Gå til innhold

clutch

Ranger emnet

jetta

Anbefalte innlegg

Svänghjulet är sämre än själva kopplingen... Svänghjulet är ett "fjädrande" för komfort... Värdelöst...

Det är en oerhörd skillnad på ÄKTA hk å uppgivna hk... AZAD har 199,2 ÄKTA hk å han fullständigt krossar 193 hk BSR Golfar...

Jag som ENDAST bytt IC på min... Inget chip.. drar ifrån 193 hk BSR Golfar/A3... Jag drar jämt med 180 hk Leon/Octavia RS...

Slutsats... Man ska inte tro på vad chippen ger....

Trucker!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, han typen på simco snakka om rundt 200hk.

Måle neste uke, var noe galt med dv`n

Snakka med en som selger mtm chip på vestlandet eller noe.

Han målte 160hk orginalt og den ga deg 215 eller noe.

Må se på økninga da, alle som chipper kjører vel bilen i benk etter chipping ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

Jag har inte något steg 3 från någon trimfirma däremot rostfritt avgassystem från turbon 3" och efter katten 2,5", till det har jag ett chip som ger ca 1,3bar vid 2500rpm samt en fromtmonterad IC, original luftbox med vanligt luftfilter.

När jag plockade ut min koppling som hade gått ca 1 år så var lamellen helt slut, jag har kört hårt med bilen men man tycker att det ska hålla för lite mer. Bytte lamellen och tryckplattan till en 465Nm platta samt svänghjulet till ett enkelmassesvänghjul.

Nu är känslan helt annorlunda och vid t.ex. snabba växlingar då man gasar igen så slirar inte kopplingen/svänghjulet som tidigare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Hvor får man tak i nytt svinghjul da?? SKal ikke ha selv, men kjekt å vite :)

"Men Azad hadde vel også en "steg III" oppgradering, derfor jeg nevnte 200hk som "max"... "

-Var ikke ment som at du har Steg III fra ett firma, men det du har er jo i stort sett det ett Steg III kit inneholder da, pluss at du har større I/C i tillegg... derfor jeg skrev som jeg skrev (med ".." )

Jetta: hvem var denne MTM fyuren på vestlandet?? Børge Olsen?

Hvilken chip skal gi 215hk? Mente han at GTI'n bremser til 160 org??

uff uff..

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Vært lenge off line nå.

Flissundet Motorservice

www.flissundet-motorservice.no

Flissundveien 37

2270 Flisa

Norge

Telefon: +47 629 500 33

Fax: +47 629 501 32

Dette er klippa rett fra audituning.com

Det må være den mest u seriøse personen jeg har snakka med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider