Gå til innhold

Skruer til 19mm MDF!

Ranger emnet

eyzo

Anbefalte innlegg

• Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

3cm holder nok til 19mm mdf.

Kan muligens bruke 3.5cm.

Pass på å kjøp tre skruere.

Og torks skruere synes jeg er bedre en stjerne skruere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lange skruer burde jeg ha på 19mm MDF plater?

Er noen spesielle skruer jeg må ha?

En tommelfinger-regel er at lengden på skruene skal være 3 ganger tykkelsen på det du skal skru fast.

Men det går bra med noe kortere også.

Hvis du bruker feks. 4,5x50 skruer borrer du 4,5mm hul i den biten du skal skru fast, også borrer du med 3,5mm i den biten du skal skru fast i.

Husk å borre hele skruelengden da MDF delaminere veldig lett.

Husk å bruke masse lim, beste er type Cascol-trelim.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veil være enig i ca 45mm. Personlig har jeg brukt 50mm biltema torx skruer med fibercut som IKKE er gjenget hele veien.

Det som er viktig å huske på når du skrur for å få presset platene godt sammen er å enten bruke en skrue som ikke er gjenget de "siste 19" millimetrene, eller helst bruke et større borr en skruens diameter når du borrer gjennom den første platen. Dette gjør at skruen ikke sitter fast i den første platen og vil dermed trekke den platen inntil den andre.

2x Stroker 15" - 138,4 dB

Pioneer TS-W5000SPL - xxx,x dB

Ma audio HC 4002 - 4000W RMS @ 1Ohm 14,4V

Student - 3. år Elektroingeniør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... de selger de skruene jeg trenger på biltema for.eks?

Skal forresten ha dobbel front.. Limen jeg skal bruke er DG-A2.. Aner ikke hvor mye lim jeg skal bruke her? Har en liter av den.. og vil gjerne at den holder til hele kassen :)

Platen er 106cm x 37cm.. mange skruer som er fornuftig å bruke her når jeg skal få de sammen?

[-]00 Golf IV GTI Exlusive

[-]91 BMW E36 318i

[x]97 Renault Megane RN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... de selger de skruene jeg trenger på biltema for.eks?

Skal forresten ha dobbel front.. Limen jeg skal bruke er DG-A2.. Aner ikke hvor mye lim jeg skal bruke her? Har en liter av den.. og vil gjerne at den holder til hele kassen :)

Platen er 106cm x 37cm.. mange skruer som er fornuftig å bruke her når jeg skal få de sammen?

Biltema har skruene ja.

1 liter holder rikelig til hele kassen, du trenger bare et tynt lagt mellom platene (ca. 1 mm).

Jeg brukte ikke en hel flaske når jeg bygget mine kasser, og da laminerte jeg alle sidene i tillegg til et par ekstra lag i front...

Vel 10 cm mellom skruene er passe.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det aller beste er å bruke cutter skruer som du slipper å forborre ville nok brukt 40 skruer. for husk at lim og masse viberasjon er ikke no serlig god kombinasjon.

bullshit

Hehe...

MDF må forborres.

Både treskruer og maskinskruer funker fint faktisk, men til å sette sammen kassen er nok treskruer best (går mye fortere inn).

Eller, egentlig er ingen skruer best, men ikke alle har utstyr til å få presset platene sammen godt nok.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bullshit

Hehe...

MDF må forborres.

Både treskruer og maskinskruer funker fint faktisk, men til å sette sammen kassen er nok treskruer best (går mye fortere inn).

Eller, egentlig er ingen skruer best, men ikke alle har utstyr til å få presset platene sammen godt nok.

Mvh

Stian

har igrunn byggd en god gjeng med kasser av mdf og i lang diskujon med de vi kjøper feste matriell av på jobben. så fant vi ut at essve cutter skruer funker helt fint uten å forborre, fordi det er laget et skjær i skruen som gjør at den gjør jobben selv

opel omega 94mod.

opel manta 82 mod.selges!!!!!

ktm 525 exc 03 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

unnskyld igjen for mine "sterke" meninger :kiss

Skruer er for amatører :) mhm

Hvordan gjør du det da? Bygger kasser over en lengre periode, eller har du utstyr til å presse kassa sammen selv om det er alle slags mulig vinkler på den? Jeg skjønner ikke at det kan være noe problem at man bruker skruer, det gjør vel bare arbeidet lettere?

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... stropper, lastestrammere, tvinger, vekter, høvelbenk... mange skrueløse metoder som kan brukes... man tager vad man haver. ;)

Som Koffe nevner, å bruke skruer som er gjenget hele veien, fører ikke nødvendigvis platene noe tettere sammen om du ikke har presset platene maksimalt sammen før du skrur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

unnskyld igjen for mine "sterke" meninger :kiss

Skruer er for amatører :) mhm

Er jeg veldig kranglefant hvis jeg spør hvordan du får press på limfugene?

Venter i spenning!

For ordens skyld; jeg bruker svært sjelden skruer selv, men det er fordi jeg disponerer et snekkerverksted med alt av utstyr.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår