Gå til innhold

kjøp av 240

Ranger emnet


Elling

Anbefalte innlegg

hei... trenger litt hjelp av dere volvo gutta, har funnet en volvo:

 

83 modell 2,3l

hvit

gått 277.000

4 dør

*eu godkjent for ca 2mnd siden

*går som ei klokke

*ikke noe slark

*5trinns kasse

*mekaniker som har den nåfår med masse.. masse deler.. blant annet tannstag og servopumpe

*noen lykter

*mobilholder

*bruker 0.9 liter på mila ved vanlig kjørin(er dette usannsynelig?)

*litt/en del overflaterust

*han skule hjelpe meg gratis hvis det var noe porblemer me den

*en kamerat av meg jobber med han

 

kr 15.000

 

høres dette bra ut eller? er 277.000 litt langt eller behøver jeg ikke å bry meg om det?

håper på og takker for svar.

Volvo 940LT 95'

Volvo 245 86'

x - Volvo 245 91'

x - Volvo 240 GLE 86'

x - VW Golf MKII 88'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i værste fall om den ruster i stykker har du en sinnnsyk jordebil!! hehe, men sjekk under matter forran på førersiden og passasjerside. kanaler, hjulbuer, hjulbrønner i bagasjerom osv...

er som regel der du kan se rust. Pirk med skrutrekker eller noe hardt, ikke bare se.

 

Sjekk og om den bruker mye olje. Men som sagt, volvo motorene lever gjærne lenger en bilen dem sitter i. Tror du trygt kan kjøpe den. Går noe i stykker er det jo flust av deler på diverse høggere.

Opel Zafira DTI m.div mods

91 Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekker de ikke for seriøs rust på eu a?

 

det er litt rust på panseret i fronten, litt under lyktene(lite)

hjulbuene, passasjer døra i hjørne mot bakparten..

 

eller skal jeg prøve å prute litt?

Volvo 940LT 95'

Volvo 245 86'

x - Volvo 245 91'

x - Volvo 240 GLE 86'

x - VW Golf MKII 88'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Elling

sjekker de ikke for seriøs rust på eu a?

 

det er litt rust på panseret i fronten, litt under lyktene(lite)

hjulbuene, passasjer døra i hjørne mot bakparten..

 

eller skal jeg prøve å prute litt?

 

 

Dører er bare å hente nye på høggern... Resten lar seg vel ordne det og.

 

EU-kontrollen driter de i all rust som ikke er i bærende konstruksjon. Dvs at døra di kan være spist opp av rust :)

-77 242 Turbo

-66 Ford 17m Super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er meget prutbar, ville jeg tro..

prøv å finn ut hvor lenge han har prøvd åselge den. har han prøvd lenge, er han gjerne desperat. da kan du gjere få den mye billigere, eller få han til å gi deg flere ting/montere ting.

 

ting som trekker ned:

km stand

fargen

rust

 

15.000kr får man en pen 240 for. Du bør iallefall få han fyren til å montere servo for deg :)

jeg hadde sagt: 10.000kr og at han monterer servo

 

prøv ialelfall å prute :) skader ikke!! jeg har prutet 87' 240 med el soltak ned i 12.500kr før, så jeg vet 15k er litt drøyt, med mindre det er mye dyrt ustyr med.

 

jeg tenker iallefall slik:

verdien av bilen = verdien av en strøken bil av samme modell - det det koster å få bilen like fin.

 

rust og lakk er det dyreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg regner med du cruiser på:

 

http://www.autodb.no

http://billisten.no

http://www.motorborsen.no

http://www.qxl.no

 

det er til tider superdeals der :) husk: "alt" kan prutes.

du bare legger vekt på den ene negative tingen de alltid har.. alle biler har jo en eller annen ting.. feks "kantete felger", "rust i skjermer", "utslitt førersete", etc.

så bare refererer du til at du har sett andre biler av samme modell billigere, etc. og at her kommer det jo fikse penger i tillegg, etc.

 

jeg gav 6.000kr for min "strøkne" 242 (uten alu og usa front).

den ble takstet til 9.000kr++. den var sveiset opp for 7.000kr to år før jeg kjøpte, samt lakket opp.

jeg kjøpte så alu felger og dekk for 7.000kr, sete for 600kr (260 skinnsete), usa front, etc. har brukt nå tilsammen ca. 16.000kr+++. det går joalltid penger med til vakuum slanger, kabelsko, ledninger, etc.

 

jeg regner ikke med pris på bilstereo, siden det er "løse" ting som skrues ut ved salg av bil.

 

jeg fikk rabatter på tingene, men det er slik som alle klarer, om de har pågangsmot og tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempe takk for svarene... han gikk ned til 8000 idag :) jeg sa bare at jeg ikke skulle ha den.. så ringte han.. han trengte visst penger.. hehe :)

 

men er mer hypp på å finne meg en 86+ modell.. litt mer ålreit.. b230a istedenfor b23 og i 87 blei vel karosset galvanisert?

 

kjøpe det og få på lakk og 40mm og noen greie felger.. klare blinkers og kansje strippe den for merker.. hmm... og litt i motorrommet da:)

 

bare gleder meg som en ugne jeg.. håper golfen min ikke blir finni :) hehe

 

HYPP PÅ 240!!!!

Volvo 940LT 95'

Volvo 245 86'

x - Volvo 245 91'

x - Volvo 240 GLE 86'

x - VW Golf MKII 88'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Elling

kjempe takk for svarene... han gikk ned til 8000 idag :) jeg sa bare at jeg ikke skulle ha den.. så ringte han.. han trengte visst penger.. hehe :)

 

men er mer hypp på å finne meg en 86+ modell.. litt mer ålreit.. b230a istedenfor b23 og i 87 blei vel karosset galvanisert?

 

kjøpe det og få på lakk og 40mm og noen greie felger.. klare blinkers og kansje strippe den for merker.. hmm... og litt i motorrommet da:)

 

bare gleder meg som en ugne jeg.. håper golfen min ikke blir finni :) hehe

 

HYPP PÅ 240!!!!

Hei!

til 8.000kr er den mer overkommelig ja. men prøv fortsatt å få han til å montere servoen.

 

De ble ikke galvanisert i før 1990 mener jeg, elelr var det i 1993?

I 1986 derimot, var det dårlig stål, som er fælt til å ruste.

 

b230 motorene fra 1985-1987 er mindre egnet til trimming enn b23. B230 fra og med 1989' tåler like mye som b23, men er bedre.

 

45mm senking kan harry| skaffe.. han er i volvo klubben min: http://www.volvo-power.net han skaffer dem for 1000kr, som er 29% billigere enn bcb.no skaffer.

 

du kan jo vurdere å gjrøe slik jeg gjorde? bytt til 460 skjermblinkers? det står volvo på dem. så rev jeg vekk volvo merkene på skjermene. Jeg tok de på motsatt side, for å få de til å skrå på samme måte som hjulbuen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra orginal volvo 240 brosjyre fra 87: "Din nye volvo innholder 15m^2 galvanisert stål for enda bedre beskyttelse. Ikke er det vanlig galvanisering heller. Volvo bruker stålplater med zinkbelegg som er 2-3 ganer tykkere enn hva andre noensinne har anvendt"

 

altså galvanisert fra 87...

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår