Gå til innhold

Stålull i eksospotte

Ranger emnet


TAm

Anbefalte innlegg

Er det noen som har prøvd å dempe eksoslyden med å dytte stålull el i potta? Grunnen til mitt spørsmål er at jeg har den ene bilen på EU kontroll og verkstedet nekter å godkjenne bilen pga støy. Har ikke ork eller lyst til å bytte et nytt DTM anlegg mot originalanlegget. Dempingen trenger bare holde en kort stund :D

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TAm

Er det noen som har prøvd å dempe eksoslyden med å dytte stålull el i potta? Grunen til mitt spørsmål er at jeg har den ene bilen på EU kontroll og verkstedet nekter å godkjenne bilen pga støy. Har ikke ork eller lyst til å bytte et nytt DTM anlegg mot originalanlegget. Dempingen trenger bare holde en kort stund :D

 

Hvor mye støyer bilen egentlig?

Det er jo bare å stikke på biltilsynet og få en støymåling av den, og få skrevet inn det nye støynivået i vognkortet, dersom det ligger innenfor det lovlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Hvor mye støyer bilen egentlig?

Det er jo bare å stikke på biltilsynet og få en støymåling av den, og få skrevet inn det nye støynivået i vognkortet, dersom det ligger innenfor det lovlige.

 

Hva er det lovlige kravet da? Høres rart ut at det er bare å endre det da men..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

 

Hva er det lovlige kravet da? Høres rart ut at det er bare å endre det da men..

 

Det er lovbestemte krav til støybegrensning for biler som skal brukes på vei.

Disse kravene er jeg ikke helt sikker på hva er, men det er rundt 100dB tror jeg..

Ihvertfall er det høyere enn kravene som stilles på vålerbanen, de er på 90dB.. 90dB er ganske høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Hvor mye støyer bilen egentlig?

Det er jo bare å stikke på biltilsynet og få en støymåling av den, og få skrevet inn det nye støynivået i vognkortet, dersom det ligger innenfor det lovlige.

 

Er ikke sikker på hvor høyt støynivået er i decibel. Har ikke målt det. Ligger den over støykravet og jeg klarer å dempe den med stålull sparer jeg meg selv for den del jobb. Er litt lat nå etter å ha brukt mye tid på å bygge opp bilen sist høst/vinter.:) Bytte eksosanlegg er det kjedligste jeg kan tenke meg av bilmekking

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stålull funker, vet om en som brukte det på MC, bare pass på å ikke kjøpe stålull med såpe, blir så rar lukt og fare for bobler :)

Team dalatrekk rasing

99 Golf Mk4 Tdi highline 86 Audi 90 Quattro 20vt Autronic

90 Golf "Miljødiesel" 87 Golf mk1 cab (snart 16v)

83 Golf GTI Stillestående prosjekt til salgs

x mange vw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mk1GTI

Stålull funker, vet om en som brukte det på MC, bare pass på å ikke kjøpe stålull med såpe, blir så rar lukt og fare for bobler :)

 

Bra du sa det der , hadde faktisk ikke tenkt på at det er mulig å kjøpe stålull med såpe også. Er ikke det jeg handler så ofte:D

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TAm

 

Bra du sa det der , hadde faktisk ikke tenkt på at det er mulig å kjøpe stålull med såpe også. Er ikke det jeg handler så ofte:D

 

Jeg måtte til teknisk etterkontroll pga potta mi...Da tenkte jeg at jeg sku dytte stålull i potta...

 

Dyttet det inn, og startet opp...Hørte ingen forandring, og da jeg kom ut bak, så lå stålullet på bakken...Be blåst rett ut...og jeg brukte MYE...

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

 

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår