Gå til innhold

ang volvo 760

Ranger emnet

R-Sport

Anbefalte innlegg

heisann.

Lurer litt på hva som kan være galt med bakstellet på min 760 -88 mod, da sperra ikke fungerer som den skal? var ute å kjørte her om dagen, og da spant den på ene hjulet bare. eller har jeg misforstått, slik at det ikke er sperre på denna bilen?

evt; hvilken type sperre er det? flere som har opplevd d samme?

PÅ forhånd takk for svar:)

- V70 `98

(x) 2x 244, 2x 245

(x) 760 m/230FK

(x) 142 `69 ++++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

men har hørt det går an hvis man flytter over hylsene på nedre festet fra gammel til ny demper, samt legge mellom skiver på øvre festet(på nye demperen). kan dette stemme? er det noen 760 sedaner som er levert uten nivåmat? (fra 88 og opp)

edit: samt bytte fjær da, til sterkere type...

- V70 `98

(x) 2x 244, 2x 245

(x) 760 m/230FK

(x) 142 `69 ++++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. nope! har kjøpt meg 760 som ene dempern bak var gåen på. skal på eu på mandag........

Det kalles herpa demper det ;)

anyway, trur faktisk ikke at 760 er levert med annet enn nivåregulering, nettop pga dette er en "luksusmodell"! Det var stas i gamledager med nivåregulering vettu... :op

Ser på Norsk Bildelkatalog (knobba fra jobben :op ) at selv 760 med stiv bakaksel har nivåregulering.. unntatt Turbo md stiv aksel, som har "vanlige" 740-dempere.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. ja ok, men er uansett ikke jeg som har herpa den!!:P hehe..

hmm.. må vel skaffe nivådemp likevel da.. blir jo uansett best kjørekomfort MED nivådemp men.. dyrt å værra kar!:b

Blir faktisk stivere enn orginale gass/oljedempere fra 740 og.. :) Så bortsett fra prisen, så syns jeg ikke det er en dårlig investering.

Glad du ikke har Bmw 530 Touring ;) 6000 pr demper! hehe

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider