Gå til innhold

abs lampe lyser ikke ved oppstart..

Ranger emnet

G_Yog

Anbefalte innlegg

Noen andre som har hatt problem med at abs lampa ikke lyser når man vrir om tenninga?? er snakk om expolon min, og der sitter abs lampa på samme bryterpanel som nødblink/bakrutevarmebrytern.. Noen som vet hvordan man tar ut dette bryterpanelet??

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvist det er samme bryterpanel som DETTE kan du bare vippe den ut med et lite skrujern. hvist du skal ha ut hele panelet sitter det to skruer i luftekanalene, to skruer bak varmeapparatstyringa, en eller to skruer under askebegeret.(er det jeg kommer på i farten).

sikkert ikke det du mente men.

-95 polo6N

-91 sierra

-84 golf2

www.home.no/polo6n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Noen andre som har hatt problem med at abs lampa ikke lyser når man vrir om tenninga??

Hmm.. Skal den det da? Kan ikke huske om min gjør det, men tror ikke det.. :cocain:

Men airbaglyset lyser konstant, da ;)

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Skal den det da? Kan ikke huske om min gjør det, men tror ikke det.. :cocain:

Men airbaglyset lyser konstant, da ;)

Hmmm.. Skakke si det sikkert jeg.. Husker egentlig ikke.. men fikk mangel på det på eu-kontroll.. Noen som kan bekrefte/avkrefte at denne lampa lyser i noen sekunder ved oppstart..

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Skakke si det sikkert jeg.. Husker egentlig ikke.. men fikk mangel på det på eu-kontroll.. Noen som kan bekrefte/avkrefte at denne lampa lyser i noen sekunder ved oppstart..

den skal lyse i begynnelsen for så å slokke ja..men..min lyser heile tida :???:

skitau..en vask så funker den igjen :hello:

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Det at den lyser hele tiden er bare en indikasjon på at du har en abs sensor som er gåen... det kan også hende at du merker at absen slår inn når den egentlig ikke burde. For all del ikke betal noen for å fikse det. Det er sykt lett å fikse selv å myyyye billigere.

når du nevner det, vet du hva dem koster de sensorene?

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
den skal lyse i begynnelsen for så å slokke ja..men..min lyser heile tida :???:

skitau..en vask så funker den igjen :hello:

må meddele med dere ...

Poloen min har studert abs sensorene sine selv:bok

hu fant ut selv hvordan fikse dem!:phatyo

så no funker abs igjen..:confused: :fingers:

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sikkert løsna no møkk elno...

nei heilt alvorlig..jeg trur jeg har merket når lampa lyser.. hva forholda var iallefall

det har skjedd på samme måten 2 vintrer på rad.

absn funker no heile sommeren og alt det der om den er slik den var, men når vinteren kommer og første ujevnheten av snø legger seg på veien så begynner den å syte å bære seg.

Virker som når blien rister litt på ujevn underlag ei stund så skjer det..

hvem vet..

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...