PsychoPat Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 Konklusjonen er: Ingen lydmessig forskjell om man bruker skruer eller ikke, for noen er det rett og slett bare lettere ikke å bruke skruer. Min kommentar da: Til Hæ...... med dere som sier at skruer er for amatører. For meg er det lettere å bruke skruer. Med skruer kan jeg sette sammen hele kassen med en gang. Uten skruer har jeg ikke stropper/vekter nok til å sette sammen hele kassen på en gang, det betyr at jeg må bruke flere dager. Mvh Chris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 Konklusjonen er: Ingen lydmessig forskjell om man bruker skruer eller ikke, for noen er det rett og slett bare lettere å ikke bruke skruer. Min kommentar da: Til Hæ...... med dere som sier at skruer er for amatører. For meg er det lettere å bruke skruer. Med skruer kan jeg sette sammen hele kassen med en gang. Uten skruer har jeg ikke stropper/vekter nok til å sette sammen hele kassen på en gang, det betyr at jeg må bruke flere dager. Bruk det som funker best for deg du..... *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lohelle Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 jøss! jeg sa noe noe lurt? hehe BMW 525DAT -01 Bilstereo kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 Greit å si at skruer er for amatører, men nå vil jeg nesten på stå, at det fins flest amatør byggere.Og da syns jeg det er bedre å si hvordan skrune bør være og avstand, for at dem skal få mest mulig jevn trykk på limfugen. Slik Dag har nevnt. Selv om det er best og enklest med kun liming, når en har utstyr til det. Men skal en lage 1 stk subkasse, så blir den dyr, om en skal kjøpe inn så mye utstyr for å lime, når en klarer jobben fint med batteridrill (eller bare 1 stjerne trekker) vippe sag og 2stk tvinger, samt ett stykk 3 - 3,5 mm bor. Helt riktig. Rådene jeg gir er til de som skal snekre en kasse i garasjen, med minimalt verktøy tilgjengelig. Ja jøss, jeg kan godt anbefale folk å bygge som meg, det er bare å kjøpe en Altendorfer sag til kr.130000.- og sette i gang det. Mvh Dag Johansen "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 ps: til de som lurer på åssen og sånt, bruk fantasien :) skruer er for amatører, ferdig med det ... Jeg håper du kommer deg ut av pillerusen en dag og innser hvor utrolig teit du oppfører deg. Dag Johansen "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sooocool Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 Jeg håper du kommer deg ut av pillerusen en dag og innser hvor utrolig teit du oppfører deg. Dag Johansen ok, hva mener du med dette??? slutt med drittkastingen!!!! er drittlei det ok!! at noen er amatører er vel neppe noe å bli forbanna på, eller går du rundt og tror alle her er proffe!?!?!?! Mener at noe som er for amatører, betyr enkelt og greit at det er for amatører!! dvs at du BØR bruke skruer om du ikke har PROFFT utstyr ok :kiss og alle de rådene dere gir er jo kjempebra, f.eks å bore opp før du skrur osv ... det i rødt er nok mere noe du bør og håpe på for din egen del ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 så kanskje du supercool kan slutte å kalle alle som ikke er like "geniale" som deg for amatører. man tager hva man haver,enten man er proff eller ikke. Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 Litt OT. Ser at du er blitt veldig hårsår, SC. Grunnen til at folk er irritert på deg, er at uansett hva noen sier eller mener om noe, så skal du komme med noe som er stikk motsatt siden du er så utrolig, fantastisk PROFF at du har dine helt egne måter å gjøre på. Det er den "jeg er proff, og bedre enn alle amatører"-holdningen folk er så drittlei av, eller måten du henger deg opp i mikroskoptiske detaljer som man trenger utstyr i millionklassen for å oppdage i lydbildet. Janteloven gjelder forsåvidt enda. 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 Støtter Dag her, han vet hva han holder på med og utaler seg deretter. Men måten du SC hele tiden kritiserer og er usaklig på er helt for JÆ.... . Kritikken du får ber du om . Mvh Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lector Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 Hvilken verktøy bruker dere som ikke bruker skruer i basskassa? Har aldri hørt om folk som ikke bruker skruer jeg. Men så er ikke jeg så prof da ;p Prosjekt Audi A4 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=83399 Prosjekt Volvo 850 -->http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=870435#post870435 Prosjekt peugot 306 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=92307 Prosjekt Audi A3 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=92305 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sooocool Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 så kanskje du supercool kan slutte å kalle alle som ikke er like "geniale" som deg for amatører. man tager hva man haver,enten man er proff eller ikke. ok kan jo det.. hva er så galt å bruke ordet amatør??? er du amatør så er du amatør! sånn er det bare.. de som ikke klarer å lime sammen plater uten å bruke skruer er vel amatører! sånn er det bare, og desuten så henger jeg meg opp i bagateller ja.. skruer er ikke bra.. derfor så skrev jeg det jeg gjorde :) ikke noe å ta seg på vei av, og begynne å slenge dritt ... ps: diskusjoner hvor alle er enige fordi de ikke tør annet er ikke noe matnyttig heller.. dere lærer masse nytt av både meg og andre med laaang erfaring pga uenighetene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 Hvilken verktøy bruker dere som ikke bruker skruer i basskassa?Har aldri hørt om folk som ikke bruker skruer jeg. Men så er ikke jeg så prof da ;p Personlig foretrekker jeg Lamellomaskin og masse tvinger og limknekter. http://www.lamello.com/english/f_start_e2.htm Mvh Dag Johansen "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vest_racing Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 Personlig foretrekker jeg Lamellomaskin og masse tvinger og limknekter. Mvh Dag Johansen Går det ikke an å lage spor med overfres og?? Mulig det blir litt vanskelig, men de går vel når en legger god viljen til... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 Ja jøss, jeg kan godt anbefale folk å bygge som meg, det er bare å kjøpe en Altendorfer sag til kr.130000.- og sette i gang det. Mvh Dag Johansen Hvordan får du saga til å sette sammen kassen? er det en transformers sag?:wonder :op Hehe, over til det serriøse... Skruer funker fett for folk flest, men de fleste kunne fint klart seg med kun noen jekkestropper og litt fantasi:) 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lohelle Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 tror nok muligens at sooocool ikke brukte ordet amatør på en så "stygg" måte som mange forstod det.. Mer som alle som ikke er proffe er amatører liksom (som sport og mye annet) til sooocool: Når det er sagt så sier du at skruer "ikke er bra".. DET mener du vel ikke? Det GJØR jo ikke noe at man bruker skruer... (sånn bortsett fra finish osv avhengig av hvordan kasse trekkes etterpå) BMW 525DAT -01 Bilstereo kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg