Gå til innhold

ang volvo 760

Ranger emnet

R-Sport

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

anyway, trur faktisk ikke at 760 er levert med annet enn nivåregulering, nettop pga dette er en "luksusmodell"! Det var stas i gamledager med nivåregulering vettu... :op

Ser på Norsk Bildelkatalog (knobba fra jobben :op ) at selv 760 med stiv bakaksel har nivåregulering.. unntatt Turbo md stiv aksel, som har "vanlige" 740-dempere.

760 før 1988 har samme dempere som 740...

Hjelper deg dog ikkje. Invister i to nye dempere. Om da den andre ikkje er i veldig god stand. Vil sei at det er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pr.stk ja. Jeg skal montere coilovers til sommeren, snakka med BT om det, og ble enig om å ta med dokumentasjon og bilder på bil, hjuloppheng, og coilover til dem så skulle dem lage en case ut av det. Tenker å forberede meg litt ved å styrkeberegne innfestningene til demperen osv. Håper å få det godkjent, BT virka veldig intressert og ville ha en dialog om saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

THolandsli: om du får det godkjent, må du legge ut bilder og info om hva bt sa og hvordan du evt forsterket innfestninger. me andre ord alt av info vi andre kunne trengt for å gjøre noe lignende.:)

Blir nok stor-prosjekt av denne også etterhvert, må vente til jeg får jobb og lønna starter å vokse gitt.....:b

- V70 `98

(x) 2x 244, 2x 245

(x) 760 m/230FK

(x) 142 `69 ++++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var eu unnagjort og følgende feil ble opppdaget;

1-løst batteri(stanga for å feste i har kommet bort, lett å fikse da

2-skiltlys(pæra har gått iløpet av helga)

3-støtdemper høyre bak

4-foring stabstag høyre foran gåent.

5-Bærekule høyre foran slitt

- V70 `98

(x) 2x 244, 2x 245

(x) 760 m/230FK

(x) 142 `69 ++++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var eu unnagjort og følgende feil ble opppdaget;

1-løst batteri(stanga for å feste i har kommet bort, lett å fikse da

2-skiltlys(pæra har gått iløpet av helga)

3-støtdemper høyre bak

4-foring stabstag høyre foran gåent.

5-Bærekule høyre foran slitt

Det der ser da overkommelig ut... Planen for demperen blir da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

THolandsli: Jepp, sant det. så forresten grei ut under også, ingen antydning til rust i det hele tatt. må få tectylert den på nytt iløpet av sommeren tenker jeg.

Hvite blink forn samt på sidene og nye dekk skal handles ganske snart(etter visnining), og skal tone ruter..

_AndreasH_: har bestilt demper, samt de andre delene jeg trenger da. henter det imorra. ser ikke råd for å bygge om gitt..

Noen som har forslag til alternative måter å feste batteriet på?

mvh

- V70 `98

(x) 2x 244, 2x 245

(x) 760 m/230FK

(x) 142 `69 ++++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

THolandsli: Jepp, sant det. så forresten grei ut under også, ingen antydning til rust i det hele tatt. må få tectylert den på nytt iløpet av sommeren tenker jeg.

Hvite blink forn samt på sidene og nye dekk skal handles ganske snart(etter visnining), og skal tone ruter..

_AndreasH_: har bestilt demper, samt de andre delene jeg trenger da. henter det imorra. ser ikke råd for å bygge om gitt..

Noen som har forslag til alternative måter å feste batteriet på?

mvh

festet batteriet mitt i gamlebilen med butylbånd (tykk seig satan) la noe sånn under , og presste batteriet på , hang så godt at eg sleit med å ta det ut igjen...

Toyota Cressida

Volvo S60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. må være lett å ta ut ja... noen andre forslag?

Var forresten på volvo idag å kjøpte delene jeg hadde bestilt; bærekule, stag og oljefilter. demperen må jeg hente imorra tidlig pga at den ikke kommer før da...

starter med å skifte olje imorra, satser på å bli såpass ferdig med resten også slik at jeg får tatt 4-hjuls måling/kontroll på mandag...

- V70 `98

(x) 2x 244, 2x 245

(x) 760 m/230FK

(x) 142 `69 ++++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen?? iallefall, ble ferdig me bilen igår.. Ble en helt annen bil å kjøre!(kom i vater igså, etter at dempern ble skifta:b

Gjenstår understellsvask, firehjulskontroll og oljeskift, men dette blir gjennomført på tirsdag. Skal tectylere under med det samme.(må gjøre det nå når jeg har bilen på bukk og når den er vasket under:))

Noen som har innspill å komme med; værsågod!

- V70 `98

(x) 2x 244, 2x 245

(x) 760 m/230FK

(x) 142 `69 ++++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen?? iallefall, ble ferdig me bilen igår.. Ble en helt annen bil å kjøre!(kom i vater igså, etter at dempern ble skifta:b

Gjenstår understellsvask, firehjulskontroll og oljeskift, men dette blir gjennomført på tirsdag. Skal tectylere under med det samme.(må gjøre det nå når jeg har bilen på bukk og når den er vasket under:))

Noen som har innspill å komme med; værsågod!

når bilen er spylt osv klar til tectyl , vurder å sprøte på no dempningmasse , så blir det enda mer behageli å kjøre (til og med med piggdekk) :P hehe -> det skal vertfall eg gjør på min!

Toyota Cressida

Volvo S60

Lenke til kommentar
Del på andre sider