Gå til innhold

Basskasse spørsmål

Ranger emnet


Finken

Anbefalte innlegg

Jeg har en bil hvor jeg skal ha inn en del stereo i. Og så har jeg hatt noen timer med hodebry da, har 2 12" elementer som skal i portet kasse.

Bygger jeg ei stor kasse så har jeg ikke plass til en sekk engang.

 

Så tror løsningen blir og bygge 2 kasser, en i vær side av bilen da. Vanskelig og forklare, men da for og utnytte plassen best mulig så må større deler av bakveggen på kassa bli i glassfiber, har dette mye og si på lyden? Mange lag med glassfiber må jeg legge for og få det stivt nok?

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange lag man trenger kommer an på arealet man vil dekke. Personlig har jeg før brukt 7 lag i hjulbrønnen, men dette var nok i overkant av hva som var nødvendig.

2x Stroker 15" - 138,4 dB

Pioneer TS-W5000SPL - xxx,x dB

Ma audio HC 4002 - 4000W RMS @ 1Ohm 14,4V

Student - 3. år Elektroingeniør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er en gammal Land Cruiser, lj70, kort type, og så har jeg et par boss 6,5 frontsett, 2 kenwood 12 tommere, boss monoblokk, boss 4 kanaler, stinger kondensator og no gromme monster kabler.

 

Alt detta er nytt og ligger i eskene enda, må jo få satt det inn snart.

Men, var det problemet med kassene, er liten plass, men skal få det til på et hvis.

Må ha plass til litt `drit` baki der. Er jo avhengig av og ha med meg kjettinger ettersom jeg alltid skal rote meg langt inni skauen med en meter snø og da må jeg ha litt musikk så jeg kan sitte og digge litt mens jeg venter på en kompis med traktor. he he

 

Blir ikke så mye glassfiber, blir mest glassfiber på baksia av kassa, i noen rare vinkler og former.

 

Og noen som har noen tips angående og trekke vansklige former med skai? Prøvde meg på et dørtrekk som var helt slett, blei bra de øverste 20 cm, men de nederste 30 cm av døra så ikke ut. he he. Var bare og rive av igjen.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår