Gå til innhold

Spørsmål angående bruktkjøp av BMW 325ix E30

Ranger emnet

Nax

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har en kompis som vurderer å kjøpe en BMW 325ix Coupe E30 1987 av en i familien til en annen kompis av han. Personen som selger den skal ha 22-24,- for den.

Dette er noe jeg vet om bilen til nå:

-Svart lakk (spiller vel egentlig ikke hvordan farge bilen er da)

-Skinninteriør (mtech?)

-Mener den var gått 230-260,000km

-Cromelister

-Frontfanger og grøftelysene er borte, så det må kjøpes nytt/brukt, hentes hos høggern

-Hanskerommet er også borte, så det må kjøpes nytt/brukt, hentes hos høggern

-Orginale stålfelger/alufelger

Er det noe man burde være obs på når man skal kjøpe en slik bil? Hva er de mest vanlige feilene ved en slik bil?

Hva ligger m-tech styling cirka i pris? Finnes det kopi utgaver av m-tech styling som er billigere?

Mulig jeg får bilder av den i morgen.

Takk på forhånd!

VW Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

jo, mye mulig det du sier. Vet om Sunnyer som har gått 450k men de holder ikke mer enn 250 alikevell... Var å testa en E30 320 i dag. Var en kar som skulle selge den. Det var en av de mest strøkne E30 jeg har sett. 20lapper sku han ha. Fulgte med 325 motor på den. Har vært borti mye sarf i E30. Men når man kan finne en grei en til 20lapper syns jeg ikke den han hadde er noe vits å se på. I tillegg er det bakhjulstrekk du skal ha på bmw!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ix skal vist være jævlig god og ta seg fram? har ikke prøvd det sjøl, men de som har hatt sånn som jeg kjenner sier at snø er ikke farlig med den.

er jo artige biler og kjøre, så lenge den er i teknisk god stand skal vel ikke 250tusn km være så farlig?

ix er jo bakhjulstrekk med drift på framhjula (er det ikke 63% drift på bakaksel) 4x4 er uansett artigere en fremhjulstrekk og bakhjulstrekk. hehe

da va nybil handla inn, og kræsja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ix skal vist være jævlig god og ta seg fram? har ikke prøvd det sjøl, men de som har hatt sånn som jeg kjenner sier at snø er ikke farlig med den.

er jo artige biler og kjøre, så lenge den er i teknisk god stand skal vel ikke 250tusn km være så farlig?

ix er jo bakhjulstrekk med drift på framhjula (er det ikke 63% drift på bakaksel) 4x4 er uansett artigere en fremhjulstrekk og bakhjulstrekk. hehe

Jepp :P Men 4wd på IX holder ikke mål. Har hora en del E30 og IX går til helvette med en gang! Tåler ikke brutal penetrering sånn som vanlig 325 og 323 gjør :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

delene du mangler er ihvertfall billig, vært hos høggern en del ganger å henta deler til gamle E30`n jeg hadde, bilen er jo bombe sikker, dro av veien utallige ganger, holder som faen, så deler er ikke problemet, er ikke mange IX ute å går, er en morsom bil det der, syns det er ett skikkelig fint system, bmw kan lage bil de vet du! ta å få prisen litt ned, så er det ikke sånn sinnsykt ille det der!

BMW er best! enkelt å greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider