje så bra) F motor og 5 trinns girkasse, samt at du har en bil i god stand (girkasse, mellomaksling, bakaksling, hjullager, bremser, forstilling osv) bruker ikke mer en 0.75 på mila når du kjører jevnt fort etter landeveien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raggaren Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 - Motoren vil jo ikke gå på tomgang, når de er ute. Men det fikses jo med full chock hele tia ;) Høres ut som gassern min det, på min så er det tomgangskruen som har skrudd seg ut og falt ut av gassern. Siter -1994 Opel Corsa 1.4 Swing -2000 Yamaha TDR 125 x1987 Volvo 240 GL x1985 Volvo 740 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Mars 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2007 Ikke for og rakke ned på noen, men hvis de som ser på denne motoren som en "håpløs" motor og ikke tør og begi seg ut på og reparere det som evt. er ødelakt så sier vell det litt om hvor gode de er til og skru? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet Mars 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2007 Har selv en 230K og jeg har ikke hatt noe problemer,har skrudd selv og byttet en god del å den er fortsatt like god. Iforhold til 86mod`n min,den hadde 230A så vil jeg si at K`n overrasker meg..Ligger i oppover bakker og bare gir på,noe jeg IKKE kunne gjøre med A`n iallefall. Ikke at den er sprek altså,men jeg kjenner forskjellen. Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symphony Skrevet Mars 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2007 Jeg har et par spm ang denne flotte motoren, først noen som nevnte at bensinforbruket var så ille på disse k-motorene, jeg har da fått min nedi 0,78 på langkjøring, fornøyd med det i alle fall.. Men: Nå har det seg slik at motoren ikke vil dra skikkeligt,akkurat som noe holder den igjen...så "lugger" den litt ved rolig kjøring i oppoverbakker.. kan det være denne svinghjulsensoren andre har envnt? Jeg ska montere konisk filter for sommeren igjen, hva bør jeg gjøre me dette opplegget som kommer fra eksossiden? noe eksosretur for renere forbrenning, er dette deler av EGR systemet? (tidligere har jeg bare blendet det av...) og en wire-sak som går fra filterboksen til gasserhuset? (denne rev jeg og bare ut og blendet hullet i gasserhuset) Bør dette være operativt? Siter 88-mod 240 PROSJEKT http://bilforumet.net/showthread.php?t=160159 86-mod 245 Tic SOLGT 99-mod V70 TDI BRUKSBIL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpottedinNarvik Skrevet November 26, 2007 Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 Hmm, har en 1986 Volvo 240 GLE, med b230k. (1987 i følge volvo som jeg har bestilt deler hos.) Er en god bil, men har no ufin tenningsbank opp til ca 1800 rpm. Samt at bilen går himla lavt på tomgang. Ca 200 rpm.. Den rister da mye og høres ikke bra ut. Fikk beskjed om å justere tenninga men da jeg skulle få dette gjort fikk jeg bare beskjed om å kjøre på 98 i stede for 95 som jeg har kjørt på lenge. Stemmer dette eller er det noe som kan gjøres? Alt over ca 1800rpm høres helt fint ut og bilen går fint. Detta irriterer meg litt for diverse verksted og "volvo eksperter" sier så mye forskjellig. Håper noen kan hjelpe, og si ifra hvis det trengs mer info. På fohånd takk. Siter Spotted in Narvik på Facebook? https://www.facebook.com/groups/113062795388716/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.